Serraren arabera, erridikulua da zezenketei buruzko erretratua kentzea: "Koadroak gerraz beteta daude"
Albert Serrak Tardes de soledad defendatu du prentsaurrekoan, Zinemaldiko Sail Ofizialean aurkeztutako tauromakiari buruzko filma: "nahikoa zintzoa" da eta "erretratu nahikoa konplexu eta aberatsa" egiten du, edonork ikus dezan.
Filmak Andres Roca Reyren hainbat zezenketa erakusten ditu Bilboko, Madrilgo, Sevillako eta Santanderreko plazetan, baita aurreko uneak ere, hotelean, eta ostekoak, autobusean, toreatzaile perutarraren talde osoa elkartuta dagoela.
Tauromakiaren erritualarekiko interesetik, Serrak irudien edertasuna bilatzen du, toreatzailea eta zezena protagonista bakartzat dituzten plano itxiekin, ikuslerik gabe, eta soinua azpimarratzen du, ikus-entzunezkoetan zezen-plazatik inoiz entzun gabeko elkarrizketak erakutsita.
Tauromakia eta animalien tortura eta heriotza "erromantizatzea" leporatu dio Pacmak Serrari. Zuzendariak azpimarratu duenez, tauromakiak "liluratu" egiten du, eta pelikulak bere burua kokatzen duela esan du, "nolabaiteko" estimua "eta" lilura" nabaritzen baitzaio diziplina artistikoarekiko eta toreatzaile protagonistarekiko.
Serraren asmoa jendeak ikustea da. Diziplinaren alde ala kontra dagoen galdetuta, esan du filma ez dagoela "inongo kausaren zerbitzura, zinemaren zerbitzura baizik". "Jendeak esaten duenaz pentsatzen egongo banintz, ez nuke ezer egingo. Pelikula bat da eta ez du beste gogoetarik; ez nuen izan nire beste pelikuletan, ez naiz orain hasiko", gaineratu du.
Serraren ustez, "erridikulua da artelanetan fijatzea gai bat ukitzen dutelako bakarrik: koadroak gerrari buruzko gaiez beteta daude, zergatik ez dituzte debekatzen?, edo museoetan erretratatuta dagoen jende gaiztoa zergatik ez dute kentzen?".
"Ez du zentzurik, artelana hortxe dago bere buruaren lekuko izateko, ez beste ezeren lekuko izateko. Ez diot garrantzirik ikusten, objektu bereizia da", azpimarratu du.
Tardes de soledad.
Filmatzeko moduari dagokionez, Serrak azaldu du kamerek "irudirik onenak, politenak" hartu zituztela, baina muntaketa prozesura arte ez zirela gertatzen "gogoeta estetikoak".
Prozesu hori "modu arraroan" hasten da, baina dena determinatuta: gustuko irudiak aukeratzen ditu, "oso azkar eta oso arbitrarioki", "zergatik" jakin gabe.
Onartu duenez, "heriotzaren prozesu geldoaren" estetika gustatzen zaio. Pelikulan zehar oso presente dago. Izan ere, zenbait zezen ez ditu guztiz hiltzen, eta zinegileak haien agonia erakusten du, plazan.
"Ikusten da bizitzak abandonatu egiten dituela, une berezi batean, animaliak ez duelako hilko den kontzientziarik, ez dakielako zer den heriotza, eta bizitzak poliki-poliki uzten duen prozesu geldo hori poetikoa iruditzen zitzaidan".
Serraren ustez, muntaiaren azken aukeraketa "beti da aukera estetikoa, poetikoa; uste duzu une horretan hori ondo geratzen dela eta agian kontrapuntu serioagoa, transzendenteagoa eta are bortitzagoa ematen duela, beharrezkoa, eta filmaren jario hipnotikoaren parte da, baita, zergatik ez, filmaren gaia ere: bizitza eta heriotza".
Albiste gehiago zinema
'Maspalomas' filmak badu kartel ofiziala
Aitor Arregik eta Jose Maria Goenagak zuzendutako film luzeak zahartzaroari eta homosexualitateari buruzko istorio bat kontatzen du. Donostia Zinemaldiko Sail Ofizialean estreinatuko da irailaren 26an, eta Urrezko Maskorra eskuratzeko lehiatuko da.
'Karmele' Asier Altunaren film berriaren trailerra, esklusiban
Karmele Asier Altuna zuzendariaren (Amama, Aupa Etxebeste!, Agur, Etxebeste) film luzea urriaren 10ean estreinatuko da. EITBren parte-hartzea duen filma Donostiako Zinemaldian ikusiko da lehenago, nolanahi den, Sail Ofizialaren barruan baina lehiatik kanpo, proiekzio berezi batean. Fikziozko filma Elkarrekin esnatzeko ordua Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago, Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy ditu protagonista eta Nagore Aranburu eta Javier Barandiaran daude antzeztaldean.
Europa, Asia eta Costa Ricako zinemagile hasiberriek osatzen dute New Directors saila
Jonatan Etzler suediarrak, Yukari Sakamoto japoniarrak eta Seyhmus Altun kurduak, besteak beste, bat egingo dute Irati Gorostidi Agirretxe nafarraren eta Jose Alayon kanariarraren proposamenekin.
Biba Zinema eta Lege Berriak!
Begoña del Tesok gaur egun zinema kontsumitzeko moduaren analisia egin du.
Marisa Paredes omenduko du Zinemaldiak 73. edizioko kartel ofizialean
Bestalde, gaur jakitera eman da Esther Garcia ekoizleak jasoko duela aurtengo Donostia sarietako bat, "Espainiako eta Latinoamerikako zinemagintza nazioartekotzeko egin duen lanagatik".
‘Zeru Ahoak’, Almandozen azken lanaren lehen irudiak aurkeztu dituzte
Lau ataleko serie noir laburra da eta Nagore Aranburu aktore azpeitiarra da protagonista. Orain ikusi ez den Bilbo erakustea da asmoa. Donostia Zinemaldiaren 73. Edizioko Sail Ofizialeko Emanaldi Berezietan hartuko du parte.
Alauda Ruiz de Azua zuzendari bizkaitarra lehen aldiz lehiatuko da Donostiako Zinemaldiko Urrezko Maskorra lortzeko, ‘Los Domingos’ filmarekin
Film honek klausura-komentuko kontenplazio-bizitzak erakarri egingo duen gazte aparteko eta idealista baten istorioa jorratzen du. Ruiz de Azuaren lehen film luzea 'Cinco lobitos' izan zen.
"Gaua" eta "Decorado" euskal ekoizpenak Sitgeseko zinema jaialdian lehiatuko dira
Paul Urkijoren film berria eta Alberto Vázquez galiziarraren animaziozko lana urriaren 9tik 19ra Kataluniako kostaldeko herrian egiten den zinemaldiko Sail Ofizialean izango dira.
Urriaren 10ean estreinatuko dute “Karmele” filma
Lehenago, Asier Altunaren filma Donostiako Zinemaldiko Sail Ofizialean proiektatuko dute. Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy dira protagonistak, eta “Elkarrekin esnatzeko ordua” Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago.
Karmele, Maspalomas eta Zeru ahoak Zinemaldiko Sail Ofizialean egongo dira
Donostiako Zinemaldiak aurtengo programazioan egongo diren Estatuko ekoizpenak aurkeztu ditu gaur, Madrilen. Euskarazko hiru jasoko ditu aurtengo edizioaren Sail Ofizialak: Koldo Almandozen Zeru Ahoak, Asier Altunaren Karmele eta Moriartiren Maspalomas. Azken hori, gainera, Maskorra eskuratzeko lehian izango da.