Sariak
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Gure Artea saria, Mari Puri Herrero, Nora Aurrekoetxea eta Consonni argitaletxearentzat

Herrerok ibilbidea aitortzeko saria jasoko du; Aurrekoetxeak, sorkuntza lanaren omenezkoa eta Conssonik, arte plastiko eta ikusizko arloan agenteek egindako lana aitortzekoa. Udazkenean emango dizkiete, Tabakaleran.
Herrero eta Aurrekoetxea (erdian) eta Connsoniren ordezkariak, atzean. Argazkia: Irekia.
Herrero eta Aurrekoetxea (erdian) eta Connsoniren ordezkariak, atzean. Argazkia: Irekia.

Mari Puri Herrerok, Nora Aurrekoetxeak eta Consonni argitaletxeak jasoko dituzte aurten Gure Artea sariak, Damaris Panek, Fernando Perezek, Jesus Mari Lazkanok, Maite Garbayok eta Mikel Lertxundik osatutako epaimahaiak hala ebatzita.

Bingen Zupiria Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak iragarri ditu gaur goizean, Gasteizen, arte plastiko eta ikusizkoen arloan ematen diren saio hauen irabazleen izenak.

Ibilbide artistikoa aitortzeko saria Mari Puri Herrerorentzat izango da; sorkuntza lana aitortzeko saria, Nora Aurrekoetxearentzat eta arte plastiko eta ikusizko arloan agenteek egindako lana aitortzeko saria, Consonni Bilboko argitaletxearentzat.

Sorkuntza lana aitortzeko saridunak eta arte plastiko eta ikusizko arloan agenteek egindako lana aitortzeko saridunak hamazortzina mila euro jasoko dituzte, eta ibilbide artistikoa aitortzeko saridunak 20.000 euro jasoko ditu aurten, aurreko edizioetan baino 2.000 euro gehiago. Sariak emateko ekitaldia udazkenean egingo dute Donostian, Tabakaleran.

Epaimahairen ebazpena

Jesus Mari Lazkano buru izan duen epaimahaiaren arabera, Mari Puri Herrero artista bilbotarraren "obra zabalak" eta bere "kalitate artistiko bikainak" merezi dute aitortza. Mende erdi baino gehiagoko ibilbidea egina du Herrerok, eta, epaimahairen iritziz, "jardunean jarraitzen duen sortzaile berezia da —margolaria, grabatzailea eta eskultorea— eta bere obra irudimenezko hausnarketatik nahiz inpresionismoaren berehalakotasunetik sortua da. Bere obrak figurazio liriko, poetiko bat islatzen du eta erreferentzia sinbolikoz betea dago".

Ebazpenaren arabera, "bere sorkuntza lanak mundu kezkagarri bat islatzen du, mehatxuz eta itxura faltsuz betea, eta erreala eta fantastikoa bat eginda sumatzen dira bertan. Marrazkia eta kolorea menderatzen dituen moduak, konposizioaren orekak eta gainezka egiten duen irudimenak bere ibilbidean zehar berrinterpretatu izan duen ikonografia pertsonal bat sortzea ahalbidetu diote".

Nora Aurrekoetxeari buruz, hau esan dute: "Egungo euskal eskulturaren ordezkari nagusietako bat da. Bere lanak eraginkortasunez lotzen ditu artista prestatu izan den diziplina desberdinak (Arte Ederrak, Psikologia eta Sexologia), giza harremanen alde emozionalean eta harreman horiek espazio intimoarekin duten interakzioan sakontzearren. Eskulturaren arloan, nagusiki instalazioen sorkuntzan oinarritzen da bere lana. Horietan hainbat lengoaia uztartzen ditu, besteak beste, testua, performancea eta objektuak —gehienak, berak sortuak, baina beste batzuk, eraldatuak edo testuingurutik ateratakoak—, bere azterlanekin lotutako gaiei buruzko hausnarketa sakonen zerbitzura jarriak, eta gorputzek arkitekturarekin duten harremana aztertzera ez ezik, zeinu eta keinu erritualak edo egunerokoak osatzera ere eramaten dutenak. Hala ere, azterlan horren emaitzek saihestu egiten dute ondorio itxiak ateratzea, askotariko esanahiak eta irakurketak eragiteko asmoz".

