"Ikuslearekin guztiz konektatzea da 'Vulk Ez Da'ren helburua"
Vulk Bilboko laukoteak "Vulk Ez Da" diziplina anitzeko ikuskizuna aurkeztuko du igandean Bilbon, BBK Aretoan, Zinebi Bilboko Dokumentalen eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiaren programazioaren barruan. Tituluak dioenez, ez da Vulk izango, eta, taldekideen hitzetan, "ez da kontzertua eta ez da bideo emanaldia".
Bada, Alberto Eguiluz post punk taldeko baxu-jotzailearekin hitz egin dugu, zer ez den jakin badakigula, "Vulk Ez Da" ikuskizuna zer izango den jakiten saiatzeko. Hasteko, urtarrilean aterako duten diskoaren, beren ibilbideko hirugarrenaren, izenburua izango dela jakin dugu.
Nola iritsi zitzaizuen "Vulk Ez Da" proiektua taularatzeko proposamena? Zergatik eman zenuten baiezkoa?
Egia esan, Zinebi izan zen baietz esan ziguna. Gu aurretik egindakoa ez bezalako ikus-entzunezko proiektu bat prestatzen ari ginen, oraingoan taldearen egungo egoerari eta transmititu nahi dugunari erabat zuzenduta. Guretzat, honakoa aukera bikaina zen ideia hau garatu ahal izateko.
Guretzat zuzenean jotzea bera, zuzenekoa, performancea, zer garrantzitsua den islatu nahi dugu… Diskoak ere erakusten du hori, taldekide guztiak batera jotzen ari garela grabatu baitugu. Jotzeko era organikoago hau, erraietatik ateratzen dena, islatu nahi genuen gure bideoetan.
Zer ikusi eta entzungo du publikoak?
Zuzeneko musikaren eta bideoaren arteko mugak hautsiko ditugu, zuzenean alboan izango baitugu Arrigurriko lantaldea, disko honetako bideoklipak izango direnak grabatzeaz arduratu den ekoiztetxeko jendea.
Gehienbat zuzenekoa egingo dugu, kamerak eta taldea batera lanean, bideoklipetan egin genuen bezala, grabaketa estudioan egin genuen bezala eta gure lokalean eta agertokietan beti egiten dugun bezala. Interludioak ere egongo dira, eta horietan ikusiko da disko berri honek, aro berri honek, zer dakarren.
Zer munta du irudiak Vulken proposamenean?
Beti saiatu gara taldeak islatzen duen irudia zaintzen, eroso gauden irudi bat aurkitzen behintzat.
Izango du jarraipenik "Vulk Ez Da" ikuskizunak?
Hasiera batean behintzat, ez. Guretzat, ekitaldi hau proba moduko bat da, musika egin eta erakusteko modu berriak aztertzeko aukera bat. Seguru asko, eragina izango du aurrerago egingo dugunean, baina ez dakigu zein neurritan.
Zuzenekoari beste jario bat emateko modua ere bada. Orain arte, asko baliatzen ginen publikoak itzultzen zigun energiarekin, eta azken bi urteotan oso bestelakoa izan da kontua, zuzenekoei aurre egiteko gure moduak ez zuen behar bezala aurrera egiten publikoa eserita eta maskara jarrita bazegoen. Ekimen honek publikoarekin erabat konektatu nahi du.
Urtarrilean, zuen hirugarren diskoa kaleratuko duzue. Zer aurreratu diezagukezue?
Atala estudioan grabatu dugu, Beran (Nafarroa), Iñigo Irazokirekin, talde osoa batera joz eta ia erabat zintan jasota. Bi urtean konposatutako lana da, eta denbora horretan taldekide aldaketa bat izan dugu. Chavik bateria utzi zuen, eta Jangitzek hartu zuen haren tokia; eta hitzak euskaraz egin ditugu orain.
Zer plan dauzkazue orain?
Jotzen jarraitu.
Albiste gehiago musika
ETS taldearen 20 urteak: Arabako Ekora herritik Madrileraino
Larunbat honetan, omenaldia egin diote ETSri, Ekora bere jaioterrian, taldearen 20 urteko ibilbidea ospatzeko. Hori aitzakia hartuta, Iñigo Etxezarreta buru duen taldearekin bildu gara, 60 abestik eta 500 emanaldi baino gehiagok osatutako ibilbidea gogoratzeko.
Hasi da Donostiako Musika Hamabostaldia, estreinaldiz eta izen handiz beteriko edizio historiko batekin
Donostiako jaialdiaren 86. edizioa abuztuaren 1ean inauguratu da, "Requiem (s)" baletarekin, eta lehen aldiz izango dira Parisko Operako eta Leipzigeko Gewandhausorchesterreko orkestrak.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Jimmie Vaughan blues rockaren izen handia, IV. Bilbao Blues Festival Saria
Jaialdiko txapela jaso du larunbat honetan Vaughanek (Texas, 1951), eta, ondoren, kontzertua eskaini du, Estatuko bakarra. 1976an The Fabulous Thunderbirds talde mitikoa sortu zuen Vaughanek eta, 1989an taldea utzi ondoren, bakarlari gisa aritu zen. Guztira, lau Grammy irabazi ditu.
Bulego taldeak Jazzaldiko publikoa bereganatu du
Donostiako jazz jaialdiaren barruan, energiaz beteriko zuzenekoa eskaini du bart Azkoitiko taldeak Zurriola hondartzan, familiaz eta gaztez osatutako publikoaren aurrean.
Dee Dee Bridgewaterrek, jazzaren izar handiak, Donostiako Jazzaldia saria jaso du
Menphiseko abeslari handiaren lau hamarkada baino gehiagoko ibilibidea saritu nahi izan dute. Bridgewater Donostiako Jazzaldiaren oholtza gainean zuzenean aritu da ostiral honetan. Golardoa jasotzean, "emakume guztien eta bereziki emakume beltzen" alde egindako lana aldarrikatu du.
Latzen taldea oholtza gainean da berriro, 17 urteren ondotik
Egunotan Lakuntzan ospatzen ari diren Hatortxu Rock jaialdiaren azken edizioan agertu da berriro Oñatiko heavy taldea. Bi maketa eta bi diskoren ostean, 1999. urtean banandu ziren. 2007an, laukoteak itzulera bira bat egin zuen, "Hellmuga" diskoan jasoa gelditu zena.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Jamie Cullumek festa handia bihurtu du Zurriola hondartzako kontzertua
Zurriolako hondartza agertoki bikaina izan da, beste behin, Jamie Cullum britaniar artista entzutetsua hartzeko. Cullum Donostiara itzuli da bostgarren aldiz, jazz, pop eta swing estiloak nahasten dituen errepertorio berriarekin.
The Beach Boys talde kaliforniarrak debuta egin du Donostiako Jazzaldian
Estreinakoz Donostiako jazzaldian, taldearen hainbat garaitako kanta ezagunak jo dituzte. Kaliforniakoen kantak belaunaldien himno bihurtu dira: gaztaroko maitasuna, surfaren kultura eta baikortasuna islatzen duten abestiak.