EAEko Auzitegi Nagusiak balio gabe utzi du kamioiei N-1ean kobratzen zaien bidesaria
EAEko Justizia Auzitegia Nagusiak baliorik gabe utzi du kamioiei N-1 errepidean eta A-15 autobidean Gipuzkoan urtarrilaren 9tik kobratzen zaien bidesaria, Espainiako Merkataritza Garraioen Konfederazioak (CETM) eta Garraiolari Elkarteen Espainiako Federazioak (Fenadismer) gaur jakinarazi dutenez.
Epaimahaiaren arabera, bidesaria ordaintzeko erabakia ez da Zuzenbidearen araberakoa. Hori dela eta, Gipuzkoako Foru Aldundia eta Batzar Nagusiak zigortu ditu. Aldeek hilabeteko epea dute orain Auzitegi Gorenean kasazio helegitea aurkezteko.
CETM Espainiako Merkataritza Garraioen Konfederazioak eta CNTC Garraioaren Batzorde Nazionalak aurkeztu zuten administrazioarekiko helegitea 2017ko urtarrilaren 12an 7/2016 Foru Legearen (abenduaren 15ekoa) aurka. Aipaturiko arauak N-1 eta A-15 errepideetako kanona arautzen du.
Epaiaren arabera, bidesariak Europako araudia urratzen du. "Ibilgailu astunen zirkulazioa berrantolatzeko Diputazioak diseinatutako errepideen foru politikak ez du bidesaria legitimatzen", gaineratu du.
Auzitegiaren esanetan, sistema berriak "zeharkako bereizketa" eragiten du jatorria edo helmuga Gipuzkoatik kanpora duten garraiolarien eta barne trafikoaren artean. Epaiak jasotzen duenez, N-1eko ateak edo bidesariak Gipuzkoaren iparraldean eta hegoaldean daude (AP-8an, Irunen, eta N-1 errepidean Etzegaraten) eta, ondorioz, bi mutur horietatik kanpora N-1ean ibiltzen diren garraiolariek, Andoainen salbu, ez dute bidesaririk ordaindu behar.
Gauzak horrela, "hiru ateak igaroz ibilbide guztia egiten dutenek kanon osoa ordaindu beharko dute; ostera, jatorria eta helmuga Gipuzkoa duten garraiolariek bakarra ordainduko dute, baldin eta Andoaindik igarotzen badira".
"Kaltetutako kolektiboaren gehiengoa Gipuzkoa kanpokoa da eta, oro har, hiru zatiak zeharkatzen ditu", nabarmendu du epaiak.
Bestalde, bidesaria kobratzen jarraitu eta EAEko Auzitegi Nagusiaren epaiari kasazio helegitea aurkeztuko diola iragarri du Gipuzkoako Aldundiak.
Sententziarekin “erabateko desadostasuna” azaldu du Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretarako diputatuak agiri batean. Sistemak funtzionatzen jarraituko duela erantsi du. “Erabaki judizialaren ondorioz bidesarian aldaketarik ez da izango”, nabarmendu du.
Zentzu horretan, zerbitzu juridikoak Auzitegi Gorenaren aurrean kasazio errekurtso bat aurkezteko lanean ari direla ziurtatu du Aldundiak.
Sistema martxan jarri baino lehen, bidesariaren legezkotasuna ziurtatzeko “azterketa sakona” egin zuen Aldundiak, eta txostena Europako Batzordeari bidali ondoren, erakunde horrek “berme juridikoa” eman zion, Oiarbidek gogorarazi duenez.
Erreakzioak
Epaiak erreakzio soka luzea eragin du. Fenadismerrek "oso positibotzat" jo du epaia, elkarteek bere garaian aurkeztutako arrazoiak epaitegiak aintzat hartu dituela iritzita. Horrez gain, administrazio publikoek helegiterik ez aurkeztea espero du.
Halaber, Fenadismerrek "azterketa juridiko xehatua" abiatuko du bidesaria indarrean jarri zenetik garraiolariei kobratu zaien diruaren zenbatekoa zehazteko eta, gerora, diru horren itzulketa eskatzeko.
CETM ere ildo beretik mintzatu da eta epaia begi onez hartu du. Haren esanetan, "agerian gelditu da" errepideko garraiolarien zati bati bidesaria ezartzea "bidegabea" dela.
Epaia “positiboa” dela esan du Guitrans Gipuzkoako garraio enpresaburuen elkarteak. Hala ere, baliogabe utzitako arauak garraiolari gipuzkoarrei mesede egiten ziela dion argudioarekin kezkaturik agertu da elkartea.