Consonniri buruz, epaimahaiak azpimarratu du "kultura kritikoaren ekoizpena" dela horren esentzia.

1996an sortu zuten Consonni, eta, epaimahaiaren hitzetan, "kultura kritikoa hainbat euskarritatik eta askotariko testuingurutan ekoizten du. Artea eremu hedatu gisa hartuta —literatura, irratia edo hezkuntza—, ehunka jarduera sortu eta bultzatuta, testuinguruko agenteak, publikoak eta artistak erlazionatuta, lurralde-ikuspegi zabal, estetiko eta politiko batetik, artearen eremuari eta haren ertz desberdinei lotuta. Artistei ekoizpen-prozesuetan laguntzeko asmoz sortu zen, haiekin lotura konplize eta estuan, baita prozesuen koiunturazko zirkunstantzietan laguntzeko ere, pentsatzeko, elkarrekin egiteko, ekoizteko, laguntzeko, erakusteko, artxibatzeko eta erlazionatzeko kode bat sortuta".

Albiste gehiago artea

Leo Burge exposición en Sala Rekalde, dentro del programa Barriek.
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Rekalde aretoak 'Blue Lines' Leo Burgeren erakusketarekin hasiko du Barriek zikloa

Bilboko Rekalde aretoak 'Barriek' erakusketa-zikloaren edizio berri bat hartuko du, urritik 2026ko azarora arte. Bizkaiko Foru Aldundiaren beka jaso duten artisten lanak erakusten ditu ziklo horrek.  Lehenengo erakusketa 'Blue Lines' izango da, Leo Burge artistarena.  Abenduaren 14ra arte egongo da zabalik, eta, ondoren, María Muriedasen lanak izango dira ikusgai abenduaren 16tik 2026ko otsailaren 8ra, eta Ra Asensirenak, otsailaren 10etik apirilaren 12ra. Geroago, Mar de Dios artistaren erakusketa apirilaren 14tik ekainaren 21era egongo da ikusgai, Amaia Molineterena ekainaren 23tik abuztuaren 30era eta, azkenik, Maider Aldasororena, irailaren 1etik azaroaren 2ra.

Sergio Pregoren artelana desmuntatzen hasi dira Arte Ederren Bilboko Museoan.
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

"Hamairu Centaurusera" Sergio Pregoren instalazioa desmuntatzen hasi dira Arte Ederren Bilboko Museoan

Bilboko Arte Ederren Museoan azken hiru urteotan izan den Sergio Pregoren artelana, zuri-beltzezko hamalau puzgarriz osatutako instalazioa, kentzen hasi dira gaur. Museoan egiten ari diren handitze-lanek eragindako hutsunea aprobetxatuz jarri zuten instalazioa, eta, orain, erretiratzeko ordua heldu zaio. Sergio Pregok berak ekin dio lanari. Sortzaile hondarribiarraren instalazio honen memoria eta hari buruzko hausnarketa jasotzen dituen liburua ere argitaratu du Museoak.

Escultura de Chillida en el Bellas Artes de Bilbao
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Eduardo Chillidaren "Burdinaren gorazarrea III" eskultura Bilbora itzuli da

Eduardo Chillidaren "Burdinaren gorazarrea III" eskultura monumentala Bilboko Arte Ederren Museoaren sarreran dago jada. 2018tik Chillida Lekun egon da, kontserbazio-arrazoiengatik. Lanak lau metroko altuera eta 18 tonako pisua du, eta BBVAren enkarguz sortu zuen Eduardo Chillidak 1991n. Aurretik, bi hamarkada inguru eman zituen "Burdinaren gorazarrea III" lanak Bizkaiko hiriburuko Kale Nagusian.

Gehiago kargatu