Bilboko eta Porstmoutheko portuek itsas korridore berdeak eta digitalak garatzeko hitzarmena sinatu dute
Bilboko Portuko Agintaritzak eta Portsmouth International Port-ek akordio bat sinatu dute salgaien eta bidaiarien garraioa hazten laguntzeko, bi portuen artean itsas korridore berdeak eta digitalak garatzeko ekintza bateratuen bidez.
Bilboko Portuko Agintaritzak ohar batean azaldu duenez, hitzarmen horri esker, bi portuen arteko bateragarritasuna erraztuko da aurrerapen teknologikoetan edo zabaldutako azpiegituretan, eta, bereziki, bi portuetan zerbitzua ematen duten ontziei lurreko energia-horniduran.
Bilboko Portuko Agintaritza BilbOPS proiektua gauzatzen ari da, 78 milioiko inbertsioarekin, eta horietatik 14,2 Europako Batzordeak diruz lagunduko ditu, CEF Transport 2021-2027 laguntza-programaren barruan.
Proiektu horren helburua da kaiak trafiko errepikakorrekin elektrifikatzea eta portuan dauden bitartean ontziei energia berriztagarria ematea. 2026an egongo da martxan.
Bestalde, Portsmouth International Port-eko Sea Change proiektuak shore power sistema bat diseinatu, eraiki eta erabiliko du bere hiru kai aktiboenetan.
Halaber, bi portuen artean Itsas Korridore Berdeak eta Digitalak garatzeko lankidetzan sakontzeko aukera emango du, errepideko trafikoak nabigazio-bide jasangarrietara eramaten laguntzeko.
Horretarako, transbordadore eta gurutzaontzien terminaletan bidaiariak eta salgaiak maneiatzeko sistema aurreratuen eta automatizazio-azpiegituren erabilera sustatuko dute.
Alde horretatik, Bilboko Portuko Agintaritzak e-puertobilbao plataforma digitala garatu du, salgaien eta ontzien kudeaketan eraginkortasun, segurtasun eta trazabilitate handiagoa lortzeko; Portsmouthek, berriz, terminal elektroniko bat sortzeko hasierako etapak hasi ditu, eta asmoa du plataforma hori gehiago garatzen hasteko, 2026tik aurrera portu adimendunen teknologia eta berrikuntza gehiago erabiliz.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.