Orbela, birloratzen

Orbel lapurtar taldeak hainbat artista ezberdinen esku utzi ditu "Lur hezea" bere bigarren diskoa (Usopop Diskak & Medication Time Records, 2022) osatzen zuten zortzi kantu ilun, durduzagarri eta liluragarriak.
Besteak beste, Mondkopf (Tolosa, Frantzia) eta Drowse (Portland, AEB) artistek eta Worriedaaboutsatan britainiar taldeak deseraiki eta moldatu dituzte kantu horiek, baita Lumi eta El_Txef_A (Aitor Etxebarria) euskal herritarrek ere.
Hain zuzen ere, "Okerra" El_Txef_A musikariak moldatutako kantua aurkeztu dugu gaur eitb.eus-en, primizian, zeinetan gernikar musikariak jazz bateria jolastiz eta testura arinagoz jantzi baititu jatorrian ahots harmoniatsuei laguntzen dieten giro itogarri eta erritmo industrial eta zehatzak.
Taldearekin eta Aitor Etxebarria musikariarekin hitz egin dugu.
Aitor, zer iruditu zitzaizun "Okerra" kantua, moldatzeko asmoz entzuten hasi zinenetik?
Aitor Etxebarria: Interesez segitzen nituen orbeldarrak, baita Uso Popeko mugimendu guztia ere, eta ilusio handia egin zidan Orbeleko musikariek idaztea beraien azken diskoko abesti baten moldaketa egiteko.
"Okerra" abestia asko gustatu zitzaidan, antzinako giroko ahotsak eta soinu garaikideak oso ondo uztartzen baitituzte Orbelekoek.
Remix batean, non dago, zure ustez, jatorrizkoari estuegi atxikitzearen eta urrunegi joatearen arteko orekaren gakoa?
Etxebarria: Denbora neraman moldaketa bat egin gabe, eta asko disfrutatu dut berriro.
Oso berezia da zuk inoiz konposatuko ez zenuen material bat esku artean izatea; gainera, errespetu handiz jokatu behar da beti, beti errespetatu behar da jatorrizko konposizio bat sortzeak dakarren hilabeteetako lana.
Nire estetika artistikoaren eta material originalaren arteko errespetuzko lan artistiko bat bezala ulertzen dut beti nire lana.
Zergatik aukeratu zenuten El_Txef_A zuen kantu bat moldatzeko eta zergatik egokitu zitzaion berari "Okerra" kantua?
Alan Billi (Orbel): Aspaldi da Aitorrekin elkarlanean aritu nahi genuela. Harekin hitz egin genuen iraganean, baina ez genuen aukerarik topatu.
Horregatik, remix disko honetarako artistak zerrendatzen hasi ginenean, parada ezin hobea zela pentsatu genuen! Artista guztiei batera bidali genien proposamena, eta, ondorioz, hark zuen kantua aukeratu.
Baina, e-mailei erantzuteko denboraren araberakoa ere izan da aukeraketa, kar-kar-kar! Artista batzuek berehala erantzun ziguten, eta ordurako kantu batzuk jada hartuta zeuden.
Baina patuak ongi egin ditu gauzak. Izan ere, "Okerra", nahiz eta agian El_Txef_A-ren mundutik urrun egon, kantu arras berria bilakatu da haren lan bikainari esker.
Nolakoa izan da prozesua? Eduki duzue elkarreraginik sormen prozesuan ala pistak haren esku utzi eta ez duzue ezer entzun emaitza jaso arte?
Billi: Aitorri ez diogu inongo gomendiorik edo norabiderik eman. Kantua osatzen duten pista guztiak jaso zituen, besterik gabe. Eskuak libre utzi dizkiogu, beraz, nahi zuena egiteko. Horrela iritsi zaigu bere remixa.
Ez ginen emaitzaz batere beldur, eta jatorriko kantuaz libratzea oso erraza izan da guretzat, badakigulako musikagile bikaina dela. Guretzat prozesu oso interesgarria da, gure kantuak beste modu batera ezagutzeko. Zirrara berezia sortu digu eta emozio handia sentitu ditugu. Lehenengo aldiz play botoia sakatzea oso berezia izan zen!
