1.050 milioiko laguntzak emango ditu Espainiako Gobernuak ibilgailuak erosteko
Espainiako Gobernuak 1.050 milioi euroko laguntzak emango ditu teknologia guztietako ibilgailuak erosteko. Horietatik 550 partikularrei eta erakunde publikoei zuzenean emandako laguntzei dagozkie, eta beste 500 milioi Kreditu Ofizialeko Institutuaren linea bati, industria- eta merkataritza-ibilgailuak erosteko.
Espainiako Gobernuak automobilgintzaren sektorea bultzatzeko prestatu duen planaren barruan daude laguntza horiek, eta Pedro Sanchez presidenteak aurkeztuko du, planaren berri izan duten iturriek jakitera eman dutenez.
Iturri horien arabera, merkatua suspertzeko baliabideen injekzio "errekorra" da, martxoan, apirilean eta maiatzean COVID-19aren pandemiak izandako matrikulazioen beherakadaren ondoren.
"Inoiz ez da kopuru hori injektatu, eta sektorearen eskaera historiko bati erantzuten zaio horrela", diesel eta gasolina ibilgailuak erosteko laguntzak eskatu zituena behin baino gehiagotan, gaineratu dutenez.
Laguntza horiekin, Espainiako Gobernuak krisi ekonomikoaren garaian eskaria sustatzeko bultzatu ziren eta Espainiako ibilgailuen parkea berritzea ekarri zuten PIVE planen filosofia berreskuratuko du, gaur egun Mendebaldeko Europako zaharrenetakoa baita, batez beste 12,5 urte baitituzte.
2012tik 2016ra bitartean indarrean egon ziren zortzi edizioetan, guztira 1.115 milioi euro bideratu zituzten horretara, eta 1.173.035 erosleri egin zieten mesede.
Sanchezek igandean aurreratu zuenez, automobilgintzaren sektorerako plan integralak 3.750 milioi euro ditu guztira, eta inbertsio eta erreforma legalak, ikerketa eta berrikuntzarako pizgarriak, sektoreari lehiakortasun handiagoa emango dion fiskalitatea eta langileentzako prestakuntza eta kualifikazioa hobetzea ditu oinarrian.
Planak erosketa finantzatzeko neurriak jasoko ditu, "bereziki" ibilgailu elektrikoak eskuratzeko, eta laguntzak emango ditu baliabide gutxien dituzten familiak "atzean" gera ez daitezen. Enpresaburuek eta langile autonomoek "erregaian aurreztuz" jasoko dituzte laguntzak, ibilgailuen parkea berritzea erraztuko baita, eraginkorragoa izan dadin, Pedro Sanchezen hitzetan.
"Etorkizuneko ibilgailuek iraganeko ibilgailuen antz gutxi izango dute ingurumenean izango duten eraginari dagokionez", adierazi zuen presidente espainiarrak, eta plan horrek 2050ean zero emisio izateko helburua lortzen lagunduko duela nabarmendu zuen.
Espainiako Gobernuak COVID-19ak eragindako krisi ekonomikoari aurre egiteko onartu duen lehen plan sektoriala da.
Zure interesekoa izan daiteke
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriko sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitzean merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldoko "bihotza" zeharkatu beharko. Bertatik, "aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek".
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.
Mikel Jauregi: "Hidrogeno berdeak menpekotasuna galtzea ekarriko digu"
Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasuneko sailburuak "Egun On" saioan adierazi duenez, "garai batean Errusiarekiko genuen menpekotasuna amaitu da, baina, orain, Ipar Amerikarekiko menpekotasuna sortzen ari gara". "Egin dezagun europar energia bat", gaineratu du sailburuak
Bruselak Lisboa eta Paris arteko AHTrako epeak azkartu ditu, eta Eusko Jaurlaritza proiektuaren bultzadarekin bat dator
Imanol Pradales lehendakaria Apostolos Tzitzikostas Europako Garraio komisarioarekin bildu zen urtarrilean, eta orain Abiadura Handiko Trena Iparraldera eta Frantziara bultzatzeko hartutako konpromisoak aurrera doazela egiaztatu du.
Mugikortasun Sailak 581,7 milioi izango ditu "trenbidea garraiobide gisa bultzatzeko"
Trenbide-azpiegiturak eraiki eta hobetzeko erabiliko da inbertsioaren zati handi bat. Era berean, Bat, Barik eta Mugi txartelen interoperabilitatea burutu nahi da, eta 12 urtera arteko garraioaren doakotasuna egiturazkotzat ezarri.