Hezkuntza
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Neskek "inurri lana" egiten dute ikasgeletan, eta gutxiago hitz egiten dute jendaurrean, Emakunderen arabera

Astelehen honetan argitaratutako ikerketa baten arabera, genero arauek eragina dute geletako lantaldeetan neskek eta mutilek beren gain hartzen dituzten roletan, denboretan eta zereginetan.
20220907111932_navarra-inicio-curso_
Nafarroako ikastetxe bateko artxiboko irudia. Argazkia: EITB Media

Neskek zeregin ikusezinagoak hartzen dituzte beren gain, eta ezkutuko "inurri lana" egiten dute ikasgeletako lantaldeetan parte hartzen dutenean; mutilek, berriz, jendaurrean hitz egiteko legitimotasun handiagoa dutela sentitzen dute, Emakunde Emakumearen Euskal Erakundearen beka jaso duen ikerketa baten arabera.

Miren Elgarresta Emakundeko zuzendariak eta lanean parte hartu duten Patricia Martinezek eta Delicia Aguadok (Zientzia Politikoan eta Ikus entzunezko Komunikazioan doktore, hurrenez hurren) aurkeztu dute txostena astelehen honetan Gasteizen, "Genero desberdintasunak modu kooperatiboan argitu eta kudeatzeko hezkuntza arloko ikerketa-ekintza" izenburupean.

Bigarren hezkuntzako eta unibertsitateko ikasleekin egindako ikerketaren arabera, genero-arauek eragina dute geletako lantaldeetan neskek eta mutilek beren gain hartzen dituzten roletan, denboretan eta zereginetan.

"Talde-jarduerek irakasleen kontroletik urrunen geratzen diren dinamikak sortzen dituzte, eta horietan dominazio logikek eragin agerikoagoa dute", ohartarazi du lan horrek, eta zehazten du talde mistoetan gehienbat neskak direla "oharrak hartzen dituztenak eta proportzionalki lankideek baino lan gehiago egiten dutenak".

"Ikasle gehienak materiala erosteaz, aurkezpenaren diseinuaz, dokumentazioa bilatzeaz, azken lana zuzentzeaz eta, neurri txikiagoan, azaltzeaz arduratzen dira"; horregatik, horien lana ikusezinagoa da.

Autoexijentziaren genero-arau femeninoak neskengan lan ona egiteko beharra aktibatzen du neskengan, eta, horrekin batera, "inurri rola" hartzeko beharra, taldearentzat lan eginez.

Ikasleek beren gain hartzen dituzten diskreziozko jokabide-arau horiek "iruzurgilearen sindromearekin" ere badute zerikusia; izan ere, konfiantza falta horrek pentsarazten die inoiz ez direla behar bezain onak edo ez daudela behar bezain gaituta espazio publikoa okupatzeko. Horregatik, gutxiago hartzen dute hitza ikasgelan, eta, hitz egiten dutenean, gehiago prestatzen dute, eta ez dira hain legitimatuta sentitzen.

Genero-arau horiek ikasgelan garatzen diren jarreren balorazioari ere eragiten diote. Horrela, baloratutako zereginak eta rolak arlo publikoan garatzen direnak dira, eta, aitzitik, ikusezin bihurtzen dira hainbat alderdi, hala nola kudeaketa emozionala taldeetan, eta urduritasuna edo segurtasunik eza zigortu egiten dira.

Ikastetxeetan berdintasun handiagoa lortzeko bidean aurrera egiteko, genero-ikuspegitik zereginen banaketan dagoen sexu-banaketa identifikatzeko nork zer egiten duen adierazi eta aztertzea proposatzen da; ikasgelako lan orok berekin dakartzan lan guztiak ikusaraztea eta baloratzea, ez bakarrik azken emaitza; taldeetan afektibitatea eta esperientzia baloratzen duen hezkuntza-espazio bat sortzea; eta hezkuntza-espazioetan intersekzio-tresna bat txertatzea, ikasleen aniztasunari, beharrei eta interes heterogeneoei erreparatuta.

Albiste gehiago gizartea

idurre eskisabel
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Euskararentzat "arkitektura juridiko berria" eskatu du Kontseiluak, "langile publikoek euskararen ezagutza izatea" bermatzeko

Euskalgintzaren Kontseiluak eta Bagera Donostiako euskaltzaleen elkarteak deituta, bilkura egin dute, arratsaldean, Donostiako epaitegi batek euskararen aurka kaleratu berri duen epai bat salatzeko. Idurre Eskisabel Kontseiluko idazkari nagusiaren hitzetan, "ezinbestekoa da euskarari behar duen arkitektura juridiko berria eskaintzea", "botere judizialetik ezarritako blokeoa gainditzeko". 

Estitxu Garai, Joxerramon Bengoetxea y Asier Blas



EUROPA PRESS

17/9/2025
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

EHUk uko egin dio 247 milioi euroko ikerketa-proiektuetan parte hartzeari, Israelekin loturak zituztelako

Joxerramon Bengoetxea Euskal Herriko Unibertsitateko (EHU) errektoreak asteazken honetan berretsi duenez, "Palestinako herriaren genozidioaren auzia lehentasuna da gure unibertsitatean", eta aditzera eman du EHUk uko egin diela, azken hilabeteetan, 247 milioi euroko ikerkuntza-proiektuei, biomedikuntzaren edo konputazio-zientzien arloetan, proiektu horiek Israelgo estatuarekin zuten loturagatik. Agerraldian, Bengoetxeak Europako Batzordeari eta Espainiako Gobernuari eskatu die Israelgo unibertsitateak, ikerketa-zentroak eta erakundeak bazter utz ditzatela ikerketa elkarlanak, akademikoak edo kulturalak laguntzeko europar funtsetatik. 

Gehiago kargatu