Ibilgailuen ekoizpenak gora egin du mundu mailan, baina behera Europan
EITB Dataren txostenaren arabera, automobilgintzaren industria etengabe ari da hazten mundu mailan 2010etik. 2023an, 93,5 milioi ibilgailu baino gehiago eraiki ziren mundu osoan. Baina ekoizpena Asiarantz bideratzen ari da, Europaren kaltetan.
Gaur egun, munduan sortzen diren 10 ibilgailutik 6 Asian eta Ozeanian egiten dira. Ekoizpena % 34 hazi da han 2010etik, batik bat, Txinak izan duen bultzadari esker. Ibilgailu ekoizle handiena da munduan, ekoizpen osoaren % 32 bertatik ateratzen da eta zerrendako bigarrenaren (AEB) datuak hirukoizten ditu. Hain zuzen ere, Txinaren produkzioa % 65 igo da 2010etik. Indiak ere igoera nabarmena izan du (% 64).
Europaren egoera ifrentzua da. 2023an ekoitzi duen ibilgailu kopurua % 8,4 jaitsi zen, 2010. urtearekin alderatuta. Nabarmentzekoa da, batez ere, Alemaniaren eta Frantziaren beherakadak; sektore horretan tradizio handia duten bi herrialdeen ekoizpena % 30 eta % 32 jaitsi da, hurrenez hurren.
Testuinguru horretan, Espainiako Estatuko eta gure inguruko automobilgintzak irautea lortu du. 2023an, 2,5 milioi ibilgailu sortu ziren Espainiako Estatuan, 2010ean baino % 2 gehiago. Baina urte oparoagoak ere bizi izan ditu sektoreak azken hamarkadan, 2019an adibidez, 2,8 milioi ibilgailu ekoitzi ziren.
Espainiako Estatuan sortzen diren ibilgailuen % 17,6, gutxi gorabehera, Hego Euskal Herriko fabriketatik ateratzen dira. Hala ere, gure ingurunean pisu handiagoa du automobilgintzarako osagaien fabrikazioak ibilgailuen muntaiak baino.
Ibilgailu berrien erosketari dagokionez ere, Asia da azken lau urteetan gehien hazi den kontinentea, % 13 gutxi gorabehera. Kontinente horretan erosten dituzte planeta osoko autoen erdiak baino gehiago.
Ekoizpenarekin gertatzen den bezala, Txina dago auto-erosketen zerrendaren lehen postuan; izan ere, 2023an 30 milioi unitate baino gehiago matrikulatu zituzten bertan, mundu osoan saldu ziren 92,7 milioien ia herena. Europan, aldiz, autoen salmenta % 14 jaitsi zen 2023an 2019ko datuekin alderatuta; 17,9 milioi unitate matrikulatu ziren.
Europar Batasunean ekoizten diren ibilgailuen % 31 esportatu egiten dituzte. Hartzaile nagusia Erresuma Batua da, eta haren atzean daude Estatu Batuak eta Turkia.
Inportazioei dagokienez, ibilgailuak erosten dizkiogun herrialde nagusia Txina da, eta inportatutako bost ibilgailu berritik bat han egindakoa da.
Albiste gehiago ekonomia
EAEko familiek inoiz baino gehiago gastatu dute ostalaritzan, 4.207 euro
Euskadiko etxeetako batez besteko gastua egonkor mantendu zen 2024an, baina aisiak eta jatetxeek pisua hartzen jarraitzen dute elikaduraren, garraioaren eta irakaskuntzaren aldean.

Auzitegiak artxibatu egin ditu 17 medikuren aurkako salaketak, Osakidetzako Lan Eskaintza Publikoko filtrazioengatik
Arabako Auzitegiak artxibatu egin ditu Osasun Zerbitzuaren 2016-2017ko Lan Eskaintza Publikoan ustez egindako filtrazioengatik ikertutako 17 medikuren aurkako salaketak, eta ikertutako 19 lagunetatik 2ren aurka irekita uztea erabaki du.
Jaurlaritza langabezia subsidioen transferentzia bereganatzen saiatuko da asteazken honetan Espainiako Gobernuarekin
Kontribuzio-prestazioen eta langabezia-subsidioaren arloko eskumenak eskualdatzeko akordioa posible izan dadin "nahikoa denbora" eduki izana espero du Autogobernuko sailburuak.
Eusko Jaurlaritzak 2026ko urtarriletik aurrera berrekingo dio telelanari
Langile publikoek astean bi egunetan jardun ahal izango dute lan-modalitate horretan. Gainera, telelanaren bitartez lan egin dezaketen langile guztiei ere aukera hori ematen die dekretuak, betiere zerbitzu publikoa behar bezala ematen dela bermatzen bada.
Euskadik % 40 handitu du bere egungo potentzia elektrikoa, eta 16.000 megawatteko edukiera gaindituko du
Hala, "70.000 langilerentzako lana bermatzen da", eta bultzada esanguratsua dakar enpleguarentzat eta egonkortasun ekonomikoarentzat. Eusko Jaurlaritzak 6.000 megawatteko edukiera gehigarria nahi zuen, 18.000 MWetara iristeko.

Zenbateko potentzia elektrikoa behar du Euskadik?
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasun Sailak 6.000 MW gehiago eskatu ditu bere sarean, helburu industrialak eta deskarbonizazioa betetzeko.
Eusko Jaurlaritzak eta banku-erakundeek gazteentzako lehen etxebizitza eskuratzeko abalen programa jarri dute abian
Kutxabankekin, Laboral Kutxarekin eta Abancarekin ekin zaio programari, oraingoz lankidetza-hitzarmena sinatu dutenekin; baina, zabalik da erakunde gehiagok bat egin ahal izango dutela aurreikusten da. Finantzatu beharreko etxebizitzen erosketa-prezioa ezin izango da 340.000 eurotik gorakoa izan.
Albiste izango dira: Ustelkeriaren aurkako txostena Nafarroan, sare elektrikoari buruzko bilera Madrilen eta Venezuelako ontzi bati erasoa
Gaurkoan Orain-en albiste izango direnen laburpena, bi hitzetan.
Euskal gehiengo sindikalak pentsiodunen mobilizazioarekin bat egin du Herri Ekimen Legegilea izapidetzea eskatzeko
ELA, LAB, ESK, Steilas, Hiru eta Etxalde ere mobilizatuko dira irailaren 20an EAJri eta PSE-EEri beren jarrera "zuzentzeko" eta gutxieneko pentsioa gutxieneko soldatarekin parekatzeko ekimena izapidetzea eskatzeko.

Euskadiko inbertsio elektrikoa aztertzeko bilera izan du Jauregik Espainiako Energia idazkariarekin
Joan Groizard Energiaren Estatu idazkariarekin batzartu da Jauregi, 2025-2030 aldirako elektrizitatea garraiatzeko sarea planifikatzeko proposamenaren barruan sare elektrikoetan egingo den inbertsioari buruz eta horrek Euskadin izango duen eraginaz mintzatzeko.