Albiste gehiago musika
ETS taldearen 20 urteak: Arabako Ekora herritik Madrileraino
Larunbat honetan, omenaldia egin diote ETSri, Ekora bere jaioterrian, taldearen 20 urteko ibilbidea ospatzeko. Hori aitzakia hartuta, Iñigo Etxezarreta buru duen taldearekin bildu gara, 60 abestik eta 500 emanaldi baino gehiagok osatutako ibilbidea gogoratzeko.
Hasi da Donostiako Musika Hamabostaldia, estreinaldiz eta izen handiz beteriko edizio historiko batekin
Donostiako jaialdiaren 86. edizioa abuztuaren 1ean inauguratu da, "Requiem (s)" baletarekin, eta lehen aldiz izango dira Parisko Operako eta Leipzigeko Gewandhausorchesterreko orkestrak.
Donostiako Jazzaldiak "arrakasta handiarekin" eta "sasoi betean" itxi du bere 60. edizioa
Miguel Martinen azken edizioa izan da, zuzendari gisa, baina Donostiako jaialdiaren "zerbitzura" lanean jarraituko du. Martinek ordainpeko 17 kontzertutan harmailak lepo bete direla nabarmendu du, eta gainerakoetan ia beteta egon direla. Doako 52 kontzertuek 158.700 pertsona batu dituzte, eta ordainpekoek, berriz, 20.480.
Jimmie Vaughan blues rockaren izen handia, IV. Bilbao Blues Festival Saria
Jaialdiko txapela jaso du larunbat honetan Vaughanek (Texas, 1951), eta, ondoren, kontzertua eskaini du, Estatuko bakarra. 1976an The Fabulous Thunderbirds talde mitikoa sortu zuen Vaughanek eta, 1989an taldea utzi ondoren, bakarlari gisa aritu zen. Guztira, lau Grammy irabazi ditu.
Bulego taldeak Jazzaldiko publikoa bereganatu du
Donostiako jazz jaialdiaren barruan, energiaz beteriko zuzenekoa eskaini du bart Azkoitiko taldeak Zurriola hondartzan, familiaz eta gaztez osatutako publikoaren aurrean.
Dee Dee Bridgewaterrek, jazzaren izar handiak, Donostiako Jazzaldia saria jaso du
Menphiseko abeslari handiaren lau hamarkada baino gehiagoko ibilibidea saritu nahi izan dute. Bridgewater Donostiako Jazzaldiaren oholtza gainean zuzenean aritu da ostiral honetan. Golardoa jasotzean, "emakume guztien eta bereziki emakume beltzen" alde egindako lana aldarrikatu du.
Latzen taldea oholtza gainean da berriro, 17 urteren ondotik
Egunotan Lakuntzan ospatzen ari diren Hatortxu Rock jaialdiaren azken edizioan agertu da berriro Oñatiko heavy taldea. Bi maketa eta bi diskoren ostean, 1999. urtean banandu ziren. 2007an, laukoteak itzulera bira bat egin zuen, "Hellmuga" diskoan jasoa gelditu zena.
Mississippi Queen & The Wet Dogs bilbotarrek hasiera eman diote Bilbao Blues Festival jaialdiari
Igandera arte, Bilbo bluesaren munduko hiriburua izango da, eta bertan ez da legendarik eta ezustekorik faltako. Ostiral honetan Mississippi Queen & The Wet Dogs, The Kings of Blues eta Blackburn Brothers taldeen txanda izan da.
Jamie Cullumek festa handia bihurtu du Zurriola hondartzako kontzertua
Zurriolako hondartza agertoki bikaina izan da, beste behin, Jamie Cullum britaniar artista entzutetsua hartzeko. Cullum Donostiara itzuli da bostgarren aldiz, jazz, pop eta swing estiloak nahasten dituen errepertorio berriarekin.
The Beach Boys talde kaliforniarrak debuta egin du Donostiako Jazzaldian
Estreinakoz Donostiako jazzaldian, taldearen hainbat garaitako kanta ezagunak jo dituzte. Kaliforniakoen kantak belaunaldien himno bihurtu dira: gaztaroko maitasuna, surfaren kultura eta baikortasuna islatzen duten abestiak.