Almodovarrek tragediak fikzioetarako bakarrik uzteko eskatu du Donostia Saria jasotzeko galan
Lau hamarkada daramatza Pedro Almodovarrek Donostiako Zinemaldira etortzen, eta gaur jaso du, azkenekoz, zinema jaialdiaren aintzatespen gorena, Donostia saria, The room next dooreko, bere ibilbidean ingelesez filmatu duen lehen pelikulako, lantaldeak inguratuta.
Etxean bezala sentitzen da Zinemaldian Mantxako zinemagilea, eta, arratsaldeko ekitaldian, Tilda Swinton aktorearen eskutik jaso du saria, Juliane Moorerekin batera bere film estatubatuarraren protagonista den interprete kultuzkoaren eskutik. The room next dooren, gerrako kazetari bat da Swinton, eutanasia gauzatzera doana, eta gaurko ekitaldian Almodovoar goraipatu du munduko kulturari egindako ekarpenagatik.
Esker ona behin eta berriz erakutsi du saridunak egun osoan, Mr Handsome, "Pedro Sanchez Espainiako Gobernuko presidente" izenaz ere ezaguna, galara bertaratu delako, eta harentzat izan dira ekitaldiko lehen hitzak, "kultura bultzatzeagatik".
Kursaalen inoiz jotako txalo zaparrada ozenenetako baten ondoren egin duen hitzaldian, zinemarako bere pasioa aldarrikatu du Almodovarrek, eta bere bizitza horrexek gidatu duela adierazi du. "Arrisku askotatik babestu nau seguru asko", esan du.
Filmak egiten jarraituko duela gehitu du Almodovarrek, denak porrot egiten duenean ere: "Txarrak, diot nik, baina horretarako prest ere banago, ezereza baita alternatiba".
El Deseo anaiarekin batera zuzentzen duen ekoiztetxea hartu du gogoan zinemagileak, eta ez du ahaztu ibilbidean zehar ondoan izan dituen aktoreen zerrenda: Carmen Maura, Veronica Forque, Penelope Cruz, Juan Diego Botto…
Swinton, zeinak Gazaren aldeko ikurra baitzuen soinean, uneoro alboan zuela, Almodovarrek aholku bat eman du, errealitateari lotuta: "Gure esku dagoen oro egin dezagun tragedia handiak, eguneroko minak, onarpenik eza, gezurra, enpatiarik eza, gizarte justiziaren falta, gorrotoa eta negatiboa den guztia fikzioarekin lotzeko, eta benetako bizitza bidezkoa eta baketsua izan dadin".
Zuzendaria jakitu da "gehiegi" eskatzen ari dela, "baina beti izan naiz horrelakoa", eta pantailetarako utzi nahi du hori guztia, baimena ematen dioten arte itxaron gabe askatasunari buruzko istorioak kontatzeko erabiltzen jarraituko duen euskarrirako: "Nire bizitzak ez du zentzurik zinemarik gabe".
Zure interesekoa izan daiteke
Jende-oste handi batez inguraturik eraikitako basoan
Gero eta luzeagoak dira filmen bukaerako kredituak, gero eta jende-multzo handiagoa baita ezinbesteko pelikula bat osatzeko. Are, Gaua filmean bezala, fantasiaren mugetan aritzen bagara.
“Lurdes Iriondo, ez gera alferrik pasako” dokumentala zinemetatik pasatuko da
Iruñean, Bilbon, Donostian eta Madrilen izango da ikusgai filma estreinaren egunean, azaroaren 14an, eta herriz herri erakutsiko dute gero: Tolosa, Lasarte, Basauri, Aramaio…
Paul Urkijo: "Euskal izaki mitologikoak modu eder eta epikoenean erakutsi nahi nituen"
Gaua filmean berritzen eta omentzen diren izaki eta kondaira mitologikoez mintzo zaigu Paul Urkijo, EITBrentzat primizian: Gaueko, Inguma, Mateo Txistu, Akerbeltz... Aita Barandiaranek jasotako objektu eta kondairak, sorginkeria uxatzeko erritualak, sorginkeriarekin lotutako esaldi eta elezaharrak... Urkijok euskal tradizioa arakatu du bere hirugarren film luzean. Haien errepasoa egin eta, konjurua oker esan zuen gizona hegaz nola jarri zuen ulertzeko trukoa argitu digu, esate baterako.
