Victor Ericek Donostia Saria jaso du, zinema lehendabiziko aldiz ikusi zuen tokitik oso gertu
Victor Ericek Donostia Saria jaso du, bere hirian, eta ohorezko golardoarekin saritzen duten lehenengo euskal herritarra eta lehenengo donostiarra bilakatu da. Ana Torrenten eskutik jaso du, bien filmarengatik Urrezko Maskorra irabazi eta 50 urtera.
Karrantzan (Bizkaia) jaiotako zuzendariak txikitan mundu hobea irudikatzen zuen, saririk gabeko mundua, baina "ezin dena da eta, gainera, ezinezkoa dena, beraz, hemen nago sari bat jasotzen".
Ericek gogoan izan ditu Gipuzkoako hiriburuan eman zituen lehen urteak, bere arrebaren eskutik Kursaal kasinoko zineman bere lehen filma ikusi zuenean, "1946ko neguko arratsalde batean".
Zinemaldiaren hirian "zentzu guztietan" hazi zen, "baita zinema ikusle gisa ere", eta Zinemaldiaren sorrera eta hazkundea ikusi zituen, jaialdia frankismoaren zentsurak zainduta zegoela eta "bere debekuen biktima" zela. "Begiak ixten baditut, umetan besaulki horietako batean ikusten dut neure burua, sekula ahaztuko ez ditudan pelikulez gozatzen", kontatu du.
Pantaila handian ikusten diren lehen "ezohiko irudi" horiek, bihotzean grabatuak, berreskuratzen saiatzen da edozein zinemagile, "filmak egiteko artearen esparruetatik ibilbide luzean", Ericek azaldu digunez.
Victoria Eugeniako publikoaren aurrean lotsati, gogorarazi digu, Zinemaldia bezala, zinema ere mundura irekitako leiho bat dela. Victoria Eugeniako ikusleek trena igarotzea ikusi dute El espíritu de la colmena pelikulan, El sur filmeko pasodoblea baita Antonio Lopezen kontenplazioa El sol del membrillo filmean, eta laugarren film luzea, Cerrar los ojos ikusi ahal izan dute, Torrentez gain, Jose Coronado, Michel Gaztambide gidoilaria eta gainerako taldekideak bertan zirela.
Zuzendariak bere gurasoak gogoratu eta eskerrak eman dizkie, Madrilera joateko eta zinema profesionalki ikasteko aukera eman ziotelako: "Inoiz ezingo dut erabat eskertu nigatik egindako guztia".
Bere lehen hirira egindako bisitan, Erizek zinematik erretiratzetik urrun dagoela azpimarratu du, "ezagutzarako bide bat" baita. "Horregatik, ikaskuntza, niretzat, ez da inoiz amaitzen".
Zure interesekoa izan daiteke
Paul Urkijo: "Euskal izaki mitologikoak modu eder eta epikoenean erakutsi nahi nituen"
Gaua filmean berritzen eta omentzen diren izaki eta kondaira mitologikoez mintzo zaigu Paul Urkijo, EITBrentzat primizian: Gaueko, Inguma, Mateo Txistu, Akerbeltz... Aita Barandiaranek jasotako objektu eta kondairak, sorginkeria uxatzeko erritualak, sorginkeriarekin lotutako esaldi eta elezaharrak... Urkijok euskal tradizioa arakatu du bere hirugarren film luzean. Haien errepasoa egin eta, konjurua oker esan zuen gizona hegaz nola jarri zuen ulertzeko trukoa argitu digu, esate baterako.
