Etorkizunezko krimenek iraganean, sustrai
Zuetako franko jakinaren gainean izango zarete. Zuetako makina batek tutik ere ez duzue jakingo. Zuetako askori, bost. Gutako andana (agian txiki) batentzat udazkenaren etorreraren zain eta espero desesperatuan gaudela, udan zehar bizirik irauteko tresna bikaina.
Gutako batzuk bizi gaituen notiziya eta zuetako saldo ederrarentzat pisu gutxiko istorioa dena hauxe duzue: irailean 70 urte beteko dituen Donostiako Zinemaldiak David Cronenberg zinemagileari eskainiko dio Urrezko Maskorraz gaindi estimagarriena eta estimatuena den bertako garaikurra, Donostia Saria, hots. Eta saria emango dioten arratsean berean, Crimes of the Future bere azken lana pantailaratuko dute, Kursaal, Principe, Antzoki Zaharra, Trueba edo Antiguo Berriko aretoak arimaren ilunpe sakonetan eta gorputzaren ilunantz argiztatu ezinezkoetan utziz.
Pasa Canneseko zinemaldian izan zuen estreinaldia Crash, Promesas del Este, Cosmopolis, Dead Rings edo sailkaezina bezain basa izan zen William S, Burrougshen idazlearen Naked Lunch-en egokitzapenaren autore sortzaile, demiurgo honen azken atrebentziak, azken balentriak, azken profeziak, azken ikuskariak, gure erraietan sartu eta gero ondorioztatze infernukoak, sendagaitzak dakarzkigunak.
Crimes of the Future horretan, ikusleak ez du inoiz jakingo justu hori, ea etorkizunean edo iraganean ote dagoen. Non gaude gu? Zein arotan filmaren protagonistak?
Bai, egia, gure gorputzak, une eta gune horietan jasaten (eta gozatzen) dituen metamorfosi/itxuraldaketa/eraldaketa ororen arabera, geroan behar dugu izan baina istorioa non den kokatua eta pertsonaien arropari erreparatuz gero, zehazterik ez dagoen garai batean murgilduko/ eroriko/giltzapeturik izango gara, dardarazioz.
Kontua zera, gizakiak( edo agian barrenetan pizturik daukagun bizi hilezin horrek) gorputzaren organo eta erraiak sortzen, aldatzen, berritzen, ezartzea lortu du. Bizirik irauteko? Bai. Luzeago bizitzeko? Bai. Baina baita… arte mota berria aurkezteko, garatzeko. Inplante horiek, ebaketa horiek, gure haragiaren metamorfosi horiek ikuskizuna bilakatu dira, jendearen aurrean gertatzen/antolatzen diren antzezpenak…
Iparraldeko gure entzule/irakurle/ikusleek izan dute aukera, jada, harridura osoan ikusten den film hori dastatzeko. Hegoaldekook berriz, iraila arte beharko dugu itxaron. Edo… filmaren web ofizialean sartu eta erosi (alokatu ere) gure etxe barruko pantailetan ikusteko eskubidea…
Badira irailean gertatuko den zeremoniarako, arras sinesgaitza bezain ezinbestekoa den horretarako, prestatzeko beste bi modu ere. Alde batetik, Cronenbergen bigarren filma, izen berekoa, 1970 urtean eginda, bilatu eta beldurrik gabe baina gure zentzumen-bukaera guztiak erne ditugula, jauzi egin. Web orrietan erosi nahi baduzue dirutza galanta eskatuko dizuete truk, baina YouTuben bada kopia bat, ingelesezko azpitituluak bere kabuz garatzen, prozesatzen dituena… Horrek, egia esan, pelikulak sorrarazten duen ezinegon gozoa areagotzen du….
Bestalde, bada liburu ikaragarria, Emanuele Coccia filosofoaren Metamorfosis .Bertan dio berak gu etengabe itxuraldatzen den bizi batentzako garraiobide/gailuak baino ez garela. Ez da gutxi, ez…
Crimes of the Future. 1970koa. Crimes of the Future 2022koa. Unibertsoa bera baino zaharragoa den Haragi Berriaren profetak sortuak. Biak.
Albiste gehiago kultura
Gatibuk dantzan jarri ditu Bilboko Aste Nagusian bildutako jarraitzaileak
Gernikako taldeak giro paregabea sortu du Europa parkean, ostegun gauean eskainitako kontzertuan, jarraitzaileei agur esateko biraren baitan, oholtzatik betiko jaitsi aurretik.
Urteko lehen seihilekoan 11.000 ekitaldi kultural inguru egon dira Euskadin, iaz baino gehiago
Bizkaiak izan zuen jarduera kultural handiena (%45,5), ondoren Gipuzkoak (%38,9) eta azkenik Arabak (%15,6).
Fermin Muguruzak iluntzean Irunen eskainiko duen kontzerturako gida
Artista polifazetikoak bere auzoan joko du, Urdanibia plazan, hamarkada bat baino gehiagoren ondotik, eta jendetza espero denez, Udalak mapa bat osatu du, informazio praktikoa biltzen duena.
'Karmele' Asier Altunaren film berriaren trailerra, esklusiban
Karmele Asier Altuna zuzendariaren (Amama, Aupa Etxebeste!, Agur, Etxebeste) film luzea urriaren 10ean estreinatuko da. EITBren parte-hartzea duen filma Donostiako Zinemaldian ikusiko da lehenago, nolanahi den, Sail Ofizialaren barruan baina lehiatik kanpo, proiekzio berezi batean. Fikziozko filma Elkarrekin esnatzeko ordua Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago, Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy ditu protagonista eta Nagore Aranburu eta Javier Barandiaran daude antzeztaldean.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.
Jamie Cullumek ireki du aurtengo Jazzaldia kontzertu "intimo" batekin, Kursaalean
Abeslari britainiarra ia ohiko bihurtu da Jazzaldian, eta aurtengoa bere bosgarren aldia da. Hau ez da Jamie Cullumek eskainiko duen kontzertu bakarra izango, izan ere, Zurriolako hondartzan doako kontzertu bat eskainiko du, bere hitzetan "festa bat" izango dena.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.