Pascal Gaigne: 'Nire ustez pelikulak eskatzen didana egiten dut'
?Loreak? (Jon Garaño eta Jose Mari Goenaga) Donostiako Zinemaldian aurkeztutako lanak arrakastarik arrakasta jarraitzen du kritikarien hitz gozo eta sariak etengabe biltzen; Goya sarietarako jaso dituen bi izendapenak ere horren erakusgarri. Zinemagile bikotearen lan intimista, EiTBren parte-hartzea duena, film onenaren atalean eta jatorrizko musikarenean lehiatuko da Madrilen otsailaren 7an.
Hain zuzen ere, ?Loreak?eko hiru protagonisten istorioak doinuz janzteko arduraduna Pascal Gaigne Frantzian jaio baina 1990etik Donostian ezarritako musikaria izan da. Garañoren eta Goenagaren betiereko laguntzailea izan da Gaigne, gainera; izan ere, besteak beste, Garañorekin ?Perurena? dokumentalean eta ?On the line? eta ?Miramar Street? film laburretan eta Goenagaren ?Sintonia? lanean aritutakoa da, baita ?80 egunean? bikoteak aurretik elkarrekin egindako film luzean jardundakoa ere.
Horrez gain, Gaignek beste zuzendari askorekin egin du lan, esaterako, Daniel Sanchez Arevalorekin, Gracia Querejetarekin eta Julio Medemekin, eta ibilbide oparo eta interesgarria egin du kontzertuetarako eta antzezlanetarako musikaren sortzaile gisa eta ekoizle eta moldatzaile lanetan.
Berarekin hitz egin dugu, Goya sarien atarian, bere iritzia jasotzeko.
Beste ezer baino lehen, zelan hartu duzu ?Loreak?en egindako lana Goya saria jasotzeko hautagai izendatu izana? Espero zenuen?
Esker onez hartzen dut izendapena, nire lana aintzat hartzen dutela erakusten baitu, baina niretzat garrantzitsuena grina pizten didaten gauzetan lan egiten jarraitzea da. Baina, tira, honek ateak pixka bat zabaltzen baditu eta nire lana ikusarazteko balio badu, ongi etorri!
Zer eskatu zizuten Jon Garañok eta Jose Mari Goenagak beraiekin lanean hasi zinenean?
Jon eta Jose Marirekin historia luzea dut atzetik. Lokala ondoan genuen, eta film labur, dokumental eta film luze asko egin ditut beraiekin.
Sortze prozesua misteriotsua izaten da beti, hausnarketa, intuizio, proba eta eztabaida askoren emaitza. Material subjektiboarekin lan egiten dugunez gero, ez dago araurik. Nik neure ustez, nire ikuspegiaren arabera, pelikulak eskatzen didan hori egiten dut, zuzendariek esan didatena entzun eta haien nahiak deskodetu eta gero.
Baina nolabaiteko alkimia bat, hoskidetasuna, egon behar da esaten dutenaren, pantailan ikusten dugunaren eta irudikatzen duzunaren artean. Elementu horiek uztartzen direnean, konposizioa gidatzeko bidea aurkitzetik gertu egon gaitezke.
?Loreak? filmaren prozesuaren zein puntutan sartu zen Pascal Gaigneren musika?
Kasu honetan, prozesuaren hastapenetan, baina benetako lana lehenengo editatzearekin hasten da.
Nolakoa da melodiak sortu eta irudietara egokitzeko lana? Zenbat denbora pasatzen da konposatzaileak partitura zuriari aurre egiten dionetik musika muntatuta egoten den arte?
Zaila da azaltzen: intuizioa, esperientzia, hausnarketa eta probak dira prozesuaren osagaiak, nahiz eta, konposatzailea zarenean, printzipioz, musika asmatzeko erraztasuna eta gaitasuna duzun?
Sormena pizteko ere hamaika modu daude: inprobisatzea, ideiak apuntatzea? Niretzat, ohiko jarduera da, eta, zorionez, ez dut arazo aipagarririk izaten orri zuriaren aurrean.
?Fabrikatzeko? denbora asko aldatzen da pelikula eta musikaren arabera? Aste batzuk izan daitezke, hilabete batzuk? Ez dago arau finkorik.
Zinemako zein musika lanek piztu dute zure arreta 2014an?
Egia esan, zinemako lanekin eta kontzertuekin oso lanpetuta ibili naiz, eta ez dut denborarik izan zinema ikusi edo klasikotik at dagoen musika entzuteko.
Zinemarako musika ez ezik, antzezlanetarako musika ere egiten duzu, kontzertuak, ekoizpen eta egokitzapenak? Zertan ari zara gaur egun?
Victor Hugo Orkestrak hala eskatuta, ganbera opera bat sortzen ari naiz, 2016an Frantzian estreinatzeko, eta zinemako hainbat proiektu ditut esku artean: ?Embarazados? (Juana Macias), ?El séptimo sueño? (Eduardo Chapero-Jackson) eta beste batzuk?
Albiste gehiago zinema
16 "perla" Donostiako Zinemaldian, aurrez ikusi gabeko ekoizpenez gozatzeko
Nazioarteko zinema-jaialdietan txalo-zaparradak jaso ondoren, 73. Zinemaldian ere egongo dira ikusgai "Perlak" saileko tituluak.
Mundu mailako zazpi estreinaldi izango dira Zinemaldiko Zabaltegi-Tabakalera saileko 23 filmen artean
Zinemaldiak Zabaltegi-Tabakalera sailaren programa osoaren berri eman du ostegun honetan, ohar baten bidez. 15 film luze, 6 film labur eta iraupen ertaineko 2 film eskainiko dituzte sail horretan, Lucile Hadzihalilovic, Luis Ortega, Hlynur Palmason, Paz Encina, Luis Ortega eta Harris Dickinson zuzendariek sinatutakoak, besteak beste.
Dominga Sotomayorrek Horizontes Latinos irekiko du, "Limpia" filmaren mundu mailako estreinaldiarekin
Donostia Zinemaldiko Horizontes Latinos saila Dominga Sotomayorren "Limpia" lanaren mundu mailako estreinaldiarekin hasiko da, eta Diego Cespedesen "La misteriosa mirada del flamenco" lanarekin emango zaio amaiera.
"Rondallas" eta "Hasta que me quede sin voz" filmak estreinatuko dira Belodromoan
Gainera, Go!azen telesailaren 12. denboraldiko lehen atalaren bi emanaldi eskainiko dira, lehenengoz. Sarrerak astearte honetan jarriko dira salgai, 10:00etatik aurrera, Zinemaldiaren eta Kutxabanken webguneetan.
"Made in Spain" sailak 28 titulu aurkeztuko ditu Zinemaldian
Ana Lambarri eta Julio Medemen filmak ikusi ahal izango dira, "Todo lo que no sé" eta "8", Malagan estreinatuak. Gainera, EITBren partaidetza duten ekoizpenak programatu dira: Helena Tabernaren "Nosotros" eta Arantxa Echevarriaren "La infiltrada".
'Maspalomas' filmak badu kartel ofiziala
Aitor Arregik eta Jose Maria Goenagak zuzendutako film luzeak zahartzaroari eta homosexualitateari buruzko istorio bat kontatzen du. Donostia Zinemaldiko Sail Ofizialean estreinatuko da irailaren 26an, eta Urrezko Maskorra eskuratzeko lehiatuko da.
'Karmele' Asier Altunaren film berriaren trailerra, esklusiban
Karmele Asier Altuna zuzendariaren (Amama, Aupa Etxebeste!, Agur, Etxebeste) film luzea urriaren 10ean estreinatuko da. EITBren parte-hartzea duen filma Donostiako Zinemaldian ikusiko da lehenago, nolanahi den, Sail Ofizialaren barruan baina lehiatik kanpo, proiekzio berezi batean. Fikziozko filma Elkarrekin esnatzeko ordua Kirmen Uriberen eleberrian oinarrituta dago, Jone Laspiur eta Eneko Sagardoy ditu protagonista eta Nagore Aranburu eta Javier Barandiaran daude antzeztaldean.
Europa, Asia eta Costa Ricako zinemagile hasiberriek osatzen dute New Directors saila
Jonatan Etzler suediarrak, Yukari Sakamoto japoniarrak eta Seyhmus Altun kurduak, besteak beste, bat egingo dute Irati Gorostidi Agirretxe nafarraren eta Jose Alayon kanariarraren proposamenekin.
Biba Zinema eta Lege Berriak!
Begoña del Tesok gaur egun zinema kontsumitzeko moduaren analisia egin du.
Marisa Paredes omenduko du Zinemaldiak 73. edizioko kartel ofizialean
Bestalde, gaur jakitera eman da Esther Garcia ekoizleak jasoko duela aurtengo Donostia sarietako bat, "Espainiako eta Latinoamerikako zinemagintza nazioartekotzeko egin duen lanagatik".