KORONABIRUSA
Gorde
Kendu nire zerrendatik

1.050 milioiko laguntzak emango ditu Espainiako Gobernuak ibilgailuak erosteko

550 milioi partikularrei eta erakunde publikoei zuzenean emandako laguntzei dagozkie, eta beste 500 milioi Kreditu Ofizialeko Institutuaren linea bati.
Autoak kontzesionario batean. ETBko bideo batetik ateratako irudia.

Espainiako Gobernuak 1.050 milioi euroko laguntzak emango ditu teknologia guztietako ibilgailuak erosteko. Horietatik 550 partikularrei eta erakunde publikoei zuzenean emandako laguntzei dagozkie, eta beste 500 milioi Kreditu Ofizialeko Institutuaren linea bati, industria- eta merkataritza-ibilgailuak erosteko.

Espainiako Gobernuak automobilgintzaren sektorea bultzatzeko prestatu duen planaren barruan daude laguntza horiek, eta Pedro Sanchez presidenteak aurkeztuko du, planaren berri izan duten iturriek jakitera eman dutenez.

Iturri horien arabera, merkatua suspertzeko baliabideen injekzio "errekorra" da, martxoan, apirilean eta maiatzean COVID-19aren pandemiak izandako matrikulazioen beherakadaren ondoren.

"Inoiz ez da kopuru hori injektatu, eta sektorearen eskaera historiko bati erantzuten zaio horrela", diesel eta gasolina ibilgailuak erosteko laguntzak eskatu zituena behin baino gehiagotan, gaineratu dutenez.

Laguntza horiekin, Espainiako Gobernuak krisi ekonomikoaren garaian eskaria sustatzeko bultzatu ziren eta Espainiako ibilgailuen parkea berritzea ekarri zuten PIVE planen filosofia berreskuratuko du, gaur egun Mendebaldeko Europako zaharrenetakoa baita, batez beste 12,5 urte baitituzte.

2012tik 2016ra bitartean indarrean egon ziren zortzi edizioetan, guztira 1.115 milioi euro bideratu zituzten horretara, eta 1.173.035 erosleri egin zieten mesede.

Sanchezek igandean aurreratu zuenez, automobilgintzaren sektorerako plan integralak 3.750 milioi euro ditu guztira, eta inbertsio eta erreforma legalak, ikerketa eta berrikuntzarako pizgarriak, sektoreari lehiakortasun handiagoa emango dion fiskalitatea eta langileentzako prestakuntza eta kualifikazioa hobetzea ditu oinarrian.

Planak erosketa finantzatzeko neurriak jasoko ditu, "bereziki" ibilgailu elektrikoak eskuratzeko, eta laguntzak emango ditu baliabide gutxien dituzten familiak "atzean" gera ez daitezen. Enpresaburuek eta langile autonomoek "erregaian aurreztuz" jasoko dituzte laguntzak, ibilgailuen parkea berritzea erraztuko baita, eraginkorragoa izan dadin, Pedro Sanchezen hitzetan.

"Etorkizuneko ibilgailuek iraganeko ibilgailuen antz gutxi izango dute ingurumenean izango duten eraginari dagokionez", adierazi zuen presidente espainiarrak, eta plan horrek 2050ean zero emisio izateko helburua lortzen lagunduko duela nabarmendu zuen.

Espainiako Gobernuak COVID-19ak eragindako krisi ekonomikoari aurre egiteko onartu duen lehen plan sektoriala da.

Albiste gehiago ekonomia

18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Zeintzuk dira BBVAren eskaintza berriaren gakoak?

Josu Ferreiro EHUko irakasleak Radio Euskadin egin duen elkarrizketa batean adierazi duenez, erakundeak Kataluniako bankuko akziodunen zati handi batek eskatzen zuenera egokitu du bere proposamena, lehen eskaintzari uko egin baitzioten, nahikoa ez zelakoan. Ferreirok zehaztu duenez, BBVAk ez du eskudirutan ordainduko, akzio propioetan baizik, eta horrek abantaila fiskala dakarkie akziodunei, zergak gutxiago ordaintzea dakarrelako. Mugimendu horrekin, Carlos Torres Vila buru duen bankuak Sabadellen akzioen merkatuko balioa berdindu du, eta horrek opak aurrera egiteko aukerak areagotu ditu, nahiz eta BBVAri berari kostu handiagoa ekarri. Hobekuntza berri bat egon litekeen galdetuta, ekonomialariak uste du zaila dela: "BBVAk argudiatu zuen Sabadellen akzioak gainbaloratuta zeudela. Orain, alde hori desagertu egin da. Beste eskaintza bat baztertu beharko litzateke, hau izango litzateke azkena", adierazi du. Elkarrizketa Boulevard saioan entzun daiteke, GUAUn, 02:50: 00etatik aurrera (jatorrizkoa, gaztelaniaz). 

Gehiago kargatu