CCOOk eta UGTk greba orokorra deitu dute errepideko garraiolarien erretiro aurrerapena eskatzeko
CCOO eta UGT sindikatuek greba orokorra deitu dute errepideko garraioaren sektorean lanean diharduten profesionalen erretiroaren aurrerapena erregulatzea eskatzeko. Lanuztea urriaren 28an hasiko da, eta merkantzia-garraiorako eta bidaiarientzako garrantzistuak diren beste gun batzuetan ere izango da, besteak beste, Black Friday egunean, abenduko zubian edota Gabonetan.
Lanuzteak errepideko garraioan zerbitzua eskaintzen duen langile orori dago bideratuta, izan ibilgailu astuna edo arina, izan bidaiarien garraioa, izan osasun-garraioa.
Greba deialdia, zehazki, urriaren 28an, azaroaren 11n, 28an eta 29an, abenduaren 5ean eta 9an egingo da, eta abenduaren 23tik aurrera mugagabea izango da.
CCOOk eta UGTk erretiro aurreratua defendatzen dute gidarien adin handiaren ondorioz errepideko garraioaren sektorean dagoen istripu-kopuru handiaren ondorioz. Batez ere, 55 urtetik gora izan ohi diren istripuen ondorioz, hain zuzen.
Biek ala biek garraioaren profesionalen erretiro adina aurreratzeko Espainiako Gobernuaren eta hainbat patronalen aldetik sufritzen duten "blokeo sistematikoa" salatzen dute
Sindikatuek azaldu dutenez, lanuzteak ekiditeko beren esku zegoen guztia egin dute, hala nola, kontzertazioak, ministerioekin eta alderdi politiko ezberdinekin elkarrizketak, baina ez dira adostasunera iritsi.
Espainiar Estatuan 250.000 soldatapeko kamioilari inguru daude, nahiz eta autonomoak ere grebara batzea espero duten sindikatuek. Hortaz, 500.000 langilera irits daiteke grebara joko duten langileen zifra; izan ere, sektoreko langileen %70a UGT eta CCOO sindikatuetan daude ordezkatuta.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.