KONTRATUA
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Azkenean CAFen esku geratuko da Belgikako trenbide-sarearekin itxitako 3.500 milioi euroko kontratua 

Enpresa gipuzkoarrak Belgikako trenbideetarako bagoiak egiteko kontratu publiko bat lortu zuen zuen otsailean, 1.700 eta 3.500 milioi euro arteko kontratua, baina, egoitza Belgikan duen Alstom konpainia frantziarrak errekurtsoa aurkeztu zuen.  Hori aztertu duen erakundeak kontratua atzera botatzeko arrazoirik ikusi ez, eta azkenean CAFek esku geratuko da kontratua. 

MAM-eko argazkia: caf_
Artxiboko irudia.

Bere historiako kontraturik handiena itxiko du Beasaingo CAF enpresak. Gipuzkoako enpresak Belgikako trenbideetarako bagoiak egiteko kontratu publiko bat lortu zuen zuen otsailean, 1.700 eta 3.500 milioi euro artekoa, baina Alstom konpainia frantziarrak jarritako helegite batek koloka jarri zuen prozedura. 

Belgikako Estatu Kontseiluak bertan behera utzi zuen Belgikako trenbide-sareak (SNCB) CAFi datozen urteotako trenen fabrikazioa esleitzeko hartutako erabakia, esleipen-prozesuan gardentasunik eza argudiatuta. Helegitea aztertu ondoren, kontratua CAFi ematea ontzat eman da.

Hiru eskaintza

Belgikako trenbide-sareak Europa mailako lizitazio bat abiarazi zuen ehunka tren autopropultsatu ordezkatzeko kontratu baterako, eta hiru eskaintza jaso zituen: CAFena, Siemensena eta Alstomena.

CAF "lehentasunezko lizitatzaile" gisa aukeratzea erabaki ondoren, egoitza Belgikan duen Alstom konpainia frantziarrak errekurtsoa aurkeztu zuen Auzitegian, eta aurreikuspenen arabera, gaur heldu daiteke erabakia.

Bernard Belvauxek, Beneluxeko Alstomen filialeko zuzendari nagusiak, "harrigarri" jo zuen erabakia, kontuan hartuta enpresak Belgikan 3.000 laguni lana ematen diela eta bere eskaintza CAFena baino 100 milioi euro merkeagoa zela, tokiko komunikabideek jakinarazi zutenez.

Gobernu federaleko Mugikortasun ministroak, Jean-Luc Cruckek, martxoaren hasieran esan zuen kontratu publikoei aplikatu beharreko Europako arauak errespetatu zirela erabaki hori hartzerako, eta CAF lehentasunezko lizitatzaile gisa mantentzeko erabakia aho batez hartu zuela SNCBko enpresa-batzordeak, herrialdeko talde politiko guztietako ordezkariek osatutako batzordea.

CAFen historiako kontraturik handienetakoa

CAFek bere historiako kontraturik handienetakoa du parez pare. Martxoan ohar baten bidez jakinarazi zuenez, balizko akordioaren arabera, gehienez 170.000 plazako unitate-kopurua litzateke. Hasierako oinarrizko konpromisoa 1.695 milioi eurokoa da (50.000 plazako unitate-kopurua), azkenean akordioa itxiko balitz.

Hala ere,  kontratua osorik betez gero, 3.500 milioi eurora irits liteke, eta, beraz, konpainiaren historiako handienetako bat izango litzateke.

NMBSren (Belgikako Trenbideen Sozietate Nazionala) zuzendaritza batzordeak baimena eman zuen "preferred bidder" gisa aukeratutako enpresarekin erosketa prozesuarekin aurrera jarraitzeko, akordioa behin betiko ixteko helburuarekin.

Gainera, Belgikako Gobernuak justifikatu egin zuen SNCBk CAF aukeratu izana 600 tren egiteko, nahiz eta Frantziako Alstom konpainiak eskaintza merkeagoa aurkeztu eta Belgikan bertan lantegiak izan. Belgikako Charleroi (hegoaldean) eta Brujas (iparraldean) hirietan ditu lantegiak.

 

 

Albiste gehiago ekonomia

Gehiago kargatu