Ikertutako enpresa Euskadiko AHTren lau tarte eraikitzen ari da
Corsan Corviam enpresa ikertzen ari dira Bartzelonan, diru publikoak ustez bidegabe erabiltzeagatik. Konpainia Abiadura Handiko Trenaren (AHT) eraikuntza lanetan parte hartzen ari da, Euskadiko lau tartetan.
Konpainiako bederatzi zuzendari eta Adifeko funtzionarioak atxilotu ditu Guardia Zibilak. Ustez Madril-Bartzelona AVEko tartearen lanetan neurriak aldatu zituzten salneurria puzteko eta legez kanpo 6 milioi euro irabazteko.
Isolux Corsan taldeko enpresak Justiziari "bere kolaborazio osoa" eskaini dio. Corsan EAEko tartea eraikitzeko lanetan parte hartzen ari da.
Bi tarte Gipuzkoan
Euskal 'Y'-ren bi tarte Gipuzkoan daude. Eusko Jaurlaritzak Espainiako Gobernuaren eskuetan utzi du bertako lanak aurrera emateko erantzukizuna.
Konkretuki, Tolosa-Hernialde eta Zizurkil-Andoain tarteak dira, Ingurumen Saileko iturriek baieztatu dutenez.
Tolosa-Hernialde tartearen lanak 2011n hasi ziren. Ibilbideak 3,8 kilometro ditu, gehienak tunelean, eta lau zubi egin behar dituzte.
Corsan aldi baterako enpresa-elkarte batean barneraturik obretan parte hartzen ari da. Tartea egiteko ardura 104,7 milioiren truke eman zioten erakundeek, baina 2013an Eusko Jaurlaritzak aurrekontua % 8,62 handitu zuen "zerga berriak, BEZren igoera eta baso-mozketak, harresiak, betetzeak eta landaketak zirela eta", Gasteizko Exekutiboak bere garaian jakinarazi zuenez.
Era berean, Zizurkil-Andoain tartean aldi baterako enpresa-elkartearen bidez parte hartzen ari da. Lanek 180 milioiko aurrekontua dute eta tarteak 4,9 kilometroko luzera du. Ibilbide ia osoa tunelean egin behar dute.
Beste bi tarte Bizkaian
Bestalde, lanak zuzenean Sustapen Ministerioak kudeatzen ditu Bizkaian. Zornotza-Lemoa tarteak 3,45 kilometroko luzera du eta 2007an esleitu zuen Espainiako Gobernuak. 45 milioiko aurrekontua du.
Azkenik, Elorrio-Atxondo tarteak 2,6 kilometroko luzera izango du, gehienak hiru zubitan banatuta. Obrak 2011n esleitu zituzten eta 45,78 milioiko aurrekontua dute. Corsan lanetan parte hartzen ari da, aldi baterako enpresa-elkartean.
Zure interesekoa izan daiteke
Etxebizitza sailburuak dio gehiago eraiki behar dela
EITB DATAk ezagutzera emandako datuak aztertu ditugu Denis Itxaso Etxebizitza eta Hiri Agenda sailburuarekin. Dioenez, etxebizitza gehiago eraiki behar da, baina horretarako lurzorua behar da. Epeak murriztea ere helburutzat jarri du sailburuak eta hiruzpalau urtean emaitzak ikusiko direla ziurtatu du.
Azken hamarkadan, nabarmen handitu da hipotekarako eskatzen dugun diru-kopurua: % 30 gehiago
Azken hamarkadan, etxebizitza ordaindu ahal izateko hipoteken zenbatekoak gora egin du Euskadin, Nafarroan eta Espainian. Izan ere, 2024. urtean azken hamarkadako markak hautsi ditugu.
Etxebizitzen eraikuntza gelditu den arren... Salerosketen kopurua zifra historikoetan dago EAEn eta Nafarroan
Euskadi 80ko hamarkadako erritmoan ari da eraikitzen, eta, hala ere, maximo historikoak gainditu ditu etxeen salerosketa-kopuruari dagokionez. Hori lortzeko, batez ere, bigarren eskuko etxebizitzen merkatua ari da mugitzen: saltzen diren etxeen % 85 ez dira berriak.
Nolakoak dira eraikitzen ari diren etxebizitza berriak?
Eraikitzen diren etxebizitzetatik zenbat dira babestuak? Eta, libreak? Zenbat dira ohiko etxeibizitzak? Eta zenbat daude bizilagunik gabe? Galdera horiek eta beste batzuek EITB Dataren azken txostenean dute erantzuna.
Alokairuak gora egin du Hego Euskal Herrian: sei etxetatik batean horrela bizi dira
EITB Dataren arabera, azken hamarkadan, Euskadin, Nafarroan eta Espainian alokairuan bizi diren etxebizitzen ehunekoa sei puntu inguru igo da.
Metro koadroa duela hamar urte baino % 35 garestiagoa da gaur egun Euskadin
Albiste honen barruan aurkituko duzun mapa interaktiboan, nabigatu dezakezu bizi zaren eremu funtzionaleko metro koadroaren prezioa zein den jakiteko: Donostiak jarraitzen du ranking horren buruan, eta ondoren datoz Getxo, Donostialdea eta Mungialdea.
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.