"Los reyes del mundo" film kolonbiarrak irabazi du Zinemaldiko Urrezko Maskorra
Los reyes del mundo kolonbiarrak, Laura Mora (Medellin, 1981) zuzendariaren bigarren film luzeak, irabazi du gaur, larunbatarekin, Donostiako Zinemaldiaren 70. edizioko Urrezko Maskorra, film onenaren saria.
Matias Mosteirin argentinar ekoizlea buru izan duen epaimahaiari gehien gustatu zaion filmak Medellingo kaleko bost mutikoren, Ra, Culebro, Sere, Winny eta Nanoren, istorioa du kontagai: lur hobe baterako bidaia abiatuko dute halako batean, "ezerezerako bidaia bat, denetarik izango duena".
"Espero dut honek balio izatea elkarrizketa bat sortzeko eta mundu bidezkoago batean pentsatzeko. Ertzetan dago edertasun guztia, eta mutiko hauek erakutsi didate desobedientzia beharrezkoa dela eta bizitza beti ospatu behar dela, horren mundu zailean", esan du Morak saria jasotzeko orduan.
Epaimaiak, halaber, aipamen berezia egin dio Runner Marian Mathias estatubatuarraren pelikulari. AEBetako paisaia zabalean bat egiten duten bi gazte ezezagunen istorioa da.
Interpretazioa
Interpretazioaren atalari dagokionez, iaztik egiten duen bezala, Zinemaldiak ez du generoen arteko bereizketarik egin, baina oraingoan interpretazio onenaren Zilarrezko Maskorra gizon-emakume bik irabazi dute ex aequo, gazteak biak ere: Carla Quilez (La maternal) eta Paul Kricher (Le lycéen).
Antzeztaldeko interpretazio onenaren atalean, saria Renata Lerman gazteak eraman du El suplente Diego Lerman aitak zuzendutako filmean egin duen lanari esker.
Asiar zinema
Zuzendaritzaren eta gidoiaren ataletan, sariak asiar zinemaren bi ordezkarik bereganatu dituzte: Genki Kawamura zinemagileak zuzendari onenaren Zilarrezko Maskorra A hundred flowers filmagatik, eta Wang Chaok eta Dong Yun Zhouk gidoiaren onenarena saria A woman Chaok berak zuzendu duen filmagatik.
Epaimahai ofizialak emandako sari errenkada amaitzeko, argazkilaritza onenaren saria Manuel Abramovichek eraman du Pornomelancolía berak zuzendutako filmean egindako lanagatik.
Euskal Zinemaren Irizar saria
Sail Ofizialean bi filmek, La cosagración de la primaverak eta Surok ordezkatu duten arren, euskal zinema esku hutsik joan da Zinemaldiko sail nagusitik.
Nolanahi den, Suro Mikel Gurrea donostiarraren lehen film luze zirraragarriak, zeinak EITBren parte-hartzea baitu, Euskal Zinemaren Irizar saria irabazi du, eta sail horretako epaimahaiak aipamen berezia eman dio "A los libros y a las mujeres canto" Maria Elorzaren pelikulari.
Surok, gainera, nazioarteko kritikariek ematen duten Fipresci saria jaso du, baita Euskal Gidoigileen Elkartearena ere, Gurreak berak Francisco Kosterlitzekin batera egindako lanari zor.
Beste sailak
Zabaltegi Tabakalera ikus-entzunezko joera berriak biltzen dituen atalean, Godland Hlynur Palmasonen filma izan da nagusi. Tengo sueños eléctricos Valentina Maruelen filmak irabazi du saria Horizontes Latinos sailean, eta New Directorseko irabazlea Fifi Jeanne Aslan eta Paul Saintillanen pelikula izan da.
Gala bukatutakoan, bertaratutakoek Marlowe Neil Jordanek zuzendutako filma ikusi dute, zuzendariak berak Liam Neeson eta Diane Kruger protagonistekin batera pelikula aurkeztu eta gero.
Zure interesekoa izan daiteke
Jende-oste handi batez inguraturik eraikitako basoan
Gero eta luzeagoak dira filmen bukaerako kredituak, gero eta jende-multzo handiagoa baita ezinbesteko pelikula bat osatzeko. Are, Gaua filmean bezala, fantasiaren mugetan aritzen bagara.
