Etorkizunezko krimenek iraganean, sustrai
Zuetako franko jakinaren gainean izango zarete. Zuetako makina batek tutik ere ez duzue jakingo. Zuetako askori, bost. Gutako andana (agian txiki) batentzat udazkenaren etorreraren zain eta espero desesperatuan gaudela, udan zehar bizirik irauteko tresna bikaina.
Gutako batzuk bizi gaituen notiziya eta zuetako saldo ederrarentzat pisu gutxiko istorioa dena hauxe duzue: irailean 70 urte beteko dituen Donostiako Zinemaldiak David Cronenberg zinemagileari eskainiko dio Urrezko Maskorraz gaindi estimagarriena eta estimatuena den bertako garaikurra, Donostia Saria, hots. Eta saria emango dioten arratsean berean, Crimes of the Future bere azken lana pantailaratuko dute, Kursaal, Principe, Antzoki Zaharra, Trueba edo Antiguo Berriko aretoak arimaren ilunpe sakonetan eta gorputzaren ilunantz argiztatu ezinezkoetan utziz.
Pasa Canneseko zinemaldian izan zuen estreinaldia Crash, Promesas del Este, Cosmopolis, Dead Rings edo sailkaezina bezain basa izan zen William S, Burrougshen idazlearen Naked Lunch-en egokitzapenaren autore sortzaile, demiurgo honen azken atrebentziak, azken balentriak, azken profeziak, azken ikuskariak, gure erraietan sartu eta gero ondorioztatze infernukoak, sendagaitzak dakarzkigunak.
Crimes of the Future horretan, ikusleak ez du inoiz jakingo justu hori, ea etorkizunean edo iraganean ote dagoen. Non gaude gu? Zein arotan filmaren protagonistak?
Bai, egia, gure gorputzak, une eta gune horietan jasaten (eta gozatzen) dituen metamorfosi/itxuraldaketa/eraldaketa ororen arabera, geroan behar dugu izan baina istorioa non den kokatua eta pertsonaien arropari erreparatuz gero, zehazterik ez dagoen garai batean murgilduko/ eroriko/giltzapeturik izango gara, dardarazioz.
Kontua zera, gizakiak( edo agian barrenetan pizturik daukagun bizi hilezin horrek) gorputzaren organo eta erraiak sortzen, aldatzen, berritzen, ezartzea lortu du. Bizirik irauteko? Bai. Luzeago bizitzeko? Bai. Baina baita… arte mota berria aurkezteko, garatzeko. Inplante horiek, ebaketa horiek, gure haragiaren metamorfosi horiek ikuskizuna bilakatu dira, jendearen aurrean gertatzen/antolatzen diren antzezpenak…
Iparraldeko gure entzule/irakurle/ikusleek izan dute aukera, jada, harridura osoan ikusten den film hori dastatzeko. Hegoaldekook berriz, iraila arte beharko dugu itxaron. Edo… filmaren web ofizialean sartu eta erosi (alokatu ere) gure etxe barruko pantailetan ikusteko eskubidea…
Badira irailean gertatuko den zeremoniarako, arras sinesgaitza bezain ezinbestekoa den horretarako, prestatzeko beste bi modu ere. Alde batetik, Cronenbergen bigarren filma, izen berekoa, 1970 urtean eginda, bilatu eta beldurrik gabe baina gure zentzumen-bukaera guztiak erne ditugula, jauzi egin. Web orrietan erosi nahi baduzue dirutza galanta eskatuko dizuete truk, baina YouTuben bada kopia bat, ingelesezko azpitituluak bere kabuz garatzen, prozesatzen dituena… Horrek, egia esan, pelikulak sorrarazten duen ezinegon gozoa areagotzen du….
Bestalde, bada liburu ikaragarria, Emanuele Coccia filosofoaren Metamorfosis .Bertan dio berak gu etengabe itxuraldatzen den bizi batentzako garraiobide/gailuak baino ez garela. Ez da gutxi, ez…
Crimes of the Future. 1970koa. Crimes of the Future 2022koa. Unibertsoa bera baino zaharragoa den Haragi Berriaren profetak sortuak. Biak.
Zure interesekoa izan daiteke
"Denetariko 1.026 nobedade aurkeztuko dira Durangoko Azokan"
175 partaidek 285 erakusmahai jarriko dituzte Landakon aurten, Beñat Gaztelurrutia Durangoko Azokaren koordinatzaileak gaur aletu duenez.
