Travellin’ Brothers, mila blues gau eta bat gehiago
15 urteko ibilbidean, Travellin’ Brothersek hogei bat herrialde zeharkatu ditu blues sustraiko bere musika proposamenarekin. Besteak beste, Txinan, Norvegian, Errumanian eta AEBn, egiten duten musikaren epizentroan, jo dituzte beren kantuak travellindarrek, baina, milagarren gaualdirako, entsegu lokaletik 15 bat kilometrora jarri dute zita anaia bidaiariek, Arriaga Bilboko antzokian.
Emanaldi berezia izango da igandekoa, “ametsa bete izana” irudikatuko duena, Aitor Cañibano gitarrista eta taldeko buruak esan digunez, eta gizakiok ezinezko izan ohi duguna gauzatzeko, ametsak harrapatzeko, aprobetxatuko dute zita, taldearen bederatzigarren diskoa osatuko baitu gau gogoangarri horren grabazioak.
Hori eta gauza gehiago kontatu dizkigu Cañibanok elkarrizketa honetan.
Ospakizun handia prestatu duzue milagarren kontzerturako, Arriaga antzokian. Zer da zuentzat Bilboko antzoki mitikoa bluesez betetzea?
Amets bat gauzatzea da. Gutako inork ere ez luke pentsatuko halakorik gure musika ibilbideak abiatzen ari ginela. Apurka-apurka, aurrera egiten joan garen heinean, ametsa izatetik helburu izatera igaro da, eta abenduaren 30ean errealitate izango da azkenean: Arriagan, toki ikaragarri eta mitiko batean, jo ahal izango dugu.
Dena biribiltzeko, 1.000 kontzertu eskaini ditugula ospatzea izugarria da. Zorabiatzeko moduko zenbakiak dira.
Nolakoa izango da hilaren 30eko kontzertua?
Nire ustez, publikoak inoizko sasoi onenean dagoen talde bat aurkituko du, eskarmentu handia duena musikan eta esperientzia asko bizi izan dituena. Gogo eta ilusio handia dugu, gainera, eta horrek tamainako ikuskizuna bermatzen du.
Musikari dagokionez, denetarik egongo da. Zati bat poz handiak ekartzen ari zaigun lehen diskoari eskainiko diogu. Gero, kantu historiko batzuei helduko diegu, konponketa eta erritmo berriekin aurkeztuko ditugunak. Ezustekoren baterako tartea ere egongo da, kantu berri bat edo, eta, azkenik, kantu batzuk joko ditugu gure gonbidatu handiarekin, Earl Thomasekin.
Beraz, uste dut kontzertu dinamikoa izango dela eta ezustekoak izango direla.
Hamabost urte, mila kontzertu. Atzera begiratuta, zerk eraman zaituzte, zure ustez, Europako blues eszenan egun betetzen duzuen tokira? Zein izan dira zuen ibilbideko mugarriak? Zer izan da hamabost urteotako onena eta txarrena?
Lehen galderari erantzutea zaila da, ez baitago arrazoi bakarra. Beste ezeren gainetik, funtsezko oinarriak ahalegina, lana eta iraunkortasuna izan direla esango nuke, baina beharrezkoak izan dira, halaber, zorte ona, jende askoren babesa, jarri dugun pasioa eta, zergatik ez esan, urteotan, diskorik disko eta kontzerturik kontzertu, geureganatu dugun kalitatea.
Taldearen mugarriak asko dira. Disko eta bira bakoitzarekin, gauza ezberdinak lortzen joan gara: lehen disko grabatu, jaialdi batean lehenengoz jo, Euskaditik kanpo edo atzerrian bira egin… Urte guztiek izan dituzte bere mugarriak eta denak izan dira oso garrantzitsuak. Gure historia ezin da idatzi horietako bakoitza kontuan hartu gabe.
Hamabost urte hauetako onena, dudarik gabe, esperientziak izan dira, herrialdeak eta, batik bat, musikari esker mundu osoan egin ditugun lagunak. Hori hor geldituko da, hau bukatutakoan.
Txarrena da, nire ustez, lortu dugunari ez zaiola nahikoa baliorik eman, agian maistream-a ez den estilo bat egiten dugulako edo Bilbokoak garelako eta ez gaudelako denaren ardatzean. Ez dakit, baina uste dut zaila dela aurkitzea guk bezala ezerezetik, laguntzarik gabe, mundu osoan presente dagoen talde bat.
Baliteke egunen batean iristea aitorpen hori. Ikusiko dugu….
Kontzertua grabatu eta laster merkaturatuko duzue, disko formatuan. Nola egiten zaio aurre horri? Berdin goza daiteke kontzertu bat, grabatzen ari zarela jakinda?
Egia da grabatzeak erantzukizun maila igotzen duela. Hartualdi bakarra egongo da, eta ikuskizunaren kalterako izan liteke hori, ondo jo behar delako, baina saiatuko gara ahalik eta gutxien igar dadin. Lehen esan dizudan bezala, esperientzia daukagu eta zuzenean grabatuko dugun hirugarren diskoa izango da. Gainera, estudioan ere diskoak denok batera jotzen grabatzen ditugunez, espero dugu publikoak berdin-berdin disfrutatzea.
Azkenaldian, ibilbide sendoak zituzten hainbat taldek (Berri Txarrak, Vendetta, Yellow Big Machine…) utzi dute eta utziko dutela iragarri dute. Zelan egiten dio aurre Travellin’ Brothersek akidurari eta ez atzera ez aurrera gelditzeko arriskuari?
