Patxo Telleria: 'Bertso libre samarra da 'Igelak''
Zure interesekoa izan daiteke
“Deathstalker”ek irabazi du Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren Asteko film luze onenaren saria
Donostiako zinema jaialdiaren 36. edizioaren palmaresa iragarri dute. "Olentzerori eskatu nion" Amaia San Sebastianen pelikulak irabazi du Euskal Film Labur Onenaren EITB Saria.
“Popel”, nazien biktimen errautsen bila
Oier Plazak František Suchýren eta haren semearen historia bildu du gaurtik aurrera zinemetan ikusi ahalko den dokumentalean: nazien 2.000 biktimaren errautsak ezkutatu zituzten, hildakoon gizatasuna gordetze aldera.
"Subsuelo" zinema aretoetara iritsi da, Seminciko sariaren bermearekin
Fernando Francok zuzendu duen euskal koprodukzioak gidoi onenaren saria jaso zuen Valladolideko zinemaldian, Francok berak eta Begoña Arosteguik idatziz egindako lanari esker.
Zinemaz gozatzen 600 urte eta gero
Betidanik izan dira presente ijitoak zineman. Ez ahaztu, azken ikerketen arabera, ondorengoek baieztatuta, Charles Chaplinek berak bazuela odol ijitoa zainetan.
"Los domingos" eta "Maspalomas", Forque sarietarako izendatuta
Alauda Ruz de Azuaren eta Jose Mari Goenaga eta Aitor Arregiren filmek hiruna izendapen dituzte EGEDA Ikus-entzunezko Ekoizleen Eskubideak Kudeatzeko Espainiako Erakundeak banatzen dituen sarietan.
Mende laurden, Bidasoan zinema eta historia lotzen
FICAB Bidasoko Nazioarteko Zinemaldi Arkeologikoak 25. edizioa abiatuko du azaroaren 10ean. “Iraganetik ikasten jarraitzea” du helburu topaguneak, “oraina ulertzeko eta etorkizuna eraikitzeko”.
Zinebi jaialdiak Pablo Berger eta Esther Garcia sarituko ditu
Bilboko Dokumentalen eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiaren 67. edizioa azaroaren 21ean abiatu, eta hilaren 28an itxiko dute, amaiera-gala eta sari-banaketa eginda.
Javier Gurrutxagak ohorezko Serantes saria jaso du Santurtziko Zinemaldian
Javier Gurrutxaga showman donostiarrak jaso du Santurtziko Zinemaldiko ohorezko Serantes saria. Bestalde, "Tragedium" eta "Erreka zoko hortan" film laburrek irabazi dute EITBren Euskal Pantailak saria.
Koldo Almandoz “Azken agurra” komedia filmatzen hasi da
Donostiar zinemagilearen hurrengo filmak “ironiaz, samurtasunez eta zentzu humanista sakonez” begiratzen die bizitzari eta heriotzari.
“Gaua”, urkijotarrentzat
Paul Urkijo arabar zinemagileak bere hirugarren film luzea estreinatu du, “Gaua”, irudi txundigarriz generoko filmen osagaiak eta euskal mitologiaren kondairak sendotzen dituen pelikula.
Etxegabetzeen gehiegikeriaren testuinguruan kokatutako filma egiteko, komediara jo duzu… Komedia sozialaren zein eredu izan duzu buruan?Lehen esan bezala, krisi sozialarena testuingurua da nire pelikulan, pertsonen komedia bat eraikitzeko agertokia. Komediaren bidez, edozer (edo ia edozer) konta daiteke, baldin eta errespetu eta begirunea erabiltzen badituzu. Ahulen kontura barre egitea zekena da, jakina.Ez diot inongo eredu zehatzi jarraitu, nahiko proposamen pertsonala da hau. Niri ingeles komedia soziala gustatzen zait, baina “Igelak” ez da eredu horretara moldatzen. Bertso libre samarra da.Irailean, Donostiako Zinemaldian erakutsi zenuten “Igelak”. Zelan hartu zuen jendeak bertan?Mota askotako erantzunak egon ziren. Iritzi positiboak jaso nituen, eta ez hain positiboak ere bai.Batzuei proposamen bitxiegia iruditu zaie, genero nahasketa bat, komedia, drama soziala eta –horrekin nahikoa ez– musikaren tratamendu berezia dagoelako. Beste batzuek kritika sozial zorrotzagoa espero zuten, eta beraien usteak ez dira bete. Ulertzen dut aniztasuna.Zure aurreko bi filmak, “Hodeiak pintatzeko makina” eta “Bypass”, Aitor Mazorekin batera egin zenituen. Zelan egin diozu aurre bakarrik lan egiteko atakari?Aitorrekin batera bildutako esperientzia eta eskarmentuaz baliatu naiz erronkari aurre egiteko. Lan asko eginda, hori bai.Musikak pisu handia du filmean. Nola joan zen garatzen filmaren alde musikala?Hasieratik pentsatuta nuen musikaren presentzia berezia. Igelaren eta eskorpioiaren alegian oinarrituta dago istorioa, eta, berez, nik alegiazko tonua eman nahi nion, errealitateari lotua baina errealitatetik apur bat urrunduz. Musikaren erabilera tresna baliotsua izan da horretarako.Gatibu taldeak egin du filmaren soinu banda.Zelako esperientzia izan zen musikariak kamera aurrean jarri eta interpretaziora bultzatzea? Zeinek harritu zintuen aktore lanetan?Musikariek ez dute paperik interpretatzen, eurak dira, bakoitza den bezalakoa. Beraz, ez dute inongo pertsonaian sartzeko ahaleginik egin behar izan. Kamera aurrean kokatzea beti izaten da gogorra horretan ohiturarik ez duenarentzat, baina gure babesa izan dute une oro, eroso egoteko.Aktore nagusiak Gorka Otxoa eta Miren Gaztañaga dira. Zergatik aukeratu zenituen?Gorka Otxoa ezin hobeto egokitzen zen protagonistaren rolerako, nahiz eta orain arte egindako lanetatik urrundu den. Komedia egiten du, baina, une askotan, beste erregistro bat eskaintzen digu, sentimendu sakonak agertzen baititu pertsonaiak.Miren Gaztañagak egiten duen pertsonaia emakume oso berezia da. Eta Miren ere berezia da. Badu edertasun propio bat, estandarretik urruntzen dena, eta esateko, begiratzeko eta mugitzeko era pertsonala ere badu.Zertan ari zara lanean orain, “Igelak”ekikoak amaituta?Antzezlan bat idatzi berri dut, eta martxoan estreinatuko dut, Tartean konpainiarekin; zinemarako gidoi pare bat idazten ere banabil, besteak beste.