62 urteko langile bat hil da Azkoitian, garabi bat gidatzen ari zela 3 metroko altueratik erorita
Montajes Olaizola SL enpresako 62 urteko langile bat hil zen joan den ostegunean Azkoitian, luma garabi bat gidatzen ari zela 3 metro baino gehiagoko altueratik erorita, LAB sindikatuak jakinarazi duenez.
Ohar baten bidez, LABek elkartasuna adierazi nahi izan die hildakoaren senide, lagun eta lankideei, baita euskal langile guztiei ere. Era berean, datozen egunetan intersindikalak deitu ditzakeen mobilizazioetan parte hartzeko deia egin die herritarrei.
Sindikatuak adierazi duenez, azken heriotza hori eraikuntzaren sektorean gertatu da, non "gremioen arteko koordinaziotik eratorritako arrisku erantsiak kontrolatzeko araua ez den betetzen". Horrela ulertzen da, LABen ustez, "sektore horrekin lotutako istripuen tasa altua".
Ildo horretan, salatu du "prebentziozko arauak eta neurriak" ez direla betetzen, patronalak "argi duelako kapitala langileen bizitzaren aurretik jartzea merkeago ateratzen zaiola". Hala, "Eusko Jaurlaritzaren ezinbesteko jarrera konplizea" gaitzetsi du.
LABek berriki salatu duen bezala, 2022an Eusko Jaurlaritzak "650 espediente jarri zituen martxan lan osasunaren galeragatik, eta 291.000 espediente trafikoko arau hausteekin lotutakoak".
LABek azpimarratu duenez, trafikoko eta laneko istripuetan "heriotza kopuru bera zenbatu zen EAEn 2022an". "Adibide hau enpresaburuen zigorgabetasunaren erakusgarri da", ondorioztatu du.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.