Egiten duguna maite dugu eta oso ondo pasatzen dugu. Ilusioa gero eta handiagoa da, eta ez dut, hortaz, egun hori gertu ikusten. Gure unerik musikal onenean gaude, sormen mailan ere; beraz, lanak emango ditugu oraindik ere.
Nik uste, jendeak erabakitzen duenean eta gure proposamenak erantzunik ez duela ikusten dugunean bananduko garela. Hori izango da albo batera mugitzeko une egokia, baina espero dezagun denbora gelditzea oraindik horretarako.
Travellin’-ek beti jarri dizkio erronkak bere buruari, maila musikal zein geografikoan eremu berriak konkistatzeko (Big Bandaren proiektua, atzerriko grabazioak…). Zer duzu orain aurrean?
Arrazoi duzu, atsegin ditugu erronkak. Bertan daukaguna Arriagako kontzertua eta uda pasatutakoan kaleratuko dugun horren grabazioa dira. Ikusiko dugu nolako erantzuna jasotzen dugun eta zer ematen digun, eta 2021erako, dena ondo bidean, gure hamargarren diskoa grabatuko dugu. Berezia izatea nahi dugu, eta jada ari gara buruari eragiten.
Eta hori guztia gertatzen den bitartean, mundu osoan zehar jotzen jarraituko dugu. Gure azken diskoak bide luzea du aurretik, 2019ko agenda nahiko aurreratuta dago jadanik eta bira egin nahi dugu Estatu Batuetan.
Nazioarteko hainbat artistari laguntzeko proiektuak ditugu, baita kontzertu batzuk Big Bandarekin ere… Tira, gauza asko. Jarrai dezala festak!
Albiste gehiago musika
Zea Maysek dardarka jarri du Gasteiz
Andre Maria Zuriaren jaietan, kontzertua eskaini zuen atzo talde bizkaitarrak. Foruen Plaza leporaino beteta, Aiora Renteriaren ahots indartsuak, beste behin, dardara eragin zuen.
Bilboko Orkestra Sinfonikoak kontzertua eskaini du lehen aldiz Arabako espetxe barruan
Bilboko Orkestra Sinfonikoak kontzertua eskaini du lehen aldiz Arabako espetxe barruan. 45 musikarik 50 minutuz interpretatu dituzte Jesus Guridiren obrak espetxeko preso eta langileen aurrean. Ekimenaren helburua pertsona guztiei kultura eskubide unibertsal gisa hurbiltzea da, baita espetxean ere. Musika enpatia bideratzeko zubia eta gizarteratzea errazteko tresna bihurtu da.
'Amaya' opera lehen aldiz eskainiko da Donostiako Musika Hamabostaldian
Euskarazko opera honen kontzertu-bertsioa abuztuaren 9an (larunbata) eskainiko da, 20:00etan, Kursaalen. Jesus Guridi konpositore gasteiztarraren obra garrantzitsuenetako bat da, Musika Hamabostaldian inoiz interpretatu gabea.
ETS taldearen 20 urteak: Arabako Ekora herritik Madrileraino
Larunbat honetan, omenaldia egin diote ETSri, Ekora bere jaioterrian, taldearen 20 urteko ibilbidea ospatzeko. Hori aitzakia hartuta, Iñigo Etxezarreta buru duen taldearekin bildu gara, 60 abestik eta 500 emanaldi baino gehiagok osatutako ibilbidea gogoratzeko.
Hasi da Donostiako Musika Hamabostaldia, estreinaldiz eta izen handiz beteriko edizio historiko batekin
Donostiako jaialdiaren 86. edizioa abuztuaren 1ean inauguratu da, "Requiem (s)" baletarekin, eta lehen aldiz izango dira Parisko Operako eta Leipzigeko Gewandhausorchesterreko orkestrak.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Jimmie Vaughan blues rockaren izen handia, IV. Bilbao Blues Festival Saria
Jaialdiko txapela jaso du larunbat honetan Vaughanek (Texas, 1951), eta, ondoren, kontzertua eskaini du, Estatuko bakarra. 1976an The Fabulous Thunderbirds talde mitikoa sortu zuen Vaughanek eta, 1989an taldea utzi ondoren, bakarlari gisa aritu zen. Guztira, lau Grammy irabazi ditu.
Bulego taldeak Jazzaldiko publikoa bereganatu du
Donostiako jazz jaialdiaren barruan, energiaz beteriko zuzenekoa eskaini du bart Azkoitiko taldeak Zurriola hondartzan, familiaz eta gaztez osatutako publikoaren aurrean.
Dee Dee Bridgewaterrek, jazzaren izar handiak, Donostiako Jazzaldia saria jaso du
Menphiseko abeslari handiaren lau hamarkada baino gehiagoko ibilibidea saritu nahi izan dute. Bridgewater Donostiako Jazzaldiaren oholtza gainean zuzenean aritu da ostiral honetan. Golardoa jasotzean, "emakume guztien eta bereziki emakume beltzen" alde egindako lana aldarrikatu du.
Latzen taldea oholtza gainean da berriro, 17 urteren ondotik
Egunotan Lakuntzan ospatzen ari diren Hatortxu Rock jaialdiaren azken edizioan agertu da berriro Oñatiko heavy taldea. Bi maketa eta bi diskoren ostean, 1999. urtean banandu ziren. 2007an, laukoteak itzulera bira bat egin zuen, "Hellmuga" diskoan jasoa gelditu zena.