Sebastian Leliok fundamentalismoaren aurkako aldarria egin du "The Wonder"en
Sebastian Lelio zuzendariak The Wonder XIX. mende erdialdeko Irlandan girotutako thriller dramatikoa aurkeztu du gaur Donostiako Zinemaldiko Sail Ofizialean. Istorioaren ardatza Anna O'Donnell hamaika urteko neskatoa da: lau hilabetez mokadu apurrik ere jan ez duela esaten dute, baina osasuntsu ageri da baraurik egonagatik.
Lib Wright londrestar erizaina, Florence Pugh aktoreak gorpuztuta, neskatoa bizi den Irlandako herrixkara joango da orduan "mirariaren" inguruan gehiago jakite aldera, aurrez aurre aurkituko dituen zailtasunak eta jarriko dizkioten trabak gorabehera. Fedearen aurka, zientzian oinarritutako mundu ikuskera erabiliko du Wrightek; eta sarritan, ziurtasun ustelei zalantzaren bidez erantzungo die. Ezagun al zaizue dikotomia hori?
Emma Donoghue irlandarrak idatzitako eleberri batean kontatzen den istorio horretatik abiatuta, Leliok zientziaren aldeko erreibindikazioa ondu du, kasu honetan katolizismoan oinarrituta dagoen fundamentalismoaren aurrean, baita egia modu aktiboan bilatzeko gonbidapen ikus-entzunezkoa ere, beren burua tolerantzia ulertzeko modu oker baten atzean babesten dutenen gainetik, zeinek, askotan, hozkeria eta ezaxolakeria besterik ez baitute erakusten. Barruan egotearen alde mintzatzen zaigu, eta ez kanpoan.
Pughen, bere ibilbide supersonikoan aurrera jarraitzen duen aktorearen, interpretazio azpimarragarriak bultzada handia ematen dio pelikulari, erlijioa beti zerbait ilunagoaren estalki erraz gisa duen papera salatzen duen lanari. The Wonderek, halaber, bigarren aukerak aldarrikatzen ditu, oso eszenografia soil eta eraginkorra erabiliz, nahiz eta esan behar den musikaren erabilerari dirigismorako bokazio hertsiegia dariola.
Apustuaren indargarri, gainera, zinemagileak keinu zintzoa egiten dio ikus-entzuleari, eta hasieratik erakusten dio istorioari eusten dion mekanismoa, tranparik gabe. Bizi dugun mundua fikzioaren bidez azalduko digula ohartarazten digu.
The Wonderek, azken batean, aukeratutako istorioak eta inposatutako istorioak kontrajartzen ditu, filmak aurkezten diguna bezalako kontakizun aberasgarriak eta bizimodu jakin bat bortxaz ezartzen duten erlijioek kontatzen dituztenak.
Albiste gehiago zinema
'Maspalomas' filmak badu kartel ofiziala
Aitor Arregik eta Jose Maria Goenagak zuzendutako film luzeak zahartzaroari eta homosexualitateari buruzko istorio bat kontatzen du. Donostia Zinemaldiko Sail Ofizialean estreinatuko da irailaren 26an, eta Urrezko Maskorra eskuratzeko lehiatuko da.
'Karmele' Asier Altunaren film berriaren trailerra, esklusiban
Karmele Asier Altuna zuzendariaren (Amama, Aupa Etxebeste!, Agur, Etxebeste) film luzea urriaren 10ean estreinatuko da. EITBren parte-hartzea duen filma Donostiako Zinemaldian ikusiko da lehenago, nolanahi den, Sail Ofizialaren barruan baina lehiatik kanpo, proiekzio berezi batean. Fikziozko filma Elkarrekin esnatzeko ordua Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago, Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy ditu protagonista eta Nagore Aranburu eta Javier Barandiaran daude antzeztaldean.
Europa, Asia eta Costa Ricako zinemagile hasiberriek osatzen dute New Directors saila
Jonatan Etzler suediarrak, Yukari Sakamoto japoniarrak eta Seyhmus Altun kurduak, besteak beste, bat egingo dute Irati Gorostidi Agirretxe nafarraren eta Jose Alayon kanariarraren proposamenekin.
Biba Zinema eta Lege Berriak!
Begoña del Tesok gaur egun zinema kontsumitzeko moduaren analisia egin du.
Marisa Paredes omenduko du Zinemaldiak 73. edizioko kartel ofizialean
Bestalde, gaur jakitera eman da Esther Garcia ekoizleak jasoko duela aurtengo Donostia sarietako bat, "Espainiako eta Latinoamerikako zinemagintza nazioartekotzeko egin duen lanagatik".
‘Zeru Ahoak’, Almandozen azken lanaren lehen irudiak aurkeztu dituzte
Lau ataleko serie noir laburra da eta Nagore Aranburu aktore azpeitiarra da protagonista. Orain ikusi ez den Bilbo erakustea da asmoa. Donostia Zinemaldiaren 73. Edizioko Sail Ofizialeko Emanaldi Berezietan hartuko du parte.
Alauda Ruiz de Azua zuzendari bizkaitarra lehen aldiz lehiatuko da Donostiako Zinemaldiko Urrezko Maskorra lortzeko, ‘Los Domingos’ filmarekin
Film honek klausura-komentuko kontenplazio-bizitzak erakarri egingo duen gazte aparteko eta idealista baten istorioa jorratzen du. Ruiz de Azuaren lehen film luzea 'Cinco lobitos' izan zen.
"Gaua" eta "Decorado" euskal ekoizpenak Sitgeseko zinema jaialdian lehiatuko dira
Paul Urkijoren film berria eta Alberto Vázquez galiziarraren animaziozko lana urriaren 9tik 19ra Kataluniako kostaldeko herrian egiten den zinemaldiko Sail Ofizialean izango dira.
Urriaren 10ean estreinatuko dute “Karmele” filma
Lehenago, Asier Altunaren filma Donostiako Zinemaldiko Sail Ofizialean proiektatuko dute. Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy dira protagonistak, eta “Elkarrekin esnatzeko ordua” Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago.
Karmele, Maspalomas eta Zeru ahoak Zinemaldiko Sail Ofizialean egongo dira
Donostiako Zinemaldiak aurtengo programazioan egongo diren Estatuko ekoizpenak aurkeztu ditu gaur, Madrilen. Euskarazko hiru jasoko ditu aurtengo edizioaren Sail Ofizialak: Koldo Almandozen Zeru Ahoak, Asier Altunaren Karmele eta Moriartiren Maspalomas. Azken hori, gainera, Maskorra eskuratzeko lehian izango da.