Bloñ, errealismo magiko sonikoa
Domekak Hori Bain ziklo estimagarriak jarria zuen hitzordu atsegingarria Larrabetzuko gaztetxean, aukera ederra udaberri hondarreko igande arratsalde baterako: Bloñ seikote baxenabartarra, Bañolet kantuz diskoa aurkezten (2021).
Berrogeita hamar bat lagun batu zitzaizkion deialdiari, Bañolet websaileko (film formatuan ere aurkeztu zuten Durangoko Azokaren hirugarren Sormen Bekaren proiektu irabazlea, geroago) musika oinarri duen proiektuaren doinuez gozatzeko; Paxkal Irigoyen Etxeberrik (Ainhize-Monjolose, 1988) eta Maia Iribarne Olhagarik (Lasa, 1995) sortu eta zuzendutako ikus-entzunezko lana da Bañolet, Garazi eskualdeko herritarrekin auzolanean filmatua, eta berorren musika da Bloñ taldearen diskoko eta zuzenekotako mamia. Hain zuzen ere, Irigoyenek (gitarra, ahotsak) eta Iribarnek (ahotsa) gidatzen dute seikotea agertoki gainean.
Bañolet alegiazko herrian bezala, denetarik sartzen da seikotearen proposamenean ere: sinbolismoa, surrealismoa, emantzipazioari eta inozentziari buruzko hausnarketak, berbarako, websailean; jazza, rocka, ukitu progresiboak, funka, pop goxoa eta post hardcore printzak, musika taldearen katalogoan, fereka samurrenetik inarrosaldi kementsuenera.
Bañolet kantuz diskoa bezala, "Kikerak" eta "50" kantuekin abiatu da emanaldia bart, talde osoak sei ahotsez eta bi eltzagorrez egindako atarikoaren ondoren. Taldearen kartak, agerian hasieratik: bateria erritmo sinkopatu eta landuak (ederra Nicolas Armendarizen lana arratsalde osoan); arnasa, melodien eta harmonien artean (ez jotzea ere jotzea da); akorde aberatseko gitarrak; teklatu eta gitarra konponketa sotilak; baxu lerro tentsiodunak; intentsitate gorabeherak; eta, oroz gain, Iribarneren ahots zoragarria.
Ahots horren erakusgarri garbi izan ziren emanaldiko hirugarren eta laugarren kantuak: "Eihera" eta "Zauri" kantu delikatuen interpretazio zirraragarria egin zuten Irigoiyenek eta Iribarnek, bi-biek agertoki osoa beteta.
Esan bezala, baina, leuntasuna eta indarra uztartzen iaioak dira baxenafartarrak, eta "Erbiak" kantua da, esaterako, horren adibide biribila, atzo arratsaldean agerian gelditu zenez. Funk doinu jostariak eta gogoa ezinbestean Fugazi taldera eta gorputza balantzara daramazkigun riffa nahasten ditu pieza eder honek, berriz ere Armendarizek kantuak gidatzeko soilik ez, ezpada kantuak dirdirarazteko ere duen dohainari esker.
Bañolet ere bustitzen duen errealismo magikoak berezko dituen unibertso oniriko, irreal eta muga lausodunetan kulunka jarraitu zuen publikoak, Bloñek "Han" (ukitutik bultzadara, musikak hartuta), "Munduko hiritar" eta "Otsaila" kantuetan ezarritako doinuen altzoan, ordubeteko emanaldian, Bjorken bertsio eta guzti opari, akordeak finitu eta nor Bañoletetik bere mundura itzuli zen arte.
EHZ festibalean egongo da Bloñen eskutik Bañoleten barneratzeko hurrengo aukera, ekainaren 30ean, igandearekin.
Albiste gehiago musika
ETS taldearen 20 urteak: Arabako Ekora herritik Madrileraino
Larunbat honetan, omenaldia egin diote ETSri, Ekora bere jaioterrian, taldearen 20 urteko ibilbidea ospatzeko. Hori aitzakia hartuta, Iñigo Etxezarreta buru duen taldearekin bildu gara, 60 abestik eta 500 emanaldi baino gehiagok osatutako ibilbidea gogoratzeko.
Hasi da Donostiako Musika Hamabostaldia, estreinaldiz eta izen handiz beteriko edizio historiko batekin
Donostiako jaialdiaren 86. edizioa abuztuaren 1ean inauguratu da, "Requiem (s)" baletarekin, eta lehen aldiz izango dira Parisko Operako eta Leipzigeko Gewandhausorchesterreko orkestrak.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Jimmie Vaughan blues rockaren izen handia, IV. Bilbao Blues Festival Saria
Jaialdiko txapela jaso du larunbat honetan Vaughanek (Texas, 1951), eta, ondoren, kontzertua eskaini du, Estatuko bakarra. 1976an The Fabulous Thunderbirds talde mitikoa sortu zuen Vaughanek eta, 1989an taldea utzi ondoren, bakarlari gisa aritu zen. Guztira, lau Grammy irabazi ditu.
Bulego taldeak Jazzaldiko publikoa bereganatu du
Donostiako jazz jaialdiaren barruan, energiaz beteriko zuzenekoa eskaini du bart Azkoitiko taldeak Zurriola hondartzan, familiaz eta gaztez osatutako publikoaren aurrean.
Dee Dee Bridgewaterrek, jazzaren izar handiak, Donostiako Jazzaldia saria jaso du
Menphiseko abeslari handiaren lau hamarkada baino gehiagoko ibilibidea saritu nahi izan dute. Bridgewater Donostiako Jazzaldiaren oholtza gainean zuzenean aritu da ostiral honetan. Golardoa jasotzean, "emakume guztien eta bereziki emakume beltzen" alde egindako lana aldarrikatu du.
Latzen taldea oholtza gainean da berriro, 17 urteren ondotik
Egunotan Lakuntzan ospatzen ari diren Hatortxu Rock jaialdiaren azken edizioan agertu da berriro Oñatiko heavy taldea. Bi maketa eta bi diskoren ostean, 1999. urtean banandu ziren. 2007an, laukoteak itzulera bira bat egin zuen, "Hellmuga" diskoan jasoa gelditu zena.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Jamie Cullumek festa handia bihurtu du Zurriola hondartzako kontzertua
Zurriolako hondartza agertoki bikaina izan da, beste behin, Jamie Cullum britaniar artista entzutetsua hartzeko. Cullum Donostiara itzuli da bostgarren aldiz, jazz, pop eta swing estiloak nahasten dituen errepertorio berriarekin.
The Beach Boys talde kaliforniarrak debuta egin du Donostiako Jazzaldian
Estreinakoz Donostiako jazzaldian, taldearen hainbat garaitako kanta ezagunak jo dituzte. Kaliforniakoen kantak belaunaldien himno bihurtu dira: gaztaroko maitasuna, surfaren kultura eta baikortasuna islatzen duten abestiak.