Emakida berria
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Zuzeneko linea berri batek Gasteiz Forondako eta Loiuko aireportuekin lotuko du 2025ean

Ekainean hasiko da martxan linea hori. Udan, 13 joan-etorri egingo ditu egunero noranzko bakoitzean, eta 9, neguan. Txartelak 15 euroan salduko dira.
La Union autobusa EFE
La Union autobusak. Argazkia: EFE

2025eko erdialdetik aurrera, Gasteizek zuzeneko konexioa izango du autobusez Forondako eta Loiuko aireportuetara, eta egunean bederatzi joan-etorri egingo ditu noranzko bakoitzean, eta udan 13ra zabalduko da. Zerbitzu berriak Forondan eta Boluetan geldialdiak egingo ditu, aurrez erreserbatuta. Txartelen salneurria 15 eurokoa izango da, eta familia ugarientzako deskontuak izango dira.

Horrez gain, Bilbo eta Gasteiz arteko autobus garraioaren emakida berriak, Bizkaiko eta Arabako aldundiek batera kudeatutakoak, txartel arruntaren prezioa % 19,8 jaitsiko du, 7,45 eurotik 5,98ra. % 20ko deskontu gehigarriak ezarriko dira BAT, BARIK eta MUGI txartelekin, eta 26 urtetik beherako gazteek hileko, hiruhileko eta urteko abonuetan % 30erainoko beherapenak izango dituzte.

Emakida bateratua ostegun honetan esleitu zaio Autobuses La Union S.A. enpresari.

Linea eta ordutegi zabalduen berrantolaketa

Proiektuak egungo zazpi lineak berrantolatu ditu, eta sei izango dira, berriak, mugikortasun-beharretara egokituta. Ordutegiak luzatuko dituzte: egunero 23:00etan irtengo dira, eta asteburuetan 00:00ak arte. Hobekuntza horien helburua baliabideak optimizatzea eta garraio publiko eraginkorra bermatzea da.

Autobus berriek plataforma homologatuak eta mugikortasun murriztua duten pertsonentzat erreserbatutako plazak izango dituzte. Gainera, bidaiak iraun bitartean erosoago egiteko berrikuntzak egin dituzte, hala nola eserlekuen arteko espazioa handitu, bideozaintza, entretenimendu sistemak, WiFia, USB kargagailuak eta bizikletentzako ainguraketak, horrek guztiak erabiltzaileen esperientzia nabarmen hobetuko du.

Aurreikuspenen arabera, 1,3 milioi pertsonak erabiliko dituzte sei lineak lehen urtean, eta horietatik 100.000k aireportuekiko konexioa erabiliko dute. Eskaria pixkanaka haziko dela espero da, eta urtean 1,4 milioi erabiltzailera iritsiko omen da kontzesioaren amaieran.

Emakida berriak hamar urteko indarraldia izango du, eta aurrerapen nabarmena ekarriko du Euskadiko garraio publikoaren konektagarritasunari eta kalitateari dagokienez. Eskaera historikoei erantzuten diela azpimarratu dute foru arduradunek, hala nola aireportuekin lotura zuzena izatea, eta hiriarteko garraio sarea indartzea, zerbitzu irisgarriago eta merkeagoak eskainita.

Albiste gehiago ekonomia

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu