Seidlek Donostian zergatik ez den izango azaldu du: "Ni egoteak filmaren estreinaldia ilunduko luke"
Ulrich Seidlek, Donostiako Zinemaldiak bere ekitaldiak bertan behera geratuko zirela iragarri ondoren, azaldu egin du zergatik ez den Gipuzkoako hiriburura joango: "Konturatu naiz estreinaldian egoteak filmaren harrera ilundu lezakeela".
Zuzendari austriarrak Sparta bere azken lana aurkeztu behar zuen Zinemaldian, Sail Ofizialean parte hartzen baitu, baina Der Spiegel egunkarian argitaratutako artikulu batek piztutako polemikak Donostiatik urrundu du. Komunikabideak egotzi dio filmaketan adingabeko aktoreei abusuzko praktikak egitea eta bere familiei pelikularen gaia pedofilia zela ezkutatzea.
Seidlek dioenez, bere "hasierako bultzada" Donostiara filma aurkeztera joatea izan zen, baina azkenean "pelikulak bere kabuz hitz egitea" erabaki du. Errumanian filmatutako filmak pedofiliari buruzko istorio bat kontatzen du. Zenbait urte eman ditu grabaketa lanetan.
"Asko eskertzen dut Jose Luis Rebordinosek hasieratik Sparta babestea, presio mediatikoa izan den eta bat-bateko eta ustekabeko polemika eragin den arren", adierazi du zinemagileak.
Zinemaldiko zuzendariak defendatu zuen epaitegi batek hala eskatuz gero bakarrik utziko ziola obra programatzeari, baina gaur egun ez dago errodajeari buruzko ikerketarik. Filma Torontoko zinema jaialdian estreinatu behar zen, baina antolatzaileek kentzea erabaki zuten erreportajea argitaratu ondoren.
"Errespeturik handiena diet nire aktoreei, eta inoiz ez nuke hartuko beren ongizate fisikoa eta mentala arriskuan jar lezakeen erabakirik", azaldu du Seidlek.
Zuzendariaren esanetan, Der Spiegel-en erreportajea "testuingurutik ateratako deskribapen okerrez eta zurrumurruez" beteta dago, eta "gertaerekin bat ez datorren erretratu manipulatua da".
"Garaiko espirituarekin kontraesanean"
"Nire lanean beti saiatu naiz gure pentsamendu eta ekintzen kontraesanetan sakontzen, horiek baitira, azken finean, gizakiaren funtsa", adierazi du zuzendariak. Giza nortasunari buruzko gaiak jorratzen ditu bere pelikuletan, eta profesionalak ez diren aktoreekin lan egiten du.
"Jakin badakit artista gisa dudan mundu ikuskera eta nire kontatzeko modua ez datozela bat bizi garen garaiko espirituarekin", esan du. "Gaur egun sinplifikazioa eta gauzak testuingurutik kanpo ateratzea dira nagusi, giza esperientzia benetan zer den askoz hobeto adieraziko lukeen kontakizun anitz baten ordez".
Seidlek azaldu duenez, Sparta-ren errodajea urtebete baino gehiago luzatu zen, eta aktoreekin "konfiantzazko" harremana hilabeteetan landu zen. "Baldin eta, Spiegelek dioen bezala, gurasoek eragozpenak izan balituzte filmatzeari buruz edo seme-alabak tratatzeko moduari buruz, edo haurrak gurekin deseroso sentitu izan balira, ez zuketen hainbeste denboraz gurekin kolaboratzen jarraituko".
"Ez dago esan beharrik inoiz ez nuela haurrik (edo aktoreetako bat) behartu kameraren aurrean nahi ez zuen zerbait egitera", azpimarratu du. Gainera, gazteenak "etengabe ikuskatuta" egon ziren eta gurasoei informazio egokia eman zitzaien. Amaitzeko, Seidlek esan du 2019ko udan, filmaketa amaitu ondoren, mutil guztiak eta gurasoak bisitatu zituela, eta "horietako inor ez zela kexatu eta ez zela deseroso agertu".
