Seidlek Donostian zergatik ez den izango azaldu du: "Ni egoteak filmaren estreinaldia ilunduko luke"
Ulrich Seidlek, Donostiako Zinemaldiak bere ekitaldiak bertan behera geratuko zirela iragarri ondoren, azaldu egin du zergatik ez den Gipuzkoako hiriburura joango: "Konturatu naiz estreinaldian egoteak filmaren harrera ilundu lezakeela".
Zuzendari austriarrak Sparta bere azken lana aurkeztu behar zuen Zinemaldian, Sail Ofizialean parte hartzen baitu, baina Der Spiegel egunkarian argitaratutako artikulu batek piztutako polemikak Donostiatik urrundu du. Komunikabideak egotzi dio filmaketan adingabeko aktoreei abusuzko praktikak egitea eta bere familiei pelikularen gaia pedofilia zela ezkutatzea.
Seidlek dioenez, bere "hasierako bultzada" Donostiara filma aurkeztera joatea izan zen, baina azkenean "pelikulak bere kabuz hitz egitea" erabaki du. Errumanian filmatutako filmak pedofiliari buruzko istorio bat kontatzen du. Zenbait urte eman ditu grabaketa lanetan.
"Asko eskertzen dut Jose Luis Rebordinosek hasieratik Sparta babestea, presio mediatikoa izan den eta bat-bateko eta ustekabeko polemika eragin den arren", adierazi du zinemagileak.
Zinemaldiko zuzendariak defendatu zuen epaitegi batek hala eskatuz gero bakarrik utziko ziola obra programatzeari, baina gaur egun ez dago errodajeari buruzko ikerketarik. Filma Torontoko zinema jaialdian estreinatu behar zen, baina antolatzaileek kentzea erabaki zuten erreportajea argitaratu ondoren.
"Errespeturik handiena diet nire aktoreei, eta inoiz ez nuke hartuko beren ongizate fisikoa eta mentala arriskuan jar lezakeen erabakirik", azaldu du Seidlek.
Zuzendariaren esanetan, Der Spiegel-en erreportajea "testuingurutik ateratako deskribapen okerrez eta zurrumurruez" beteta dago, eta "gertaerekin bat ez datorren erretratu manipulatua da".
"Garaiko espirituarekin kontraesanean"
"Nire lanean beti saiatu naiz gure pentsamendu eta ekintzen kontraesanetan sakontzen, horiek baitira, azken finean, gizakiaren funtsa", adierazi du zuzendariak. Giza nortasunari buruzko gaiak jorratzen ditu bere pelikuletan, eta profesionalak ez diren aktoreekin lan egiten du.
"Jakin badakit artista gisa dudan mundu ikuskera eta nire kontatzeko modua ez datozela bat bizi garen garaiko espirituarekin", esan du. "Gaur egun sinplifikazioa eta gauzak testuingurutik kanpo ateratzea dira nagusi, giza esperientzia benetan zer den askoz hobeto adieraziko lukeen kontakizun anitz baten ordez".
Seidlek azaldu duenez, Sparta-ren errodajea urtebete baino gehiago luzatu zen, eta aktoreekin "konfiantzazko" harremana hilabeteetan landu zen. "Baldin eta, Spiegelek dioen bezala, gurasoek eragozpenak izan balituzte filmatzeari buruz edo seme-alabak tratatzeko moduari buruz, edo haurrak gurekin deseroso sentitu izan balira, ez zuketen hainbeste denboraz gurekin kolaboratzen jarraituko".
"Ez dago esan beharrik inoiz ez nuela haurrik (edo aktoreetako bat) behartu kameraren aurrean nahi ez zuen zerbait egitera", azpimarratu du. Gainera, gazteenak "etengabe ikuskatuta" egon ziren eta gurasoei informazio egokia eman zitzaien. Amaitzeko, Seidlek esan du 2019ko udan, filmaketa amaitu ondoren, mutil guztiak eta gurasoak bisitatu zituela, eta "horietako inor ez zela kexatu eta ez zela deseroso agertu".
Albiste gehiago zinema
Biba Zinema eta Lege Berriak!
Begoña del Tesok gaur egun zinema kontsumitzeko moduaren analisia egin du.
Marisa Paredes omenduko du Zinemaldiak 73. edizioko kartel ofizialean
Bestalde, gaur jakitera eman da Esther Garcia ekoizleak jasoko duela aurtengo Donostia sarietako bat, "Espainiako eta Latinoamerikako zinemagintza nazioartekotzeko egin duen lanagatik".
‘Zeru Ahoak’, Almandozen azken lanaren lehen irudiak aurkeztu dituzte
Lau ataleko serie noir laburra da eta Nagore Aranburu aktore azpeitiarra da protagonista. Orain ikusi ez den Bilbo erakustea da asmoa. Donostia Zinemaldiaren 73. Edizioko Sail Ofizialeko Emanaldi Berezietan hartuko du parte.
Alauda Ruiz de Azua zuzendari bizkaitarra lehen aldiz lehiatuko da Donostiako Zinemaldiko Urrezko Maskorra lortzeko, ‘Los Domingos’ filmarekin
Film honek klausura-komentuko kontenplazio-bizitzak erakarri egingo duen gazte aparteko eta idealista baten istorioa jorratzen du. Ruiz de Azuaren lehen film luzea 'Cinco lobitos' izan zen.
"Gaua" eta "Decorado" euskal ekoizpenak Sitgeseko zinema jaialdian lehiatuko dira
Paul Urkijoren film berria eta Alberto Vázquez galiziarraren animaziozko lana urriaren 9tik 19ra Kataluniako kostaldeko herrian egiten den zinemaldiko Sail Ofizialean izango dira.
Urriaren 10ean estreinatuko dute “Karmele” filma
Lehenago, Asier Altunaren filma Donostiako Zinemaldiko Sail Ofizialean proiektatuko dute. Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy dira protagonistak, eta “Elkarrekin esnatzeko ordua” Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago.
Karmele, Maspalomas eta Zeru ahoak Zinemaldiko Sail Ofizialean egongo dira
Donostiako Zinemaldiak aurtengo programazioan egongo diren Estatuko ekoizpenak aurkeztu ditu gaur, Madrilen. Euskarazko hiru jasoko ditu aurtengo edizioaren Sail Ofizialak: Koldo Almandozen Zeru Ahoak, Asier Altunaren Karmele eta Moriartiren Maspalomas. Azken hori, gainera, Maskorra eskuratzeko lehian izango da.
Euskarazko hiru ekoizpen jasoko ditu Donostiako Zinemaldiaren Sail Ofizialak
“Maspalomas” Moriarti hirukotearen filma Maskorretarako lehian izango da, eta “Karmele” Asier Altunaren filma eta “Zeru ahoak” Koldo Almandozen seriea, lehiatik kanpo. Donostiako Zinemaldiak aurtengo programazioan egongo diren Estatuko ekoizpenak aurkeztu ditu gaur, Madrilen.
Ion de Sosak Locarnoko zinema jaialdian estreinatuko du “Balearic”
Donostiar zinemagilearen film luzea Concorso Cineasti del Presente sailean lehiatuko da Suitzako hiriko jaialdian.

"Jone, batzuetan" Sara Fantovaren filma irailaren 12an estreinatuko dute
Malagako zinema jaialdian eta D’A Film Festivalen sariak jaso eta gero, Josean Bengoetxea eta Olaia Aguayo protagonista dituen pelikula zinema aretoetara iritsiko da.