AHTa 2019an izango da martxan
Abiadura Handiko Trena (AHT) 2019 urtean jarriko dute azkenean martxan, Ana Pastor Espainiako Gobernuko Sustapen ministroak iragarri duenez. "Proiektuak ez du atzera bueltarik", nabarmendu du.
Euskal Yaren lanak oso atzeratuta daude. Izan ere, 2016 urterako bukatuta egon behar ziren, lehen asmoen arabera, baina krisiak gogor astindu du azpiegitura. Batik bat, Espainiako Gobernuaren tarteek dute atzerapen larrienak.
Pastorrek Bergarako lanetara egindako bisita batean egin du iragarpena, Ana Oregi Eusko Jaurlaritzako Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuarekin batera.
Ministroaren esanetan, zor guztiak dagoeneko "ordainduta" daudelako eta "lan berriak abiatzeko" dirua dagoelako jarri ahal du orain azpiegitura guztiz bukatzeko data.
"Horrenbestez, arazo teknikorik egon ezean, Euskal Ya 2019an izango da martxan", azaldu du.
Bere hitzaldian, Ana Pastor Espainiako Sustapen ministroak azpimarratu du Abiadura Handiko Trena "azpiegitura giltzarria eta oso beharrezkoa" dela Euskal Herriarentzat, eta oso pozik agertu da "konplexutasun handiko" lanak badira ere, "bide onetik" doazelako. Ildo horretan, Espainiako Gobernua AHTren lanei ematen ari den "bultzada garrantzitsua" azpimarratu du eta Rajoyren Gobernuak bi mila milioi euro baino gehiagoko inbertsioa egin duela gaineratu du.
Bestalde, Ana Oregi Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuak nabarmendu du Abiadura Handiko Trena (AHT) dela azken hamarkadetako lanik garrantzitsuena, tamainari, dimentsio ekonomikoari eta Euskadiko hiritarrengan etorkizunean izango duen eragina kontuan hartuz gero. Halaber, adierazi du bi aldeek egin duten bileran, etorkizuneko egitasmoak zehazteko eskatu diola Espainiako Sustapen Ministerioari, "lanak modu koordinatuan eta lehenbailehen amaitzeko.
"
Ana Oregi eta Ana Pastor, Bergarako lanetan. EFE
Atzerapenak eta finantziazio eza
Espainiako Gobernuak Bizkaiko eta Arabako tarteak eraiki behar ditu, eta, Jaurlaritzak, Gipuzkoak.
Lurralde horretan, kilometroen % 86 bukatuta edo esleituta daude dagoeneko, baina Bizkaian eta Araban atzerapen handiak daude.
2013an, Espainiako Gobernuak ia erdira murriztu zuen AHTa eraikitzeko aurrekontua, eta iaz ere ez zen askoz handiagoa izan. Hori dela eta, Jaurlaritzak konpromisoa eskatu izan dio Madrili.
Europako Batzordeak 2020 urte arteko epea eman zuen lan guztiak bukatzeko.
Sustapen ministroak esan du, urtea amaitu aurretik, esleitu gabe dauden zati guztiak esleitu egingo dituela eta, hortaz, lanean egongo direla.
Une honetan, Bergarako lotuneak dituen bost zatietatik bakarra dago esleituta, Kobateko zatia, alegia. Bergarako korapiloa euskal Yaren puntu "garrantzitsuena" da, bertan lotzen baitira Bizkaia, Araba eta Gipuzkoatik datozen trenak.
EH Bilduk luzapena eskatu du
EH Bilduren Legebiltzarreko taldeak trenbide sarearen lanen luzapena eskatu du, eta garraio publiko iraunkorreko sare berri bat diseinatzeko parte hartze prozesu bat abiatzea aldarrikatu du. Maeztuk "zulo fisiko eta ekonomikoa" eta gainkostuak amaitzea eskatu du.
EH Bilduren legebiltzarkideak gogor kritikatu du Jaurlaritzak eta Espainiako Gobernuak "dirua xahutzen" jarraitu nahi izatea, dirua egoera sozioekonomiko larrian dauden pertsonentzat bideratu beharrean.
