Lur-jausia
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Zaldibarko zabortegiko dikeak AP-8ko lau erreiak irekitzea ahalbidetuko du uztailean

Autobidearen ondoan pilatutako 6.500 metro kubikoko hondakinak segurtasun-biltegi batera eramango dituzte, herriguneetatik igaro gabe.
Zaldibarreko lur-jausia, airetik ikusita.
Zaldibarreko lur-jausia, airetik ikusita. Artxiboko argazkia: EFE

Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Saila harri-lubetazko dike bat eraikitzen ari da Zaldibarko (Bizkaia) zabortegiko lerraduraren behealdean. Uztailaren hasieran amaituta egongo da, eta, lurperatutako bi langileak bilatzeko egungo gunea ziurtatzeaz gain, AP-8 autobideko lau erreiak irekiko ditu.

Lan horiek 600.000 eurotik gorako kostua izango dute, eta uztailaren hasieran amaituta egongo dira, eta autobidearen ondoan pilatutako 6.500 metro kubikoko hondakinak segurtasun-biltegi batera eramango dituzte, herriguneetatik igaro gabe, Ingurumen Sailak ostiral honetan jakitera eman duenez.

Euste-egitura berria maiatzetik eraikitzen ari da hondeatutako bi bilaketa-eremuen goiko aldean (B3 eta B2 izenekoak), otsailaren 6an autobidea moztera iritsi zen lerradura-tartean.

Harri-lubetazko horma horrek osatu eta indartu egiten ditu Interbiak foru enpresak AP-8 autobidea babesteko egin dituen lanak: 50 metro luze eta sei metro garai den dike bat autobidearen ertzean, eta elur-jausien aurkako 75 metro koadroko pantaila dinamiko bat, berrogei metro gorago sortua.

Dike berri horrek etorkizunean gerta daitezkeen irristatzeak neutralizatzen lagunduko du, eta Alberto Sololuze eta Joaquín Beltran bilatzeko lanak amaitu diren eremuetan lurra finkatzen lagunduko du. Horri esker, beste eremuetan ere segurtasun handiagoz lan egiten jarraituko da.

B2 bilaketa-plataformaren gainean altxatzen ari den 25 metroko altuerako horma harrobiko harritzar-nukleo batez osatuta dago, bi metroko lodierako harri-lubeta trabatuzko kanpoko estaldura batez, eta, haren eraikuntzan, 20.000 metro kubiko kareharri inguru erabiliko dira.

Aldi berean, A-8 autobidea moztera iritsi ziren eta behin-behinean autobidearen albo batean pilatu ziren hondakinak segurtasunez erretiratzeko lanean jarraitu da, bai eta harrobiaren inguruan desagertutako eta utzitako pertsonak bilatzeko lehen egunetan kendutakoak ere.

Ingurumeneko sailburuordearen martxoaren 12ko ebazpena betez, zabortegiaren jabe den enpresak hondakin horien ezaugarriak zehaztu ditu, eta horiek lekualdatzeko eta segurtasunez biltegiratzeko aukerak proposatu ditu.

Ingurumen Sailak baimendutako irtenbidea da baso-pista bat irekitzea, zuzenean lotzeko hondakinak dauden autobidearen eremua eta zabortegiaren inguruan eraikitako 1 segurtasun-biltegia.

Verter Recicling arduratuko da zuzeneko sarbide hori gauzatzeaz eta ordaintzeaz. Sarbide horrek aukera emango die Ingurumenak kontratatutako ekipoei AP-8ko hondakinen garraioa zabortegiaren barrutik egin dadin, 650 kamioi inguru herriguneetatik igarotzea saihestuz.

Zure interesekoa izan daiteke

Estacion Renfe
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Espainiako Gobernuak iragarritako garraio-abonu bateratua urtarrilaren 19tik aurrera erabili ahal izango da

Oscar Puente Garraioetako eta Mugikortasun Iraunkorreko ministroak adierazi duenez, Gobernuaren asmoa gainerako administrazioekin lan egitea da, hala nola autonomia-erkidegoekin eta udalekin, etorkizunean hiri barruko eta hiriarteko abonuak bateratu zein integratzeko eta garraio-txartel bakarrarekin funtzionatu ahal izateko, Europako beste herrialde batzuetan gertatzen den bezala.

Gehiago ikusi