Garciak baieztatu du garraio publikoaren doakotasuna 12 urtera arte "geratzeko" etorri den neurria dela
Euskadiko Garraio Agintaritzak 12 urte arteko adingabeentzako doakotasuna ezartzea garraio publikoan erabaki zuen atzo, "geratzeko" etorri den neurria. Hala baieztatu du Susana Garcia Chueca Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarrirako sailburuak, Radio Euskadin egin dioten elkarrizketan. Neurriak izan duen harrera "positiboa" nabarmendu ondoren, ziurtatu du "ez dela hilabete batzuetarako kontua". "Geratzeko etorri da, eta garraio publikoa sustatzeko eredu bati erantzuten dio", erantsi du.
Atzo jakinarazi zuten bezala, Garciak azaldu du "progresiboki" ezarriko dutela neurria, lurralde bakoitzak "agertoki ezberdina" duelako eta tokian tokiko arduradunei dagokielako egokitzapenerako erabakiak hartzea. Nolanahi ere, "denboran asko ez luzatzea da asmoa".
Bestalde, doakotasuna 15 urtera arte luzatzeari buruz —Espainiako Gobernuak atzo erabakitako neurria—, sailburuak esan du dekretua eta horren aukerak aztertuko dituela Euskadiko Garraio Agintaritzak bere hurrengo bileran, seguruenik, udaberrian.
Abiatzear den 2025erako, Mugikortasun Jasangarrirako Sailaren helburuetako bat da Barik (Bizkaia), Mugi (Gipuzkoa) eta Bat (Araba) txartelak EAEko garraiobide guztietan erabilgarri izatea. Garciaren ustez, "datorren urtean errealitate bat izango da hori".
Azkenik, 2022ko irailean garraio publikoan deskontuak ezartzen hasi zirenetik, Eusko Jaurlaritzak 42 milioi euro inguru bideratu dituela hobariotara nabarmendu du.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.