Oki Moki: "Gauza gutxirekin asko transmititzen duten kontzertuak maite ditugu"
Bilbao BBK Live jaialdiaren hirugarren eta azken jardunaldian inor neka-neka eginda egotera, Oki Mokiren doinu azkar baina gozoek bizigarri ederra eskainiko diote nagiak ateratzeko. Getariar bikoa izango da Kobetamendiko ateak itxi eta berehala jotzen lehenengoa, 17:30ean, Beefeater agertokian, hiruko formatuan, Bilboko jaialdira egingo duten lehen bisitaldian.
Getariarrak Working Class Pop 2020ko diskoarekin ireki zuten zikloa ixten ari dira aurtengo udan, eta aukera ederra izango da Bilbokoa Paula Estevezek eta Aritz Aranburuk sortutako kantuak hirukote formatuan berriz entzuteko.
Iazko udaberrian "Space Demo" EPa kaleratu, eta lan hori aurkezten aritu zarete. Zein puntutan dago Oki Moki oraintxe?
Iazko udaberrian argitaratu genuen "Space Demo" EPa, bira baterako. Disko ofizial bat baino gehiago, kasete formatuan argitaratu genuen B alde moduko esperimentazio ariketa bat izan zen.
Ordutik, disko luze berria konposatzen ari gara, eta urte honen bukaeran grabatzeko asmoa dugu. Uda honetan, Working Class Pop diskoan abiatu genuen zikloa itxiko dugu, eta hurrengo urtea disko berri horretan oinarriturik hastea espero dugu.
Egonak zarete aurretik Bilbao BBK Live jaialdian?
Ez gara inoiz BBK Liven egon. Urtero, kartelak ikusi ditugu, baina ez dugu bertan izateko aukerarik izan.
Aurten bizipen bikoitza izango dugu: oholtza gainean eta publiko gisara.
Zuentzat zer da funtsezkoa Oki Mokiren kontzertuetan? Zer aurkituko du bai ala bai publikoak zuen emanaldi batean, jaialdi batean zein areto txiki batean izan?
Hiru pertsonako formatuan gabiltza; beraz, gure emanaldiak zuzenak eta erraietatik ateratakoak direla esango genuke. Pop zaratatsua, indie koruak eta garage-punk kutsuko urgentzia. Biluziak, artifizio gehiegirik gabekoak, baina barnetik ateratako emozioz beterik.
Gauza gutxirekin asko transmititzen duten oholtzaratzeak maite ditugu, pertsonen gardentasuna agerian jartzen duten horiek.
Jaialdiko zein beste talde ez duzue galduko?
Alvvays eta Los Bitchos ikusteko gogoa dugu, baita, arratsaldean, Mulatu Astatke pixka bat ere; musika afrikarra maite dugu, eta pozgarria da musika garaikideko jaialdi batean tarteka horrelako proposamenak aurkitzea.
Gauean, berriz, Mujeres ikustera joango gara: lagunak dira eta gehiagotan ikusi ditugu, baina ilusioa egiten du jende ezaguna oholtza handi batean ikusteak.
Non egingo zenukete zuen ametsezko jaialdia eta zer talde ez ziren faltako kartelean, Oki Mokirekin batera?
Zuhaitz artean izango zen, bainu bat hartzeko erreka baten ondoan. Garage punka, popa, dub esperimentala, elektronika ambientala, kraut-rocka eta abar nahastuko lituzke.
Bat-batekoan, Wavves, The Babies, Japanther, Goat, Tinariwen, Brian Eno, Terry Riley, Tangerine Dream, Chris Knox, Martin Newell, Beat Happening, Beach House, Tycho, Molchat Doma, Sad Lovers & Giants, John Maus…
Zer asmo eta helburu dituzue epe ertain eta luzean? Kantu berririk bai, esku artean?
Kantu berri asko ditugu esku artean, eta urtea bukatu aurretik disko luzea grabatzea espero dugu.
Albiste gehiago musika
ETS taldearen 20 urteak: Arabako Ekora herritik Madrileraino
Larunbat honetan, omenaldia egin diote ETSri, Ekora bere jaioterrian, taldearen 20 urteko ibilbidea ospatzeko. Hori aitzakia hartuta, Iñigo Etxezarreta buru duen taldearekin bildu gara, 60 abestik eta 500 emanaldi baino gehiagok osatutako ibilbidea gogoratzeko.
Hasi da Donostiako Musika Hamabostaldia, estreinaldiz eta izen handiz beteriko edizio historiko batekin
Donostiako jaialdiaren 86. edizioa abuztuaren 1ean inauguratu da, "Requiem (s)" baletarekin, eta lehen aldiz izango dira Parisko Operako eta Leipzigeko Gewandhausorchesterreko orkestrak.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Jimmie Vaughan blues rockaren izen handia, IV. Bilbao Blues Festival Saria
Jaialdiko txapela jaso du larunbat honetan Vaughanek (Texas, 1951), eta, ondoren, kontzertua eskaini du, Estatuko bakarra. 1976an The Fabulous Thunderbirds talde mitikoa sortu zuen Vaughanek eta, 1989an taldea utzi ondoren, bakarlari gisa aritu zen. Guztira, lau Grammy irabazi ditu.
Bulego taldeak Jazzaldiko publikoa bereganatu du
Donostiako jazz jaialdiaren barruan, energiaz beteriko zuzenekoa eskaini du bart Azkoitiko taldeak Zurriola hondartzan, familiaz eta gaztez osatutako publikoaren aurrean.
Dee Dee Bridgewaterrek, jazzaren izar handiak, Donostiako Jazzaldia saria jaso du
Menphiseko abeslari handiaren lau hamarkada baino gehiagoko ibilibidea saritu nahi izan dute. Bridgewater Donostiako Jazzaldiaren oholtza gainean zuzenean aritu da ostiral honetan. Golardoa jasotzean, "emakume guztien eta bereziki emakume beltzen" alde egindako lana aldarrikatu du.
Latzen taldea oholtza gainean da berriro, 17 urteren ondotik
Egunotan Lakuntzan ospatzen ari diren Hatortxu Rock jaialdiaren azken edizioan agertu da berriro Oñatiko heavy taldea. Bi maketa eta bi diskoren ostean, 1999. urtean banandu ziren. 2007an, laukoteak itzulera bira bat egin zuen, "Hellmuga" diskoan jasoa gelditu zena.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Jamie Cullumek festa handia bihurtu du Zurriola hondartzako kontzertua
Zurriolako hondartza agertoki bikaina izan da, beste behin, Jamie Cullum britaniar artista entzutetsua hartzeko. Cullum Donostiara itzuli da bostgarren aldiz, jazz, pop eta swing estiloak nahasten dituen errepertorio berriarekin.
The Beach Boys talde kaliforniarrak debuta egin du Donostiako Jazzaldian
Estreinakoz Donostiako jazzaldian, taldearen hainbat garaitako kanta ezagunak jo dituzte. Kaliforniakoen kantak belaunaldien himno bihurtu dira: gaztaroko maitasuna, surfaren kultura eta baikortasuna islatzen duten abestiak.