Korrontzi: "Musika tradizionalean oinarritutako proposamen berriak egiten ditugu"
Agus Barandiaran musikariak eta berak gidatzen duen Korrontzi taldeak beste urrats bat eman dute Koplariak disko berriarekin trikitixa ardatz duen bere proposamena berritzeko. Luxuzko gidariari jarraituta, Xabier Amurizaren eskutik kopla berri eta zaharrak bildu eta beroriei musika jarri dio bizkaitar taldeak bere bederatzigarren diskoan.
Pozik hartu gaitu Barandiaranek, bere hitzetan Amurizarekin batera lan egiteko plazera eta gogobetetasuna darizkiola oraindik.
Zergatik aukeratu zenituen koplak disko berriko kantagai gisa?
Ni trikitixa tradizionaletik nator, eta, guztiok bezala, koplak jotzen eta kantatzen hasi nintzen, oharkabean bada ere. Gerora jakin genuen ikasi genituen lehen doinu eta hitz tradizional horiek koplak zirela.
Korrontzirekin, baina, agian ez diegu koplei merezi zuten tokia eman, gure errepertorioaren % 80 edo 90 instrumentala baita. Txalapartari, albokari… horri guztiari garrantzia eman izan diogu disko eta zuzenekoetan, baina koplei ez, eta trikitixa eta koplak beti egon dira lotuta.
Horren aurrean, berriz ere jatorrira itzuli, eta kopla berri eta zaharrak berreskuratu genituen disko batean biltzeko.
Eta hor agertu zen Xabier Amuriza?
Bai. Gogoan dut oraindik duela hogei bat urte Tapia eta Leturiarekin atera zuen disko hura. Beti izan da koplen erreferentea, eta esparru horretan lan handia egin du, koplak sortzen eta biltzen.

Zer ikasi duzu prozesu honetan koplagintzatik?
Lehenik eta behin, Amurizak gaizka nenbilela esan zidan, trikitixa jotzen nenbilela baina kantatzen nuena ez zirela koplak.
Eta egia da. Trikitilariok beti jo izan dugu bertsolariengana hitzen bila, doinu berriak hornitzeko, baina, Amurizak argitu zidanez, bertsoak kantatu izan ditugu trikitixaz lagunduta, eta ez koplak.
Azaldu zidanez, bi edo hiru errimako letra da kopla, bertsoa ez bezala, horrek hirutik gora izaten baititu; bertsoa gai baten ingurukoa izaten da, koherentea, baina kopla ez, bisuala baita, irudiak marrazten baititu hitzez; eta, azkenik, koplan asko errepikatzen dira esaldi eta errima berdinak, mezua indartzeko.
Amurizaren esanetan, loreei bueltak ematen zaizkien bezala, kopletan hitzei bueltak eman eta errepikatzen dira, mezua indartzeko. Bertsoan, aldiz, oso garrantzitsua da ez errepikatzea eta mezua ahalik eta zabalena izatea.
Grabazioa itxialdian abiatu zenuten, ezta?
Bai. Duela hiruzpalau urte hasi ginen proiektua garatzen, baina inoiz ez genuen tartea hartzen ideiak biribiltzeko eta grabatzeko. Beraz, pandemia honek guretzat zerbait ona izan badu, hori izan da, kantuak bukatu eta grabatzen hasteko aukera eman digula.
Gero, itxialdia bukatutakoan, Elkarren estudioan burutu dugu lana, abuztuan.
Amurizak berak azaldu duenez, mezu hau zabaltzen dute koplok: “Bizitzeko jaio ginen, ez hiltzeko”. Garai hauetarako egokia iruditu zaizkizu?
Amurizak ehun bat orri pasatu zizkidan, denetariko koplekin, eta hortik hamar bat orri aukeratu nituen lehenengo eta behin, indartsuenak iruditu zitzaizkidanak.
Amurizari hautaketa hori pasatu nion gero, azken zuzenketak egin zitzan, eta berak esan zidan aukeratutako gehienek bazutela bizitzarekin zerikusia eta hori adierazten zutela, bizitzeko jaio garela. Hitzak batu ditugunean, beste dimentsio bat hartu du diskoak.
Azken kantuan, gainera, berak kantatzen duen “Meridianoa Greenwichen”en, Amurizak heriotzari eta bere hiletari barre egiten dio, eta oso hunkigarria iruditzen zait. “Heriotzak ez nau maite / lurpean behar ez naute / derrigorra denez gero / biziko naiz elegante” kantatzen du.
Korrontzik beti erakutsi du sustrai tradizionaleko bere proposamena berritzeko nahia (Makalarekin, dantzaren bidez, musika sinfonikoarekin…). Nola bizi duzu tradizioaren eta berrikuntzaren arteko lotura?
Argi daukat tradizioa mantendu behar dela, eta errespetu handia zor diot Rufino Arriolarengandik jaso nuen tradizioari. Niretzat, Rufino Arriolaren pieza bat munduko diskorik onena da.