Paul Urkijo: “Txikitan jaso nituen gaueko istorio guztien multzo bat da ‘Gaua’”
Gaua pelikula epikoaren zuzendariak azaldu duenez, “Inkisizioak sortu zituen gezurrak hartu, geureganatu, elikatu eta haien kontra jaurtitzeko” egin dute filma. “Bide argitsutik joateko esaten digute, baina batzuetan bide horretatik aldendu behar zara, beldurrak eta iluntasuna zeharkatu, zoriontasunera eta askatasunera iristeko, nahi dugun modukoak izateko”. Arabar zuzendariak eta Iñake Irastorza, Ane Gabarain eta Elena Irureta aktoreek EITBren parte-hartzea duen ekoizpenaren zertzelada batzuk aletu dizkigute bideo esklusibo honetan. Filmatze “gogor eta luzearen” sekretu batzuk eman dizkigu Yune Nogueiras protagonistak ere: “Paulekin lan egiteko ametsa bete dut”.
“Gaua”n ez galtzeko koordenadak: pelikularen materiala primizian
Paul Urkijoren hirugarren film luzea ostiralean, hilak 14, iritsiko da zinema-aretoetara. Lehenago, Urkijok berak pelikularen gako batzuk eman dizkigu primizian, gauean murgiltzeko mapa modura erabil ditzagun.
"Singular" Alberto Gastesiren filma azaroaren 28an iritsiko da zinema aretoetara
Patricia Lopez Arnaiz eta Javier Rey dira Alberto Gastesi donostiar zinemagilearen (Gelditasuna ekaitzean, Argi gorriak) bigarren film luzearen protagonistak "Adimen artifizialaren mugak eta giza dolua aztertzen dituen zientzia-fikziozko thriller honek EITBren parte-hartzea du, eta azaroaren 28an iritsiko da Hegoaldeko zinema aretoetara, fantasiazko zinemaren Sitgeseko jaialdian estreinatu ondoren. Diana (Lopez Arnaiz) Adimen Artifizialean aditua da, eta udako etxe zaharrera joango da Martin senar ohiarekin elkartzeko, hamabi urtez elkar ikusi gabe egon eta gero. Hasierako giro ona hankaz gora jarriko du, baina, gertakari batek: Andrea batuko zaio bikoteari, bikotearen semea zenarekin antz misteriotsua duen mutikoa.
Omenaldia egin diote Jose Ramon Soroizi Legorretan
Maspalomas pelikula estreinatu dute larunbat honetan Legorretan (Gipuzkoa), eta Jose Ramon Soroiz omendu dute bertan, horren jaioterria baita. Filma ikusteaz gain, herritarrek aktorea aurrez aurre ikusteko eta entzuteko aukera izan dute.
“Deathstalker”ek irabazi du Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren Asteko film luze onenaren saria
Donostiako zinema jaialdiaren 36. edizioaren palmaresa iragarri dute. "Olentzerori eskatu nion" Amaia San Sebastianen pelikulak irabazi du Euskal Film Labur Onenaren EITB Saria.
“Popel”, nazien biktimen errautsen bila
Oier Plazak František Suchýren eta haren semearen historia bildu du gaurtik aurrera zinemetan ikusi ahalko den dokumentalean: nazien 2.000 biktimaren errautsak ezkutatu zituzten, hildakoon gizatasuna gordetze aldera.
"Subsuelo" zinema aretoetara iritsi da, Seminciko sariaren bermearekin
Fernando Francok zuzendu duen euskal koprodukzioak gidoi onenaren saria jaso zuen Valladolideko zinemaldian, Francok berak eta Begoña Arosteguik idatziz egindako lanari esker.
Zinemaz gozatzen 600 urte eta gero
Betidanik izan dira presente ijitoak zineman. Ez ahaztu, azken ikerketen arabera, ondorengoek baieztatuta, Charles Chaplinek berak bazuela odol ijitoa zainetan.
"Los domingos" eta "Maspalomas", Forque sarietarako izendatuta
Alauda Ruz de Azuaren eta Jose Mari Goenaga eta Aitor Arregiren filmek hiruna izendapen dituzte EGEDA Ikus-entzunezko Ekoizleen Eskubideak Kudeatzeko Espainiako Erakundeak banatzen dituen sarietan.