Paul Urkijo: “Txikitan jaso nituen gaueko istorio guztien multzo bat da ‘Gaua’”
Gaua pelikula epikoaren zuzendariak azaldu duenez, “Inkisizioak sortu zituen gezurrak hartu, geureganatu, elikatu eta haien kontra jaurtitzeko” egin dute filma. “Bide argitsutik joateko esaten digute, baina batzuetan bide horretatik aldendu behar zara, beldurrak eta iluntasuna zeharkatu, zoriontasunera eta askatasunera iristeko, nahi dugun modukoak izateko”. Arabar zuzendariak eta Iñake Irastorza, Ane Gabarain eta Elena Irureta aktoreek EITBren parte-hartzea duen ekoizpenaren zertzelada batzuk aletu dizkigute bideo esklusibo honetan. Filmatze “gogor eta luzearen” sekretu batzuk eman dizkigu Yune Nogueiras protagonistak ere: “Paulekin lan egiteko ametsa bete dut”.
“Gaua”n ez galtzeko koordenadak: pelikularen materiala primizian
Paul Urkijoren hirugarren film luzea ostiralean, hilak 14, iritsiko da zinema-aretoetara. Lehenago, Urkijok berak pelikularen gako batzuk eman dizkigu primizian, gauean murgiltzeko mapa modura erabil ditzagun.
"Singular" Alberto Gastesiren filma azaroaren 28an iritsiko da zinema aretoetara
Patricia Lopez Arnaiz eta Javier Rey dira Alberto Gastesi donostiar zinemagilearen (Gelditasuna ekaitzean, Argi gorriak) bigarren film luzearen protagonistak "Adimen artifizialaren mugak eta giza dolua aztertzen dituen zientzia-fikziozko thriller honek EITBren parte-hartzea du, eta azaroaren 28an iritsiko da Hegoaldeko zinema aretoetara, fantasiazko zinemaren Sitgeseko jaialdian estreinatu ondoren. Diana (Lopez Arnaiz) Adimen Artifizialean aditua da, eta udako etxe zaharrera joango da Martin senar ohiarekin elkartzeko, hamabi urtez elkar ikusi gabe egon eta gero. Hasierako giro ona hankaz gora jarriko du, baina, gertakari batek: Andrea batuko zaio bikoteari, bikotearen semea zenarekin antz misteriotsua duen mutikoa.
Omenaldia egin diote Jose Ramon Soroizi Legorretan
Maspalomas pelikula estreinatu dute larunbat honetan Legorretan (Gipuzkoa), eta Jose Ramon Soroiz omendu dute bertan, horren jaioterria baita. Filma ikusteaz gain, herritarrek aktorea aurrez aurre ikusteko eta entzuteko aukera izan dute.
“Deathstalker”ek irabazi du Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren Asteko film luze onenaren saria
Donostiako zinema jaialdiaren 36. edizioaren palmaresa iragarri dute. "Olentzerori eskatu nion" Amaia San Sebastianen pelikulak irabazi du Euskal Film Labur Onenaren EITB Saria.
“Popel”, nazien biktimen errautsen bila
Oier Plazak František Suchýren eta haren semearen historia bildu du gaurtik aurrera zinemetan ikusi ahalko den dokumentalean: nazien 2.000 biktimaren errautsak ezkutatu zituzten, hildakoon gizatasuna gordetze aldera.
"Subsuelo" zinema aretoetara iritsi da, Seminciko sariaren bermearekin
Fernando Francok zuzendu duen euskal koprodukzioak gidoi onenaren saria jaso zuen Valladolideko zinemaldian, Francok berak eta Begoña Arosteguik idatziz egindako lanari esker.