“Lurdes Iriondo, ez gera alferrik pasako” dokumentala zinemetatik pasatuko da
Iruñean, Bilbon, Donostian eta Madrilen izango da ikusgai filma estreinaren egunean, azaroaren 14an, eta herriz herri erakutsiko dute gero: Tolosa, Lasarte, Basauri, Aramaio…
Paul Urkijo: "Euskal izaki mitologikoak modu eder eta epikoenean erakutsi nahi nituen"
Gaua filmean berritzen eta omentzen diren izaki eta kondaira mitologikoez mintzo zaigu Paul Urkijo, EITBrentzat primizian: Gaueko, Inguma, Mateo Txistu, Akerbeltz... Aita Barandiaranek jasotako objektu eta kondairak, sorginkeria uxatzeko erritualak, sorginkeriarekin lotutako esaldi eta elezaharrak... Urkijok euskal tradizioa arakatu du bere hirugarren film luzean. Haien errepasoa egin eta, konjurua oker esan zuen gizona hegaz nola jarri zuen ulertzeko trukoa argitu digu, esate baterako.
Paul Urkijo: “Txikitan jaso nituen gaueko istorio guztien multzo bat da ‘Gaua’”
Gaua pelikula epikoaren zuzendariak azaldu duenez, “Inkisizioak sortu zituen gezurrak hartu, geureganatu, elikatu eta haien kontra jaurtitzeko” egin dute filma. “Bide argitsutik joateko esaten digute, baina batzuetan bide horretatik aldendu behar zara, beldurrak eta iluntasuna zeharkatu, zoriontasunera eta askatasunera iristeko, nahi dugun modukoak izateko”. Arabar zuzendariak eta Iñake Irastorza, Ane Gabarain eta Elena Irureta aktoreek EITBren parte-hartzea duen ekoizpenaren zertzelada batzuk aletu dizkigute bideo esklusibo honetan. Filmatze “gogor eta luzearen” sekretu batzuk eman dizkigu Yune Nogueiras protagonistak ere: “Paulekin lan egiteko ametsa bete dut”.
“Gaua”n ez galtzeko koordenadak: pelikularen materiala primizian
Paul Urkijoren hirugarren film luzea ostiralean, hilak 14, iritsiko da zinema-aretoetara. Lehenago, Urkijok berak pelikularen gako batzuk eman dizkigu primizian, gauean murgiltzeko mapa modura erabil ditzagun.
"Singular" Alberto Gastesiren filma azaroaren 28an iritsiko da zinema aretoetara
Patricia Lopez Arnaiz eta Javier Rey dira Alberto Gastesi donostiar zinemagilearen (Gelditasuna ekaitzean, Argi gorriak) bigarren film luzearen protagonistak "Adimen artifizialaren mugak eta giza dolua aztertzen dituen zientzia-fikziozko thriller honek EITBren parte-hartzea du, eta azaroaren 28an iritsiko da Hegoaldeko zinema aretoetara, fantasiazko zinemaren Sitgeseko jaialdian estreinatu ondoren. Diana (Lopez Arnaiz) Adimen Artifizialean aditua da, eta udako etxe zaharrera joango da Martin senar ohiarekin elkartzeko, hamabi urtez elkar ikusi gabe egon eta gero. Hasierako giro ona hankaz gora jarriko du, baina, gertakari batek: Andrea batuko zaio bikoteari, bikotearen semea zenarekin antz misteriotsua duen mutikoa.
Omenaldia egin diote Jose Ramon Soroizi Legorretan
Maspalomas pelikula estreinatu dute larunbat honetan Legorretan (Gipuzkoa), eta Jose Ramon Soroiz omendu dute bertan, horren jaioterria baita. Filma ikusteaz gain, herritarrek aktorea aurrez aurre ikusteko eta entzuteko aukera izan dute.
“Deathstalker”ek irabazi du Fantasiazko eta Beldurrezko Zinemaren Asteko film luze onenaren saria
Donostiako zinema jaialdiaren 36. edizioaren palmaresa iragarri dute. "Olentzerori eskatu nion" Amaia San Sebastianen pelikulak irabazi du Euskal Film Labur Onenaren EITB Saria.
“Popel”, nazien biktimen errautsen bila
Oier Plazak František Suchýren eta haren semearen historia bildu du gaurtik aurrera zinemetan ikusi ahalko den dokumentalean: nazien 2.000 biktimaren errautsak ezkutatu zituzten, hildakoon gizatasuna gordetze aldera.
"Subsuelo" zinema aretoetara iritsi da, Seminciko sariaren bermearekin
Fernando Francok zuzendu duen euskal koprodukzioak gidoi onenaren saria jaso zuen Valladolideko zinemaldian, Francok berak eta Begoña Arosteguik idatziz egindako lanari esker.