Lakuntzak ziurtatu du "mobilizazioek bakarrik" aldaraziko dutela metalgintzako patronalaren jarrera
Mobilizazioen bidetik bakarrik lortuko dira metalgintzako hitzarmenean hobekuntzak, patronalak ez baitu bere jarrera aldatzeko borondaterik. Hala esan du Mitxel Lakuntza ELA sindikatuko idazkari nagusiak, Radio Euskadin egindako elkarrizketan. Horren hitzetan, sindikatuek eta patronalak, Eusko Jaurlaritzak deituta, atzo izan zuten bileran ez zen aurrerapausorik eman eta negoziazioa "puntu berean" dago. FVEM patronalak azaroaren 25ean aurkeztu zuen proposamen berari eusten diola ziurtatu du, ezer mugitzeko asmorik gabe.
Agertoki horrekin, ELAk, beste behin, mobilizazioen aldeko apustua egin du, metalgintzako gehiengo sindikala horren aldeko ez dela aitortu arren. "Mobilizazioen alde egiten ez duen gehiengo berezi bat dugu Bizkaiko metalgintzan", gehitu du.
Bestalde, 2022ko datu ekonomikoen inguruan Eustatek atzo kaleratutako txostenaren buruz galdetuta —Euskal ekonomia % 4,3 hazi zen—, ELAko arduradunak esan du, "ziurgabetasunetik harago", "urte oso ona" izan zela ekonomiarentzat eta enpresa askok "irabazi historikoak" lortu zituztela.
"Enpresak inoiz baino gehiago irabazten ari diren honetan", erreforma fiskala ezinbesteko jo du. "Gehien duenak gehien ordaindu beharko luke eta irabaziak banatu, langilegoaren lan baldintzak hobetuz", azaldu du. Zentzu horretan, EAEko erakundeen "jarrera immobilista" salatu du.
Azkenik, Lakuntzak azpimarratu du Estatu mailan soldata igoera handienak Hego Euskal Herrian lortu direla, "UGT eta CCOO sindikatuek gehiengorik ez duten lekuetan".
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.