"O corno", ahizpatasunaren indarra
Erditze izerditsu, benazko, zaratatsu eta gogor batek irekitzen du O corno, Jaione Cambordaren bigarren film luzea; 10 minutuko erditze gordin bat erakusten du hasi eta berehala Claire Denis buru izan duen epaimahai ofizialak hala erabakita Zinemaldiko film onenaren Urrezko Maskorra irabazi duen filmak, eta halakoa da pelikula bera, 103 minutuz: izerditsua, bene-benetakoa, nola naturaren, bizitzaren eta gure aberetasunaren indarra hala gizatasunaren eta ahizpatasunaren beroa pantailaratzen duen istorio ahaltsua.
Maria (Janet Novas dantzariak gorpuzten du, aukeraketa ederra hain interpretazio fisiko baterako) da filmaren protagonista, eta 1970eko hamarkada hasieran dago girotuta, frankismoare azken urteetan. Itsaski-biltzailea da Maria, eta beste emakumeei laguntzen die, ama izateko ahalmena burutzen, erditzen, zein zekale-ainoaren infusioak erabiliz (horri esaten diote corno, adarra, galizieraz) haurdunaldia eteten.
Halako batean, gertakari lazgarri baten ondorioz, Mariak herrixkatik ihes egin beharko du, Portugalen babesa hartzeko (1970eko hamarkada hasieran Portugalgo zein Espainiako diktaduretan emakume langile batek inon toki seguru bat aurkitzerik izan bazuen, betiere), eta ahizpatasunak, emakumeen arteko laguntza sareak, soilik lagunduko dio asmo horretan; klandestinitate behartuan, boterearen, diruaren eta autoritatearen ifrentzuan, bizibidea ateratzeko lanean diharduten emakumeen laguntasunak eskainiko dio Mariari lehenengo pauso botatzeko euskarria; horrek besterik ez.
Emakumeen eskutik soilik etorriko zaio protagonistari berriz hasteko aukera (Egunero hasten delako izena du Ramon Saizarbitoriak film honetan bezala abortuari buruz hitz egiteko 1968an idatzitako eleberriak; historia ziklikoa da, oinarritik aldatzen ez bada). Pertsonaia batek pelikularen une jakin batean Mariari esaten dion bezala, nahi duen izena hartzeko abagunea izango du halako batean, elkartasun horri esker, "hau baita orain existitzen dena. Lehengoa jada ez da existitzen".
Road movie-aren tentsio dramatikoa, edertasunaren bilaketa (argiaren erabilera ederra, sekuentzia preziosista zenbaitetan), fisikotasunaren indarra (emakumearen gorputza eta paisaia basa oso presenta daude filmean) eta emakumeen zapalkuntzaren berri emateko zein gaur egungo bizitzan eragiteko borondatea darizkio Urrezko Maskorraren irabazleari.
Urriaren 11tik aurrera ikusi ahalko da O corno, galizieraz filmatutako pelikula, Hego Euskal Herriko zinemetan.
Albiste gehiago zinema
Jose Ramon Soroizek irabazi du interpretazio onenaren Zilarrezko Maskorra, Zhao Xiaohong aktore txinatarrarekin batera
Jose Ramon Soroiz aktore euskaldunak irabazi du Donostiako Zinemaldiko interpretazio onenaren saria, 'Maspalomas' filmean egindako lanagatik. Ex aequo izan da saria, Zhao Xiaohong txinatarrarekin ('Her heart beats in its cage' ) batera. Soroizek filmeko zuzendariei eta bere familiari eskerrak eman dizkie, baita bere herriari, Legorretari, ere.
“Los domingos”ek loria erdietsi du, Urrezko Maskorra irabazita
Alauda Ruiz de Azua barakaldarraren filmak irabazi du Zinemaldiko sari nagusia, baita Euskal Zinemaren Irizar saria ere. Jose Ramon Soroizek “Maspalomas” pelikulan egindako interpretazio erraldoiak, bestalde, interpretazio onenaren saria ekarri dio aktore legorretarrari, Zhao Xiaohong txinatarrarekin "ex aequo".
"Aro berria" Irati Gorostidiren filmak epaimahaiaren aipamen berezia jaso du New Directors atalean
"Aro berria" filmak istorio hau kontatzen du: Ur-kontagailuen fabrika bateko langileak batzartu egin dira azkenean aurrera egingo ez duen greba bat eztabaidatzeko. Desengainatuta, inkonformistenek eremu intimoagoetara bideratuko dituzte errotiko transformaziorako dituzten nahiak. Batzuek fabrika utzi eta mendietako komunitate isolatu batean integratuko dira, non dozenaka gaztek bilaketa bizia egingo duten esperientzia katartiko partekatuen medioz.
Perlak saileko 'The voice of Hind Rajab', Publikoaren Sariaren irabazlea
Perlak saileko The voice of Hind Rajab pelikula izan da Publikoaren sariaren irabazlea. Odessa Rae ekoizleak eta Motaz Malhees aktoreak jaso dute saria. Aktoreak azaldu duenez, sari honek esan nahi du "publikoak Hid-en ahotsa entzun duela"; alegia, Israelgo Armadak tirokatutako ibilgailu batean ordu luzez egon ondoren hil zen neskatoaren ahotsa.
"Los domingos" filmak jaso du Zinemaldiko Euskal Zinemaren Irizar saria
Alauda Ruiz de Azua filmaren zuzendariak hunkituta jaso du Ane Gabarain buru izan duen epaimahaiak ebatzitako saria.
Gonbidatu berezi bat, Zinemaldiko itxiera gala irekitzeko
Enrique Amilibia aktoreak aurkeztu du, jaialdiaren itxiera galan, Zinemaldiaren 73. edizioaren laburpen bideoa.
"The voice of Hind Rajab" filmak irabazi du Publikoaren Saria
Kaouther Ben Hania zuzendari tunisiarrak jaso du jasangarritasuna eta elkartasuna saritzen dituen saria Donostiako Zinemaldian.
EITBk Jennifer Lawrence elkarrizketatu du, Zinemaldiko Donostia Saria irabazi ondoren
Aktore gazteak Die, My Love filma aurkeztu du Donostian, erditze osteko estresa duen ama bati buruzkoa. "Lynne Ramsay zuzendaria gure garaiko handienetakoa da. Bere poesiak eta zinemagintzak ikustea merezi dute", esan du. Oraindik ezin izan du hiriaren erdigunetik irten, baina prest agertu da.
Alauda Ruiz de Azuaren ‘Los Domingos’ filmak jaso du Feroz saria
Barakaldoko zuzendariak filmaren "konplexutasuna" nabarmendu du, eta eskerrak eman dizkie komunikabide eta kazetariei saria berari emateagatik.
Nori emango zenioke zure Urrezko Maskorra?
Donostiako Zinemaldia osoan zehar jaialdian lanean aritu diren lankideei eskatu diegu sari nagusi bat banatu dezatela. Ohiko kinielatik haratago, nori eman Urrezko Maskorra?