Garraiolari lesakar bat bihotzekoak jota hil da Irunen, kamioia kargatzen ari zela
Astelehenean, Irunen (Gipuzkoa), 56 urteko garraiolari lesakar bat, Transportes Etxetrans 2000 enpresako langilea, bihotzekoak jota hil zela gaur salatu du LABek. Ondorioz, sektore horretan hamaika behargin hil dira aurten Euskal Herrian, 2023an baino gehiago, hamar hildako izan baitziren.
Sindikatu abertzaleak gogorarazi duenez, joan den ekitaldiko ezbehar txostenaren arabera, lan-istripuek eragindako heriotzen % 33 ez-traumatikotzat jotzen dira, eta kopuru hori % 75era iristen da garraiolarien kasuan.
"Horrek adierazten du garraiolarien lan-baldintzek eragin zuzena dutela bihotzekoetan, sektorea gero eta prekarioagoa delako", adierazi du LABek, eta deia egin du kamioilari nafarraren heriotza salatzeko deituko diren mobilizazioetan parte hartzeko.
Prekarietatearekin eta patronalaren inpunitatearekin amaitzeko beharra nabarmendu du sindikatuak. "Erakundeek ezin dute beste aldera begiratzen jarraitu, bestela gertatutakoaren konplize izango dira", gaineratu du LABek.
Sindikatu abertzaleak azpimarratu duenez, garraio-sektoreko lan-baldintzak "oso eskasak dira: lanaldi luzeak, estresa, presioa, garraioagatik ordaintzen den lansari baxua, lan-baldintzen ondorioz osasuntsu elikatzeko zailtasunak, adinaren eragina".
Horregatik, "garraioaren sektorean gertatzen diren lan-istripu gehienak ekidin" daitezkeela uste du, eta horretarako "borondate politikoa baino ez da behar garraiolarien lan-eskubideak bermatu eta errespetatuko dituzten neurriak jartzeko, baita erakunde publiko eta enpresa guztien inplikazioa bermatzeko ere".
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.