Berbagailua eta Atartea guneak estreinatuko ditu Durangoko Azokak, podcasten eta Arte Ederren plazak
60. edizioan, 285 erakusmahaitan paratutako 1.000 nobedadetik gora, inoiz baino gehiago, eta 273 ekitaldi eskainiko ditu DA Kulturaren Jaialdiak. Egitarau osoa iragarri dute, gaur, Landakon.
"Olatuaren enbatean. Emakumeak eta itsasoa XX. mendean" erakusketa Bermeoko Arrantzaleen Museoan
Kostaldeko emakumeen lana funtsezkoa izan da arrantzan eta itsas historian, baina ez da aintzakotzat hartu izan; gizonezkoena izan da beti ardatz. Hori dela eta, emakume horien lanak izan duen, eta duen garrantzia aldarrikatzeko, Bermeoko Arrantzaleen Museoan Olatuaren Enbata erakusketa antolatu dute. Neskatila, saregile kontserberetako langile zein emakume armadoreen eguneroko lana erakusten duten objektuak jaso dituzte, baita emakume horien testigantzak ere. Era berean, bisita gidatuak zein hitzaldiak eta mahai inguruak eskainiko dituzte.
ZuNonHanDA! azoka ibiltariak Durangoko Azoka zabalduko du
Azaroaren 17tik abenduaren 4ra, Durangoko Kulturaren Jaialdia hasteko bezperara arte, 22 liburu aurkeztuko dituzte Euskal Herriko 19 liburu dendatan. Lehenengoz, Azoka egin aurretik egingo dute ZuNonHanDA!, bost aldiz haren ondoren egin eta gero.
"Hasiera bat" diskoaren birako azken kontzertua eman du Gorka Urbizuk, Victoria Eugenia Antzokian
Gorka Urbizuk igande honetan eman du "Tour Bat" biraren azken kontzertua, Victoria Eugenia Antzokian (Donostia). Lekunberriko musikariak 4 kontzertu eskaini ditu Donostiako antzoki horretan, eta sekulako harrera eta berotasuna jasota, denetan agortu ditu sarrera guztiak. Igandeko kontzertua ikusgai izango da oso osorik ETBn.
Eñaut Elorrieta eta Alos Quartet “Ahots kordak” prestatzen ari dira, kontzertu bakanen sorta
Estreinakoz, Eñaut Elorrietak eta Alos Quartetek kontzertu sorta bat emango dute: "Ahots kordak". Taldea sinplea eta eraginkorra izango da: soka laukote bat, ahotsaz osatua. Bidaia musikal honen lehen geldialdia Tolosan izango da, urtarrilaren 3an. Gasteizen, Zornotzan eta Donibane Lohizunen arituko dira gero.
Oinkari taldeak dantzan ospatuko du bere mende erdia
Villabonako dantza taldeak “50 urte dantzan” ikuskizuna taularatuko du Olaederra kiroldegian ostiralean, hilak 21. Korrontzi folk taldea urteurrenari batu zaio, “Oinkari 50” kantuaren bidez.
Durangoko Azokaren 60. edizioaren iragarkia
Durangoko Azokaren 60. edizioa abenduaren 5etik 8ra izango da. Iratxe Reparazen bizkar dago aurtengo Azokaren zuzendaritza kreatiboa.
Olaso Dorrea Fundazioaren funtsak handituz doaz, dohaintza baliotsuei esker
Olaso Dorrea Fundazioa bere artxiboak eta Monzon-Olaso Etxe Museoaren bilduma (Bergara) handitzeko eta aberasteko lanean ari da. XX. mendetik gaur arteko historian sakondu nahi du Fundazioak, bai eta ezagutarazi ere, eta, bide horretan, hauek jaso dituzte: Telesforo Monzonek gordetako Sabino Aranaren mikrofilmatutako obraren kopia bat, Lauaxetaren gabardina eta gurutzea, Karmele Urrestiri eta Txomin Letamendiri (Karmele filmeko protagonistak) Agirre lehendakariaren Gobernuak emandako dokumentazioa, Otaegi eta Garmendiaren aldeko pankarta, bala tiroz zulatutako Txomin Iturberen alkandora eta Txillarre baserriko lehen akordioaren originala.
“Gipúzcoa” Pio Caro Barojaren dokumentala, Tabakaleran
“Ipuscua” izena lehenbizikoz agertu zeneko milagarren urteurrenaren ospakizunei dagokie proiekzioa. Pelikula 1976 eta 1979 urteen artean filmatu zuten, eta Gipuzkoako orduko errealitate sozial eta kulturala jasotzen duen dokumentu etnografikoa da.