"Dirua zementura bideratzen da, nondik nora joan behar den ez dakigun azpiegitura batera, Espainiako eta Frantziako Estatuetarako loturak ez baitaude ziurtatuta", azaldu du Maeztuk.
ldu du Maeztuk.Zure interesekoa izan daiteke
Abadiñoko lantegiaren itxieraren aurka mobilizatu dira Metal Groupeko langileak
Langileek elkarretaratzea egin dute Berrizen, Abadiñoko lantegiaren itxiera salatzeko, izan ere, 48 pertsona lanik gabe utziko ditu, eta Legutioko lantegian aurkeztutako lan-erregulazioko espediente (LEE) salatzeko, bertako 183 langileetatik 91 kaleratzea aurreikusten baitu.
Amaitu dira Basauri eta A-8a arteko lotunea hobetzeko lanak, 26 hilabeteko lanen ondoren
Proiektuak 5,36 milioiko inbertsioa izan du euste- eta seinaleztapen-sistemak egokitzeko.
Bilboko Aireportuak 200 hegaldi baino gehiago eskainiko ditu gaur eta bihar artean
Guztira, Gabonetan zehar 2.368 hegaldi hartuko ditu Bizkaiko terminalak. Joan den ostiralean, abenduak 19, programatutako operazio gehien izan zituen eguna izan zen, 137 guztira, eta ondoren, abenduaren 22an, astelehena, 136 operaziorekin.
Uvesco euskal inbertsoreen esku geratu da berriz
BM Supermerkatuen eta Super Amararen jabe den konpainiak enpresa-sustraitzea indartuko duen operazioa burutu du; datozen egunetan beste euskal partzuergo batek Ayesa (garai bateko Ibermática) ere erosiko duela baieztatu dute.
CCOOk eta LABek Nafarroako Osasun Zerbitzuan izandako sexu-erasoen inguruan erantzukizunak argitzea eskatu dute
Kautelazko neurriak berehala hartzea, kaltetutako pertsonak babestea eta ikerketa zorrotza egitea eskatzen dute; horrez gain, goragoko instantziek gertakarien berri ba ote zuten argitzea eskatu dute.
Espainiako Gobernuak 2026an luzatuko ditu garraiorako laguntzak, eta hilean 60 euroko abonu bakarra onartu du
Eusko Jaurlaritzak eskatuko du abonu bakarra Euskadiko aldirietan aktibatzea, Estatuko gainerakoekin homogeneotasuna mantentzeko.
Espainiako Gobernuak gutxieneko pentsioak % 7 igo eta autonomoen kuotak luzatuko ditu 2026rako
Urteko azken bileran erabaki dute ere, besteak beste, bizitzeko gutxieneko diru-sarrera % 11,4 handitzea.
Noël d'Anjou sailburuak nabarmendu duenez, aurrekontuek "norabide argia markatzen dute etorkizuneko Euskadirantz"
Aurrekontuak onartzeko bozketaren ostean, Noël d’Anjou Ogasun eta Finantza sailburuak berretsi du horiek zerbitzu publikoak indartzen dituztela eta “pertsonak erdigunean jartzen” dituztela, kontu “arduratsuak” eta “konprometituak" direlako herritarren arazoekin, eta “etorkizuneko Euskadirantz norabide argia" markatzen dutela.
Eusko Legebiltzarrak 2026rako aurrekontuak onartu ditu, oposizio osoaren ezezkoarekin
Gobernuko kideen (EAJ eta PSE-EE) gehiengo absolutuari esker egin dute aurrera, eta aurrekontuak 16,3 milioi eurokoak izango dira, aurtengoak baino % 4,1 gehiago.
Greba deitu dute Legutioko Metal Groupen, eta protestak egingo dituzte Abadiñon, 139 kaleratze eragingo dituen EEEa salatzeko
Enplegu-erregulazioko espedientean, Lebarioko (Abadiño) lantegia ixtea proposatzen dute, eta bertako 48 langileak kaleratzea. Legutioko lantegiko 91 behargin ere botako dituzte.