EAEko administrazio gehienak garraioa 12 urtera arte doakoa izatearen aldekoak dira
EAEko administrazio publiko gehienak garraio publikoa 12 urtera arte doakoa izatearen aldekoak dira, Eusko Jaurlaritzak jakitera eman duenez. Orain arte, oro har, 6 urtera arte aplikatzen da neurri hori.
Euskadiko Garraio Agintaritzaren osoko bilkura asteazken honetan bildu da Gasteizen, eta, bertan, EAEko garraio publikoaren arduradunek garraio publikoaren erabilera herritarren artean sustatzen jarraitzeko hurrengo urratsak jorratu dituzte.
Susana Garcia Chueca Mugikortasun Iraunkorreko sailburuak osoko bilkuran azaldu duenez, urrats hori Euskadi osorako eredu bateraturantz hasitako bidearen baitan egin da, eta deskontuak ditu, pertsonen erabileraren eta maila sozioekonomikoaren arabera.
Sailburuak azaldu du doakotasuna 12 urtera arte zabaltzeko erabakia beharrezko neurria dela, garraio publikoan klima-aldaketaren aurkako borrokaren ardatz gisa ulertzen bada.
Neurriak zuzeneko eragina izan dezake Euskadiko 130.362 haurrengan, eta haien familiengan: 21.955, Araban; 65.025, Bizkaian eta 43.382, Gipuzkoan.
Eusko Jaurlaritzak 2025eko urtarriletik aurrera ezarriko du neurri hori Euskotren sozietate publikoaren bidez zuzenean lan egiten duten garraioetan —Gasteizko eta Bilboko tranbiak eta Bilbo eta Hendaia arteko tren-lineak—.
Arabako foru diputatuak, Jon Nogalesek, Arababusen abian jartzearen alde bozkatu du, eta Sonia Perez Ezquerra eta Azahara Dominguez Bizkaiko eta Gipuzkoako foru diputatuak eta Nora Abete Bilboko Mugikortasun Iraunkorreko zinegotzia ere neurria ezartzearen alde agertu dira.
Gipuzkoaren kasuan, Aldundiak bozketa egingo du Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzan. Neurri hori 2022. urtearen amaieratik dago ezarrita Gasteizko Tuvisa hiri-autobusen operadorean.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.