“Hasieratik bidesaria lardaskeria bat zela begi-bistakoa zen”, adierazi du Hiru sindikatuak agiri batean. “Aldundiak gipuzkoar guztien milioika euro xahutu ditu ongi funtzionatzen ez duen software batean eta azterketatan”, salatu du sindikatuak. Bidesaria kobratzeari uzteko eskatu dio Hiruk Aldundiari, “legez kanpokoa” delako.
Gipuzkoako Batzar Nagusietako EAJk azaldu duenez, bidesariak arautzen dituen foru legeak “beharrezko berme juridiko, tekniko eta politiko guztiak ditu, erakunde gipuzkoarrena zein Europako organoena; aplikazioa legitimatzeko”.
Zure interesekoa izan daiteke
10 kilometroko kamioi ilarak AP-8an, Irunen eta Baionara bidean, nekazarien protesten eraginez
Bidegik inguru horretatik ez igarotzeko gomendatu die kamioiei, eta ibilgailu arinei, berriz, arretaz gidatzeko eta ahal den neurrian AP-8a ez erabiltzeko.
Lan Ministerioak CCOO eta UGT sindikatuekin akordio bat lortu du heriotzagatiko baimenak luzatzeko
Akordioarekin, bi lanegunetik 10 lanegunera luzatuko lirateke senide baten heriotzagatiko baimenak. Lan Ministerioak Parlamentuko taldeekin negoziatuko du araua onartzen dela bermatzeko.
Greba deialdia errespetatu arren, Torresek uste du ez dela Euskadin gutxieneko soldata lortzeko "modurik onena"
Eusko Jaurlaritzako bigarren lehendakariorde eta Ekonomia, Enplegu eta Lan kontseilariak esertzeko eta hitz egiteko eskatu die sindikatuei eta patronalari "elkarrizketa baita beti, akordioak lortzeko irtenbiderik onena".
Laborariek protestan jarraituko dute Laborantza ministroak dermatosi nodularraren inguruko protokoloa aldatu arte
Hirugarren egunez, Iparraldeko abeltzainek A64 autobidea trabatu dute dermatosi nodularraren kontra Parisek abiatutako protokoloa salatzeko. Animalia bat kutsatuz gero, etxalde guztiko behiak hiltzea agindu du Gobernuak. Protokoloa aldatu arte, mobilizatzen jarraituko dutela ohartarazi dute laborariek.
Xabier Sagredo BBK-ko presidenteak kargua utziko du
EITBk jakin ahal izan duenez, "arrazoi profesionalengatik" hartu du erabakia.
Gutxieneko Soldata propioaren aldeko grebaren aurrean, "egunsentira arte" negoziatzearen alde dago Eusko Ganbera, baina "mehatxurik gabe"
ELA, LAB, Steilas, ESK, Hiru eta Etxaldek martxoaren 17rako Hegoaldean greba orokorra deitu ostean, Gregorio Rojo Arabako, Bilboko eta Gipuzkoako ganberen arteko aliantzaren presidenteak sindikatuekin "hitz egitearen" alde egin du.
Osasun Ministerioak aurreakordioa lortu du sindikatu gehienekin eta urtarrileko lanuzteak etenda gelditu dira
CCOO, UGT, CSIF, Satse-FSES eta Cig-Saude sindikatuekin lortu dute aurreakordioa estatutu markoaren negoziazio-mahaian. Besteak beste bi aldarrikapen nagusi lortu dituzte: asteko 35 orduko lanaldia eta aurrerapenak erretiro partzialean eta erretiro aurreratuan. Medikuen sindikatuek mobilizazioei eutsi diete, Osasun Ministerioarekin biltzeko zain.
Espainiako Gobernuak iragarri du garraio-txartel bateratua martxan jarriko duela, hilean 60 euroan
Renferen trenak eta ibilbide luzeko autobusak hartzeko izango da erabilgarri, eta urtarrilaren bigarren hamabostalditik aurrera izango da indarrean. Gazteek 30 euroan izango dute bonua.
ELA, LAB, Steilas, ESK, Hiru eta Etxalde sindikatuek greba orokorra deitu dute martxoaren 17an Hegoaldean, LGS propio baten alde
Sindikatuek Bilbon emandako prentsaurreko batean egin dute iragarpena. Grebak 'Gutxieneko soldata hemen erabaki. LGS 1.500 euro. Soldatak hobetu, aberastasuna banatzeko' leloa izango du.
Kontsumo Ministerioak 64 milioiko isuna jarri dio Airbnb plataformari, lizentziarik gabeko etxeak iragartzeagatik
Isunaz gain, orain arte gaizki egindakoa zuzendu beharko du Airnbnb plataformak, argitaratutako lizentziarik gabeko etxebizitzak ezabatu eta horiei ezarritako isuna publiko egin beharko dute. Ebazpena irmoa da, horrenbestez, amaitu egin da bide administratiboa.