Hala ere, ekarpen eta proba berriak egiten ditugu musikariok. Nik ez dut uste Korrontzik musika tradizionala egiten duenik, guk musika tradizionalean oinarritutako proposamen berriak egiten ditugu.
Gainera, niri ez dagokit gurea musika tradizionala ote den esatea, gizarteari dagokio. Hemendik ehun urtera taberna batean Korrontziren kantu bat kantatzen badute, orduan izango da tradizionala.
Zelan aurreikusten duzue etorkizuna?
Bada, disko-liburu honekin bi zuzeneko ezberdin eskainiko ditugu. Batetik, koplei buruzko hitzaldi musikatuak eskainiko ditugu Xabier Amurizak eta biok herriz herri, formatu xumean, “Koplariak koplari” izenburupean.
Bestetik, talde osoaren formatua dugu. Errepertorio berriarekin abenduaren 23an hasiko gara, Campos Bilboko antzokian; abenduaren 30ean, Principal antzokian egongo gara, Gasteizen; eta hortik aurrera, hemen edo han ibiliko gara euskal antzokietan.
Baina, gainera, Madrilen eta Bartzelonan ere egongo gara disko berria aurkezten, Amuriza lagun dugula, kolaboratzen eta koplei buruzko azalpenak ematen.
Albiste gehiago musika
Ura Bere Bidean bueltan da, Evaristorekin, Leire Martinezekin, Sukenarekin eta Zea Maysen "Elektrizitatea"rekin
Musika sinfonikoa eta euskal musikaren klasiko herrikoiak batzen dituen kontzertua ezinbesteko hitzordua bihurtu da dagoeneko Euskal Herriko musika denboraldian. Bilboko Orkestra Sinfonikoak eta 24 talde eta artistak baino gehiagok euren musika uztartuko dute ostiral-larunbatetan, urriaren 24an eta 25ean.
Beste kontzertu bat emango du La Oreja de Van Gogh taldeak BECen
Donostiako taldeak 2026ko birako sarrerak agortzen eta data eta leku berriak iragartzen jarraitzen du. Abenduan BECera itzuliko dira.
Gorka Urbizuk “Bakan II” lan laburra kaleratu du
Nafar musikariak Abbey Road estudio mitikoetan grabatutako bi kantu bildu ditu bere disko berrian: “Diamantea” eta “Zilarra”.
Gorka Urbizu, EP berriarekin "urduri, liberatuta eta emozionatuta"
Gorka Urbizu musikariak bi kantuko EP bat kaleratu du gaur, "Bakan II". "Diamantea" eta "Zilarra" abestiak Abbey Road Londresko estudio mitikoetan grabatu ditu. Maite Eskarmendi Egun On saioko kazetariak elkarrizketa egin dio Urbizuri, aurkezpen ekitaldiaren aurretik.
Latzen: "Memento mori"
Oñatiar taldea bueltan da! 1998an atera zuen "Ardi larruz" estudioko beren aurreko diskoa, duela 27 urte, eta orain "Memento mori" aurkeztu dute, "Denboraren orbainak" disko berria izango denaren lehen aurrerapena. Laukoteak Zorrotzan eta Hatortxu Rocken eman zituen etapa berri honetako lehen kontzertuak, eta, disko berria besapean, emanaldi gehiago egongo direla aurreratu dute.
Saldu egin dituzte La Oreja de Van Goghen kontzertuetarako sarrera guztiak, eta iragarri dute Barakaldon, Donostian eta Iruñean emanaldi gehiago egingo dituztela
Donostiako taldeak iragarri du hiru kontzertu gehiago egingo dituztela Euskal Herrian: maiatzaren 10ean, Barakaldon (BEC); abuztuaren 1ean, Donostian (Illunbe); eta azaroaren 21ean, Iruñean (Nafarroa Arena).
“La forza del destino” Verdiren operarekin irekiko du denboraldia ABAOk
Lau funtzio egingo dituzte, urriaren 25ean, hasita. Espainiako Gerra Zibilean girotu dute Giuseppe Verdiren drama erromantikoa.
La Oreja de Van Goghen birako sarreren salmentaren hasiera atzeratu dute
Amazon Web Services zerbitzarien akats masibo batek zerbitzutik kanpo utzi ditu milaka webgune mundu osoan, eta taldeak 16:00etara arte atzeratu du salmenta abiatzeko ordua, eguerdirako aurreikusita bazegoen ere.
La Oreja de Van Gogh taldeak maiatzaren 9an ekingo dio itzulerako birari, BECen
Donostiako taldea uztailaren 31n arituko da Gipuzkoako hiriburuan, Illunben, eta azaroaren 20an, berriz, Iruñean. Sarrerak astelehenean jarriko dira salgai, urriaren 20an.
La Oreja de Van Gogh taldeak zurrumurruak zokoratu ditu: Amaia Montero itzuli egingo da
Taldeak ofizialki baieztatu du Amaia Montero itzuli egingo dela, Leire Martinez irten eta urtebetera. Gainera, jakinarazi dute Pablo Benegasek taldea utziko duela, oraingoz.