Pablo Bergerrek ikusle 'irekiak' nahi ditu bere film berrirako
Pablo Berger euskal zinemagileak (Bilbo, 1963) “Abracadabra” bere hirugarren film luzea estreinatuko du abuztuaren 4an, “komedia azalezin, sailkaezin eta ikaragarri hipnotikoa”, ikusle irekiak behar dituena.
“Ikusleak aurreiritzirik gabe eta erakarria izateko gogoz egin behar dio aurre istorioari, errusiar mendi honetan sartu eta harrituta gelditzeko irrikaz”, Bergerren hitzetan.
Espiritu sentibera duen gazte eskizofreniko baten (Quim Gutierrez) istorioa kontatzen du “Abracadabra”k: ezkontza batean hipnotizatzaile amateur batek (Jose Mota), Carmen (Maribel Verdu) emazte gozoaren lehengusuak, egindako hipnosi saio baten ondorioz, gaztea Carabanchelgo morroi baten gorputzaren barruan harrapatuta geldituko da.
Bergerrek azaldu duenez, istorioak bere bizitzako une jakin batean du jatorria. Horren lagun batek bere burua eskaini zuen hipnotizatzaile baten ikuskizun batean parte hartzeko, hari boikota egiteko asmoz, eta Abracadabra hitza entzun baino ez, ziplo jausi zen, ezustean. “Irudia buruan gelditu zitzaidan, eta, beste ezeren gainetik gidoigilea naizenez, idazteari ekin nion”.
Bergerrek aitortu du Woody Allenen zale handia dela, “batik bat jende arrunta ohiz kanpoko egoeretan jartzen duelako”, eta kasu honetan Jade eskorpioiaren madarikazioa omendu du.
Bergerren esanetan, eskizofrenia, matxismoa eta tratu txarrak ere ageri dira pelikulan. Zinemagilearen ustez, ezin da taburik egon, eta zuzendariek ezin diote beren buruari “mugarik jarri”. “Abracadabra ispilua da ikuslearentzat, eta gai horien gaineko galderak egin diezazkioke bere buruari”.
Zuzendariaren hitzetan, filma “paella” bat da, eta “nire obsesio guztiak” dira horren osagaiak: “komedia, drama, zinema soziala, esperpentoa eta sarkasmoa”, besteak beste. “Ikusleek gogoko izaten dute pelikulak ispilua izatea, eta Espainiaren errealitate itxuraldatu bat da honakoa”, esan du.
Albiste gehiago zinema
Ione Hernandez bere lehen film luzea filmatzen ari da, Emma Suarez eta Elena Anaya aktoreekin
Zinemagile eta antzerkigilearen lehen film luzeak baten semeak bestearen alabari egindako sexu-eraso bati aurre egin beharko dioten bi ahizparen istorioa du kontagai.
Imanol Uribe, zinema aretoetara bueltan, "La sospecha de Sofía" filmarekin
Segoviako ihesa, Mikelen heriotza eta Días contados filmen zuzendariaren film luze berria urriaren 3an iritsiko da Hegoaldeko zinema aretoetara.
Euskadiko Filmategiak 14 film klasiko proiektatuko ditu udazkenean
Pelikulok, tartean euskarazko lau film ertain zaharberritu, Gasteizen, Donostian, Bilbon, Iruñean eta Donibane Lohizunen ikusi ahalko dira.
Zinemaldiaren uzta Bilbora eta Iruñera iritsiko da
Donostiako Zinemaldiak jaialdian erakutsi dituzten filmetako batzuk proiektatuko ditu Bizkaiko eta Nafarroako hiriburuetako Golem zinema aretoetan; besteak beste, Karmele eta Los domingos Urrezko Maskorraren irabazlea izango dira ikusgai.
Jose Luis Rebordinos: "Zaila izango da errepikatzea euskal ekoizpenek aurten izan duten emaitza paregabea"
Aurtengo Zinemaldia emaitza paregabearekin amaitu da euskal ekoizpenentzat. Jose Luis Rebordinos jaialdiko zuzendaria harro agertu da, pozik; izan ere, pelikulak inoiz ez bezala txalotu dituztela adierazi du. Jatorrizkoa: Gaztelaniaz.
Alauda Ruiz de Azua: "Donostian gertatutakoa bidaiaren hasiera da"
Alauda Ruiz de Azuaren Los domingos filmak irabazi du Donostiako Zinemaldiaren 73. edizioko Urrezko Maskorra. Barakaldoko zuzendariak esan du "amets bat" bizitzen ari dela, baina ikusleek filma aretoetan nola hartzen duten ikusi arte itxaron behar dela.
Zilarrezko Maskorra eskuan, gertatzen ari zaiona sinetsi ezinik dago Jose Ramon Soroiz
Euskal aktoreak irabazi du Donostiako Zinemaldiko interpretazio onenaren saria, Maspalomas filmean egindako lanagatik. Ex aequo irabazi du, Zhao Xiaohong txinatarrarekin (Her heart beats in its cage) batera.
Jose Ramon Soroizek irabazi du interpretazio onenaren Zilarrezko Maskorra, Zhao Xiaohong aktore txinatarrarekin batera
Jose Ramon Soroiz aktore euskaldunak irabazi du Donostiako Zinemaldiko interpretazio onenaren saria, 'Maspalomas' filmean egindako lanagatik. Ex aequo izan da saria, Zhao Xiaohong txinatarrarekin ('Her heart beats in its cage' ) batera. Soroizek filmeko zuzendariei eta bere familiari eskerrak eman dizkie, baita bere herriari, Legorretari, ere.
“Los domingos”ek loria erdietsi du, Urrezko Maskorra irabazita
Alauda Ruiz de Azua barakaldarraren filmak irabazi du Zinemaldiko sari nagusia, baita Euskal Zinemaren Irizar saria ere. Jose Ramon Soroizek “Maspalomas” pelikulan egindako interpretazio erraldoiak, bestalde, interpretazio onenaren saria ekarri dio aktore legorretarrari, Zhao Xiaohong txinatarrarekin "ex aequo".
"Aro berria" Irati Gorostidiren filmak epaimahaiaren aipamen berezia jaso du New Directors atalean
"Aro berria" filmak istorio hau kontatzen du: Ur-kontagailuen fabrika bateko langileak batzartu egin dira azkenean aurrera egingo ez duen greba bat eztabaidatzeko. Desengainatuta, inkonformistenek eremu intimoagoetara bideratuko dituzte errotiko transformaziorako dituzten nahiak. Batzuek fabrika utzi eta mendietako komunitate isolatu batean integratuko dira, non dozenaka gaztek bilaketa bizia egingo duten esperientzia katartiko partekatuen medioz.