EAE
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Eusko Jaurlaritzak ibilgailu berriak erosteko laguntzak bikoiztu ditu

Beste berrikuntzetako bat da Renove Planean 0 kilometroko ibilgailuen erosketa sartzen dela, eta ibilgailu berrien baldintza berberetan emango dela dirulaguntza.
Ibilgailuak. Argazkia: EiTB

Eusko Jaurlaritzaren menpeko Energiaren Euskal Erakundeak (EEE) bikoiztu egin du, hamar milioi eurora arte, ibilgailu berriak erosteko aurten indarrean zegoen Renove Planera bideratutako dirua, eta laguntzen zenbatekoak igoko ditu autoen kategoria jakin batzuetan.

Maiatzaren 27an, Euskadiko Mahai Sozioekonomikoaren laugarren bileran, Iñigo Urkullu lehendakariak 5 milioi euro gehiago iragarri zituen ibilgailuen Renove Plana indarrean jartzeko.

Hasiera batean, programa horrek 5 milioi euroko zuzkidura zuen, eta antzeko kopurua du orain, ibilgailu berriak erosteko laguntzak emateko, hamar urtetik gorako modeloak zirkulaziotik kentzearen truke.

Beste berrikuntzetako bat da programa honetan 0 kilometroko ibilgailuak erosteko aukera sartzen dela. Ibilgailu berrien baldintza berberetan eman ahalko da dirulaguntza, baldin eta lehen matrikulaziokoak badira, emakidadun baten jabetzakoak, inolako dirulaguntzarik jaso ez badute eta 100 kilometro baino gutxiago badituzte.

Gainera, laguntza 2020ko urtarrilaren 30era arteko atzeraeraginarekin aplikatuko da, hau da, programa honen barruan data horretatik aurrera egindako eragiketetan.

Eskabideak aurkezteko epea aurrekontua agortzen denean amaituko da, eta, hori gertatzen ez bada, aurtengo urriaren 31n.

Ibilgailu arinentzako, hibrido entxufagarrientzako edo elektrikoentzako dirulaguntzak 2.500 eurokoak izango dira, eta entxufatu ezin diren hibrido arinentzako dirulaguntzak, berriz, 2.250 eurokoak (1.500 eurokoak izan dira aurrekoetan).

Gas naturaleko ibilgailu arinek 2.000 euroko laguntzak jasoko dituzte, orain arte aurreikusitakoak baino 1.000 euro gehiago; hidrogenozko ibilgailuek, berriz, 3.000 euro gehiago jasoko dituzte, hau da, elektrizitate hutsarekin dabiltzanek baino gehiago.

PGL ibilgailu arinentzako kopurua 1.000tik 2.000ra igotzen da, M1 kategoriako gasolina- edo gasolio-ibilgailu arinen eta N1 motako furgoneten kasuan bezalaxe.

Albiste gehiago ekonomia

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu