Goyetarako izendatu dute
Gorde
Kendu nire zerrendatik

Pascal Gaigne: 'Nire ustez pelikulak eskatzen didana egiten dut'

Donostian bizi den musikari frantsesak “Loreak” filmean egindako lana Madrilen otsailaren 7an emango dituzten Goya sarietarako izendatu dute, jatorrizko musika onenaren atalean.
Pascal Gaigne Loreak Goya
Pascal Gaigne Loreak Goya

?Loreak? (Jon Garaño eta Jose Mari Goenaga) Donostiako Zinemaldian aurkeztutako lanak arrakastarik arrakasta jarraitzen du kritikarien hitz gozo eta sariak etengabe biltzen; Goya sarietarako jaso dituen bi izendapenak ere horren erakusgarri. Zinemagile bikotearen lan intimista, EiTBren parte-hartzea duena, film onenaren atalean eta jatorrizko musikarenean lehiatuko da Madrilen otsailaren 7an.

Hain zuzen ere, ?Loreak?eko hiru protagonisten istorioak doinuz janzteko arduraduna Pascal Gaigne Frantzian jaio baina 1990etik Donostian ezarritako musikaria izan da. Garañoren eta Goenagaren betiereko laguntzailea izan da Gaigne, gainera; izan ere, besteak beste, Garañorekin ?Perurena? dokumentalean eta ?On the line? eta ?Miramar Street? film laburretan eta Goenagaren ?Sintonia? lanean aritutakoa da, baita ?80 egunean? bikoteak aurretik elkarrekin egindako film luzean jardundakoa ere.

Horrez gain, Gaignek beste zuzendari askorekin egin du lan, esaterako, Daniel Sanchez Arevalorekin, Gracia Querejetarekin eta Julio Medemekin, eta ibilbide oparo eta interesgarria egin du kontzertuetarako eta antzezlanetarako musikaren sortzaile gisa eta ekoizle eta moldatzaile lanetan.

Berarekin hitz egin dugu, Goya sarien atarian, bere iritzia jasotzeko.

Beste ezer baino lehen, zelan hartu duzu ?Loreak?en egindako lana Goya saria jasotzeko hautagai izendatu izana? Espero zenuen?

Esker onez hartzen dut izendapena, nire lana aintzat hartzen dutela erakusten baitu, baina niretzat garrantzitsuena grina pizten didaten gauzetan lan egiten jarraitzea da. Baina, tira, honek ateak pixka bat zabaltzen baditu eta nire lana ikusarazteko balio badu, ongi etorri!

Zer eskatu zizuten Jon Garañok eta Jose Mari Goenagak beraiekin lanean hasi zinenean?

Jon eta Jose Marirekin historia luzea dut atzetik. Lokala ondoan genuen, eta film labur, dokumental eta film luze asko egin ditut beraiekin.

Sortze prozesua misteriotsua izaten da beti, hausnarketa, intuizio, proba eta eztabaida askoren emaitza. Material subjektiboarekin lan egiten dugunez gero, ez dago araurik. Nik neure ustez, nire ikuspegiaren arabera, pelikulak eskatzen didan hori egiten dut, zuzendariek esan didatena entzun eta haien nahiak deskodetu eta gero.

Baina nolabaiteko alkimia bat, hoskidetasuna, egon behar da esaten dutenaren, pantailan ikusten dugunaren eta irudikatzen duzunaren artean. Elementu horiek uztartzen direnean, konposizioa gidatzeko bidea aurkitzetik gertu egon gaitezke.

?Loreak? filmaren prozesuaren zein puntutan sartu zen Pascal Gaigneren musika?

Kasu honetan, prozesuaren hastapenetan, baina benetako lana lehenengo editatzearekin hasten da.

Nolakoa da melodiak sortu eta irudietara egokitzeko lana? Zenbat denbora pasatzen da konposatzaileak partitura zuriari aurre egiten dionetik musika muntatuta egoten den arte?

Zaila da azaltzen: intuizioa, esperientzia, hausnarketa eta probak dira prozesuaren osagaiak, nahiz eta, konposatzailea zarenean, printzipioz, musika asmatzeko erraztasuna eta gaitasuna duzun?

Sormena pizteko ere hamaika modu daude: inprobisatzea, ideiak apuntatzea? Niretzat, ohiko jarduera da, eta, zorionez, ez dut arazo aipagarririk izaten orri zuriaren aurrean.

?Fabrikatzeko? denbora asko aldatzen da pelikula eta musikaren arabera? Aste batzuk izan daitezke, hilabete batzuk? Ez dago arau finkorik.

Zinemako zein musika lanek piztu dute zure arreta 2014an?

Egia esan, zinemako lanekin eta kontzertuekin oso lanpetuta ibili naiz, eta ez dut denborarik izan zinema ikusi edo klasikotik at dagoen musika entzuteko.

Zinemarako musika ez ezik, antzezlanetarako musika ere egiten duzu, kontzertuak, ekoizpen eta egokitzapenak? Zertan ari zara gaur egun?

Victor Hugo Orkestrak hala eskatuta, ganbera opera bat sortzen ari naiz, 2016an Frantzian estreinatzeko, eta zinemako hainbat proiektu ditut esku artean: ?Embarazados? (Juana Macias), ?El séptimo sueño? (Eduardo Chapero-Jackson) eta beste batzuk?

Zure interesekoa izan daiteke

Maite Mugerza Ronse aktorea, "Aro berria" filmean.
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

Ikusi primizian "Aro berria" filmaren sekuentzia bat

Irati Gorostidiren lehen film luzeak aipamen berezi bat jaso zuen Donostiako Zinemaldiko New Directors sailean, eta ostiralean, abenduak 12, zinema aretoetara iritsiko da.  Primizian erakusten dizugun txatalean, Oliver Laxe zinemagilearen kolaborazio berezia agertzen da.  Donostian, 1978an, hainbat langilek asanblea egingo dute, greba bat bideratzeko, baina azkenean ez dute adostasun nahikorik lortuko. Etsirik, aldaketa sozialerako irrika bizitza pertsonalera eramango dute, eta komunitate bat sortuko dute, mendialdean.  EITBren parte-hartzea du filmak. 

Jacob Elordi aktore australiarra "Frankenstein" filmean
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

"One Battle After Another" nagusi, Urrezko Globoen izendapenetan

Paul Thomas Andersonen filma dago Hollywoodeko atzerriko prentsaren sarietako izendapenen zerrendaren buruan, eta Affeksjonsverdi, Sinners, Hamnet eta Frankenstein ere nabarmendu dira. Jacob Elordik bi sari lortzeko hautagai da: Frankenstein filmagatik bigarren mailako gizonezko aktore onenaren sailean, eta The Narrow Road to the Deep Northgatik, minisail bateko gizon protagonistaren atalean.

Singular
18:00 - 20:00
ZUZENEAN
Duela  min.

EITBren parte-hartzea duen Alberto Gastesiren "Singular" thrillerra zinema-aretoetan ikusgai dago

Filma Sitgesen estreinatu zen, eta Patricia Lopez Arnaiz eta Javier Rey ditu protagonista. Dianaren eta Martinen istorioa kontatzen du. Semea hil eta hamabi urtera, bikoteak lakuko bere etxe zaharrean berriz elkartzea erabakitzen du. Hildako semearen antza duen gazte enigmatiko bat etxean agertzen denean, antzinako sekretuak eta susmo berriak argitara ateratzen dira.

Gehiago ikusi
Publizitatea
X