Croisette pasealekuan lubakietan bezala
Kamera lepoan hartu eta ibili zinema- multibertsoetan izan zitekeen txapela buruan ibili munduan erran zahar, atsotitz edo esamolde gurea gaurkotzeko era majoa, irudi mugimendudunaz elikatzen garenok asetzeko modu gourmanta.
Izan ere, handik hona, hemendik haruntz, eskuin ezker dabiltza egun, zinemaldi guztietan barna gure zinema sorgin eta aztiak.
Taxio Ardanaz nafarrak Alcances izeneko zine bilkura Cadizekoan, Madrilgo Cinetecan eta bertako Mataderon ere aurkeztu berri du Pabo Marterekin batera burutu duen Venceremos dokumentala. Erroman zein Irakeko Kurdistanen, Australian Mexikon nola, ibilia den arte-sortzaile honen kezka, ardura, pasioa zera da, gatazka prozesu historiko batean sortu ohi diren adierazpen plastikoak eta memorian utzitako isla lausotuak lantzea.
Venceremos horretan, inolako apaindura gabeko kamera tresna huts gisa erabiliz, Espainiako Gerrak gure aitona-amonengan, gure gurasoengan, guregan eta gure seme-alabengan utzi zituen eta utziko dituen arrastoak, aztarnak, sendatu gabeko edo txarto sendaturiko zauriak.
Gaizki-ulertzeak, egiak eta gezurrak, asmakeriak baino ez direnak eta benetako gertaerak izan zirenak, oroimenaren erabilera maltzur gaiztotua edo ikuskizun hala moduzkoa, jolas dibertigarri petral nahikoa bilakatu zen hori guztia azaleratzen digute Taxiok eta Pablok.
Ez da heroiak gurtzeko balioko duen lana. Ez da Hirugarren Errepublikaren aldarrikapen bulartsua. Ez du inor kontent eta lubakietara salto egiteko prest utziko. Ez ditu manera dotoreak erabiltzen. Zakarra da kamera, patartsu samarra muntaia. Sinetsi ala ez, izaera gazi harritsu horrek bihurtzen du Venceremos ezinbesteko, ez baitio inori ematen galdu genuenaz damutzeko betarik baizik eta gure buruari eta gu baino lehenago bizi, borrokatu eta hil egin zirenei galdera franko egitekoa, iragana aurrez aurre begiratzeko parada beldurgarri eta gogaikarria. Venceremos? Batek daki…
Taxio Nafarroa-Cadiz-Madrilen arteko gurutzagune zelulidezkoetan. Estibaliz Urresola Solagurenek Canneserako bidea hartua, hantxe aurkeztuko baitu datorren asteartean bere azken film laburra, Cuerdas.
Interesgarria oso, aldean eta konplize izan duen lantalde teknikoa. Argazkiaren ardura hartu du Lara Vilanova Sentisek eta muntaketa Maialen Sarasua Olidenen esku eta begi trebeetan izan da. Larak eskarmentu handia du iragarkien munduan eta musika bideoetan. Pelikuletako bukaerako tituluak irakurri ohi dituenak, Maialenen berri oparoa izango du laster-lasterrean.
Cannesetik bueltan, Estibalizek ez du bakaziorik hartuko, kamera baizik. Eskuan. Lepoan. Bere lehenbiziko film luzeari heldu behar dio berriro. 20.000 especies de abejas du izenburu, Berlingo Berlinale Co-Production Market 2022 izeneko eragilearen babesa izango du eta Akelarre filmagatik Goya saria eskuratu zuen Nerea Torrijos izango du kide lantaldean
Bai, kamera eskuan hartuta, ibili zinema-multibertsoetan.
Albiste gehiago kultura
Urteko lehen seihilekoan 11.000 ekitaldi kultural inguru egon dira Euskadin, iaz baino gehiago
Bizkaiak izan zuen jarduera kultural handiena (%45,5), ondoren Gipuzkoak (%38,9) eta azkenik Arabak (%15,6).
Fermin Muguruzak iluntzean Irunen eskainiko duen kontzerturako gida
Artista polifazetikoak bere auzoan joko du, Urdanibia plazan, hamarkada bat baino gehiagoren ondotik, eta jendetza espero denez, Udalak mapa bat osatu du, informazio praktikoa biltzen duena.
'Karmele' Asier Altunaren film berriaren trailerra, esklusiban
Karmele Asier Altuna zuzendariaren (Amama, Aupa Etxebeste!, Agur, Etxebeste) film luzea urriaren 10ean estreinatuko da. EITBren parte-hartzea duen filma Donostiako Zinemaldian ikusiko da lehenago, nolanahi den, Sail Ofizialaren barruan baina lehiatik kanpo, proiekzio berezi batean. Fikziozko filma Elkarrekin esnatzeko ordua Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago, Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy ditu protagonista eta Nagore Aranburu eta Javier Barandiaran daude antzeztaldean.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.
Jamie Cullumek ireki du aurtengo Jazzaldia kontzertu "intimo" batekin, Kursaalean
Abeslari britainiarra ia ohiko bihurtu da Jazzaldian, eta aurtengoa bere bosgarren aldia da. Hau ez da Jamie Cullumek eskainiko duen kontzertu bakarra izango, izan ere, Zurriolako hondartzan doako kontzertu bat eskainiko du, bere hitzetan "festa bat" izango dena.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.
Portugaleteko "Munduko dantzak" jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.
Portugaleteko "Munduko Dantzak" Jaialdia
Folklore jaialdia zuzenean.