PSEk aldi baterako lan erregulazioak luzatzea babestu eta plan bat aurkeztu du
PSE-EEk, epe laburrean, COVID-19ren ondoriozko krisien ostean "berreraikuntzarako oinarriak" izeneko dokumentuan, enplegua mantentzeko plan bat aurkeztu du, eta aldi baterako lan erregulazioak urte amaierara arte, zailtasunak dituzten enpresentzat luzatzea babestu du. Epe ertainera, sozialistek Ekonomia eta Enplegua Suspertzeko Plan bat proposatu dute legegintzaldi berrirako, Euskadin "susperraldi justua" sustatzeko helburuarekin.
Astelehen honetan aurkeztutako "berreraikuntzarako oinarriak" dokumentuan, EAEko sozialistek azpimarratu dute beharrezkoa dela "talka-neurriak" herritarrei eta haien ekonomiari proposatzea, horregatik, kapituluetako bat "enplegua eta ekonomia berrabiaraztea" da.
PSEk adierazi du prest dagoela Euskadiren "susperraldi justua" bideratzeko, eta ziurtatu du Eusko Jaurlaritzara iristen badira, egingo duten lehenengo gauza, Elkarrizketa Sozialerako Mahaia, Elkarrizketa Zibilerako Mahaia eta Erakundearteko Mahaia deitzea izango dela, talka-politikak eta epe ertainekoak definitzeko, bai eta eskura dauden baliabideak eta diru-sarrera berriak lortzeko bideak ere, fiskalak barne.
Sozialistek aurreratu dutenez, adostutako proposamen horiekin, Legebiltzarrean ordezkaritza duten alderdi guztiak deituko dituzte horiek kontrastatzeko eta "berehala" martxan jartzeko.
Haren ustez, enpleguei eusteak, ekonomia produktiboa indartzearekin batera, politika epe laburrean eta ertainean markatuko duen ardatza izan behar du.
Epe laburrean, Enplegua Mantentzeko Plan bat aurkeztu du, talka-neurriak berehala aplikatzeko, eta epe ertainean, legegintzaldi osorako Ekonomia eta Enplegua Suspertzeko Plan berri bat proposatu du.
Aldi baterako lan erregulazioaren luzapena urte amaierara arte
Proposatzen dituen berehalako neurrien artean, zailtasunak dituzten enpresak aldi baterako lan erregulazioa urte amaierara arte luzatzea da, baita horien prestazioa handitzea ere, gutxieneko soldata bermatu arte.
XII. legegintzaldirako Ekonomia eta Enplegua Suspertzeko Planean, enpresa txiki eta ertainentzako zein autonomoentzako likidezia-planak, finantza-pasiboak berregituratzeko prozesuetan dauden enpresentzako laguntzak, makina erremintaren Renove plan bat eta enpresen lehiakortasuna hobetzeko neurriak sartzea proposatu du.
Halaber, sektore jakin batzuk aipatu ditu, hala nola, merkataritza, kontsumoa sustatzeko bonuen urteko programak –Ostalaritzara eta turismoara ere hedatzen ditu–, bai eta enplegua babesteko eta mantentzeko zuzeneko laguntzak ere. Kulturaren esparruan, Kultura Bonua eta sektorearen jarduera bultzatzeko plan bat berreskuratzea babestu du.
Zure interesekoa izan daiteke
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitutakoan merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo zeharkatu beharko. "Aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek", gaineratu du.
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.
Mikel Jauregi: "Hidrogeno berdeak menpekotasuna galtzea ekarriko digu"
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasuneko sailburuak "Egun On" saioan adierazi duenez, "garai batean Errusiarekiko genuen menpekotasuna amaitu da, baina, orain, Ipar Amerikarekiko menpekotasuna sortzen ari gara". "Egin dezagun europar energia bat", gaineratu du sailburuak
Bruselak Lisboa eta Paris arteko AHTrako epeak azkartu ditu, eta Eusko Jaurlaritza proiektuaren bultzadarekin bat dator
Imanol Pradales lehendakaria Apostolos Tzitzikostas Europako Garraio komisarioarekin bildu zen urtarrilean, eta orain Abiadura Handiko Trena Iparraldera eta Frantziara bultzatzeko hartutako konpromisoak aurrera doazela egiaztatu du.
Mugikortasun Sailak 581,7 milioi izango ditu "trenbidea garraiobide gisa bultzatzeko"
Trenbide-azpiegiturak eraiki eta hobetzeko erabiliko da inbertsioaren zati handi bat. Era berean, Bat, Barik eta Mugi txartelen interoperabilitatea burutu nahi da, eta 12 urtera arteko garraioaren doakotasuna egiturazkotzat ezarri.