Langile bat oso larri zauritu da Bilboko Portuan, Haizea Wind enpresan izandako istripu batean
Langile bat oso larri zauritu da ostiral honetan Haizea Wind enpresan, Santurtziko Portuko instalazioetan, izandako istripuan, ELAk ohar baten bidez jakinarazi duenez.
Ezbeharra 10:30ean gertatu da, eta, sindikatuak bildutako datuen arabera, langilea makina kurbatzaile batean ari zen lanean, piezaren eta makinaren artean harrapatuta geratu denean.
Sindikatuak "askotan" salatu ditu langileek lan egiteko dituzten segurtasun-baldintza "txarrak", eta bereziki salatu ditu arrisku handiko makina horretan erabiltzen diren lan-prozedurak; izan ere, 20 eta 30 tona arteko piezak kurbatzea eta erabilitako prozedurak "ez dira egokiak lan-osasunaren ikuspuntutik".
Langileak 50 urte ditu, azpikontrata bateko langilea da eta oso denbora gutxi zeraman makina horretan lanean. Sindikatuak zehaztu duenez, 28 langile hil dira 2024an Hego Euskal Herrian lan-istripuen ondorioz. Zehazki, Bizkaian sei dira, eta makinek edo piezek harrapatutakoak lau.
ELAk salatu du prekarietateak "eragin oso negatiboa" izan duela lantokietan, eta "lan-baldintzak urtetik urtera okerragoak" direla. Ildo horretan, "langileen bizitza eta osasuna arrisku larrian" jartzea leporatu dio patronalari, "ekoizpenaren onurak handitzeko".
Kamioilairi nafarra hil da
Bestalde, asteazkenean Idiazabalen (Gipuzkoa) izandako istripuan zauritutako bi kamioilarietako bat egun horretan bertan hil zen zaurien ondorioz. Zaurituak Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman zituzten, bat helikopteroz eta bestea anbulantziaz.
Istripua 14:50ean gertatu zen, N-1 errepidean, Madrilerako noranzkoan. Errepidea bi orduz itxita egon zen bi noranzkoetan.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.