ITP Aerok I+G zentro bat eraikiko du Zamudion, espezializazio handiko 120 lanposturekin
ITP Aerok iragarri du I+G zentro berri bat eraikiko duela Zamudion (Bizkaia). Zentro horretan 24 milioi euro inbertituko ditu. 2024ko bigarren seihilekoan martxan egotea espero dute. Espezializazio handiko 120 lanpostu sortuko ditu azpiegiturak.
Euskal aeronautika konpainiak prentsa-ohar baten bidez jakinarazi duenez, zentro berria motor aeronautikoen merkatuak eskatzen dituen produktuak garatzeko beharrezkoak diren teknologia digitaletan eta fabrikazio aurreratuko teknologietan arituko da.
I+G zentroak teknologia duala ere bultzatuko du, FCAS programa (Europako Aire Borroka Sistema) garatzeko beharrezkoa dena.
Gainera, adierazi du 10 milioi euro inbertituko dituela Barakaldon eta Sestaon dituen lantegiak hobetzen jarraitzeko, bi zentroen ahalmen operatiboa handitzeko.
2022an, ITP Aeroren plantilla globala % 8 handitu zen, 4.700 langilera iritsi arte (370 behargin gehiago). 2023rako, enpresak espero du mundu mailan plantilla handitzen jarraitzea, 2022koaren antzeko erritmoan.
Duela gutxi, Juan Maria Nin konpainiako presidentea seguru agertu zen euskal aeronautika-konpainiak hazteko duen gaitasunaz, Rolls Royceren "filial" izateari uzteak "hazkunde-leiho oso interesgarria" ireki ziela azaldu ondoren.
Egoitza Zamudion (Bizkaia) duen konpainia aeronautiko horren buru izendatu zuten Nin joan den irailean, Bain Capital inbertsio funts estatubatuarrak Rolls Royceri 1.700 milioi euroren truke erosi ostean.
Eusko Jaurlaritza ere konpainia horren kapitalean sartu da kapitalaren % 6arekin eta Administrazio Kontseiluan toki batekin.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.