Kamerek dir-dir egin zuten Cannesen
Kalapita handia aurten Canneseko bazterretan, baita egunero aldatzen den alfonbra gorriaren gainean ere. Ez, zinemaldiaren ikurra den oihal hori ez dute gaueko/goizeko ordu txikietan eskobatzen edo xurgagailu robotikoa pasatzen. Ez, argia urratu orduko, jaialdiak irauten duen 15 egun guztietan, prekarietate gorrian lanean diharduten beharginek jasotzen dute 80 kiloko alfonbra famatua eta berria jarri.
Egun eta gau iskanbilatsuak, bai, 2024ko hauek, ederki dakizuen bezala. Protestak deitu dituzte hainbat eta hainbat kolektibok. Frantziako Me Too mugimenduko izenik ospetsuenek eta, justu, jaialdian, ezkutuan, komunak, korridoreak eta aretoak garbitzen, zaborrontziak husten eta konponketa txikiak egiten orduak ematen dituzten aipatu langile horiek, dauzkaten lan baldintza eskasak salatu dituztenak. Denek dakite Cannes bezalako pantailarik, pankartarik, erakusleihorik, bozgorailurik ez dela. Eta, arrazoi eta eskubide osoz, abaguneaz baliatzen dira euren erreklamazioak ozen aldarrikatzeko…
Halarik ere, hain da erraldoia Canneseko tamaina, neurria (ez naiz fisikoaz ari) ezen dena gerta daiteke aldi berean eta leku berean: manifestazioak, poliziarekiko talka, izarren amorrua eskaileretan, akreditatuen tirabirak aretoetan lekua lortu ahal izateko, paperezko egunkariak ozenki saltzen dituzten langile prekarioen joan-etorriak La Croisette pasealekuan barna eta…. oraindik kasik existitzen ez den teknologiak sorturiko azken zinema kamera batzuen aurkezpen goi mailakoa. Horren goi mailakoa ze Carlton eta Majestic bezain luxuzkoa den Martinez hotela (La Croisetteren beste puntan dagoena, hots) erreserbatu baitzuen Sony konpainiak horretarako.
Bai, hilaren 16an izar bakar bi ziren Martinezen saloi eleganteetan: Venice 2 eta Burano izeneko zinema kamerak. Horien adoraziorako ziren elkartu sona handiko argazki zuzendari eta teknikari digitalak, hala nola Paddington eta Maléfica filmetan esku hartutako Adam Shell eta Civil War zein Mission Impossible: Fall Out argiztatu dituen Rob Hardy maisu berdingabea.
Ikaragarriak dira laster merkaturatuko diren bi kamera horien ezaugarriak, objektiboa dute inoiz eta besteek baino zabalagoa, gauza dira filmaketa anamorfikoa (aspaldi zaharrean Piero della Francesca pintoreak perspektiba inguruko ikerketetan ari zela azaldutako prozedura, gure begiak gozo engainatzen dituena…) ahalik eta hobekien lortzen. Barruko grabaketarako aukera markaz fuerakoa izanda, kolore guztien ñabardura oro harrapatzen du leiarrak, lenteak…
Horrelako zertzelada teknikoez aritu ziren adituak, adoratzaileak Martinez hotelean, champagne fineko kopak eskuan zutela. Luze mintzatu ziren, itsasora begira balkoian, karelean, aurrerantzean ekoizpen birtualetarako nahitaezkoa suertatuko den Crystal Led pantailaz eta PVM-X3200 edo LMD-A180 monitoreez ere.
Festa bat izan zen 16ko hori. Festa teknikoa, gama altukoa. Urguilu handiz aipatu zuten Sonyko nagusiek Cannesen lehian borrokatzen duten filmen artean zeintzuk izan diren euren kameraz filmaturik. Esaterako, Kevin Costnerren Horizon, An American Saga edo Leos Caraxen C´est pas moi.
Topa egiten ari zirela, Croisettetik pasa ziren, protestan, zinemaldiko langileak. Sonyren gonbidatu batzuek, aurkezturiko kamera horiek hartu eta filmatu…
Handik egun gutxira, Canneseko alkateak prentsa atzerritarra hartu zuen Probentzako erara prestaturiko hamaiketako batean. Hantxe ere, Suquet auzo historikoko txokoetan, aldarrikapen eta pankartak
Bai, ezer ez da ezinezkoa Zinemaren Joko Olinpiko hauetan.
Albiste gehiago kultura
Urteko lehen seihilekoan 11.000 ekitaldi kultural inguru egon dira Euskadin, iaz baino gehiago
Bizkaiak izan zuen jarduera kultural handiena (%45,5), ondoren Gipuzkoak (%38,9) eta azkenik Arabak (%15,6).
Fermin Muguruzak iluntzean Irunen eskainiko duen kontzerturako gida
Artista polifazetikoak bere auzoan joko du, Urdanibia plazan, hamarkada bat baino gehiagoren ondotik, eta jendetza espero denez, Udalak mapa bat osatu du, informazio praktikoa biltzen duena.
'Karmele' Asier Altunaren film berriaren trailerra, esklusiban
Karmele Asier Altuna zuzendariaren (Amama, Aupa Etxebeste!, Agur, Etxebeste) film luzea urriaren 10ean estreinatuko da. EITBren parte-hartzea duen filma Donostiako Zinemaldian ikusiko da lehenago, nolanahi den, Sail Ofizialaren barruan baina lehiatik kanpo, proiekzio berezi batean. Fikziozko filma Elkarrekin esnatzeko ordua Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago, Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy ditu protagonista eta Nagore Aranburu eta Javier Barandiaran daude antzeztaldean.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.
Jamie Cullumek ireki du aurtengo Jazzaldia kontzertu "intimo" batekin, Kursaalean
Abeslari britainiarra ia ohiko bihurtu da Jazzaldian, eta aurtengoa bere bosgarren aldia da. Hau ez da Jamie Cullumek eskainiko duen kontzertu bakarra izango, izan ere, Zurriolako hondartzan doako kontzertu bat eskainiko du, bere hitzetan "festa bat" izango dena.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.
Portugaleteko "Munduko Dantzak" Jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.