Zure interesekoa izan daiteke
EZAEk Zinemaren Euskal Festa ospatuko du larunbat honetan
Ekimenak publikoarekin loturak indartzea eta zinema-aretoen balio kulturalaren aitortza bultzatzea du helburu. Sarrera guztiak 3 euroko prezio sinbolikoan eskainiko dira.
Ikusi primizian "El mal" Bajo Ulloaren film berriaren trailerra
EITBren parte hartzea duen filmean, inoizko hiltzaile handienari buruzko liburu bat idazteko proposamena jasoko duen kazetari baten istorioa kontatzen du Juanma Bajo Ulloa zinemagile gasteiztarrak.
Odola! Odol gehiago!
Telebista-emankizun batentzako kamerak har dezaken horretatik harago doaz beti Albert Serraren eta Imanol Rayoren objektiboak, errealitateak ezkutatzen duen ‘egia’ horren bila. Eta ez egia biribila, osoa, aldaezina den hori, baizik eta gauzen, gizakion, bizidunen, momentuen esentzia dardartia gordetzen duena.
Oscarren banaketa ekitaldia Youtuben ikusi ahal izango da 2029tik aurrera
Hollywoodeko Akademiaren eta bideo plataformaren arteko akordioa 2033ra artekoa da gutxienez.
"Las hijas" filmaren grabaketan izan gara, Urduñan
Urduñan (Bizkaia), Las hijas filmatzen ari dira, EITBk parte hartzen duen pelikula. Emakumeak protagonista dituen thriller psikologikoa da eta hausnarketa sakona egitera gonbidatuko gaitu. Bost aste daramatzate grabazioak egiten, eta filmaketaren azken egunetan daude; beraz, laster ikusiko dugu pantaila handian.
Rob Reiner aktore eta zine zuzendaria eta Michele Singer haren emaztea hilda aurkitu dituzte Los Angelesen
Los Angeleseko Polizia ustezko homizidio gisa ikertzen ari da gertaturikoa.
'Los domingos' eta Jose Ramon Soroiz garaile Forque sarietan, Goyen atarian
Donostian Urrezko Maskorra eskuratu ostean, Alauda Ruiz de Azuaren filmak irabazi du larunbat honetan fikziozko film luze onenaren saria. Patricia Lopez Arnaizek eta Soroizek eskuratu dituzte aktore onenen golardoak.
Ikusi primizian "Aro berria" filmaren sekuentzia bat
Irati Gorostidiren lehen film luzeak aipamen berezi bat jaso zuen Donostiako Zinemaldiko New Directors sailean, eta ostiralean, abenduak 12, zinema aretoetara iritsiko da. Primizian erakusten dizugun txatalean, Oliver Laxe zinemagilearen kolaborazio berezia agertzen da. Donostian, 1978an, hainbat langilek asanblea egingo dute, greba bat bideratzeko, baina azkenean ez dute adostasun nahikorik lortuko. Etsirik, aldaketa sozialerako irrika bizitza pertsonalera eramango dute, eta komunitate bat sortuko dute, mendialdean. EITBren parte-hartzea du filmak.
"One Battle After Another" nagusi, Urrezko Globoen izendapenetan
Paul Thomas Andersonen filma dago Hollywoodeko atzerriko prentsaren sarietako izendapenen zerrendaren buruan, eta Affeksjonsverdi, Sinners, Hamnet eta Frankenstein ere nabarmendu dira. Jacob Elordik bi sari lortzeko hautagai da: Frankenstein filmagatik bigarren mailako gizonezko aktore onenaren sailean, eta The Narrow Road to the Deep Northgatik, minisail bateko gizon protagonistaren atalean.
Galiziatik Euskal Herrira egindako zeharkaldia ikusarazten du Mikel Urdangarin abeslariak zuzendutako "Itsasora" filmak
Musikariak bere belaontzi zaharberritua ekartzeko laguntza eskatu zion Unai Basurko nabigatzaileari, eta negu betean egindako bidaia hori jorratzen du lanak. Urdangarinen filmak hasiera eman dio Mendifilm jaialdiaren 18. edizioari.