"Los reyes del mundo" film kolonbiarrak irabazi du Zinemaldiko Urrezko Maskorra
Los reyes del mundo kolonbiarrak, Laura Mora (Medellin, 1981) zuzendariaren bigarren film luzeak, irabazi du gaur, larunbatarekin, Donostiako Zinemaldiaren 70. edizioko Urrezko Maskorra, film onenaren saria.
Matias Mosteirin argentinar ekoizlea buru izan duen epaimahaiari gehien gustatu zaion filmak Medellingo kaleko bost mutikoren, Ra, Culebro, Sere, Winny eta Nanoren, istorioa du kontagai: lur hobe baterako bidaia abiatuko dute halako batean, "ezerezerako bidaia bat, denetarik izango duena".
"Espero dut honek balio izatea elkarrizketa bat sortzeko eta mundu bidezkoago batean pentsatzeko. Ertzetan dago edertasun guztia, eta mutiko hauek erakutsi didate desobedientzia beharrezkoa dela eta bizitza beti ospatu behar dela, horren mundu zailean", esan du Morak saria jasotzeko orduan.
Epaimaiak, halaber, aipamen berezia egin dio Runner Marian Mathias estatubatuarraren pelikulari. AEBetako paisaia zabalean bat egiten duten bi gazte ezezagunen istorioa da.
Interpretazioa
Interpretazioaren atalari dagokionez, iaztik egiten duen bezala, Zinemaldiak ez du generoen arteko bereizketarik egin, baina oraingoan interpretazio onenaren Zilarrezko Maskorra gizon-emakume bik irabazi dute ex aequo, gazteak biak ere: Carla Quilez (La maternal) eta Paul Kricher (Le lycéen).

Antzeztaldeko interpretazio onenaren atalean, saria Renata Lerman gazteak eraman du El suplente Diego Lerman aitak zuzendutako filmean egin duen lanari esker.
Asiar zinema
Zuzendaritzaren eta gidoiaren ataletan, sariak asiar zinemaren bi ordezkarik bereganatu dituzte: Genki Kawamura zinemagileak zuzendari onenaren Zilarrezko Maskorra A hundred flowers filmagatik, eta Wang Chaok eta Dong Yun Zhouk gidoiaren onenarena saria A woman Chaok berak zuzendu duen filmagatik.
Epaimahai ofizialak emandako sari errenkada amaitzeko, argazkilaritza onenaren saria Manuel Abramovichek eraman du Pornomelancolía berak zuzendutako filmean egindako lanagatik.
Euskal Zinemaren Irizar saria
Sail Ofizialean bi filmek, La cosagración de la primaverak eta Surok ordezkatu duten arren, euskal zinema esku hutsik joan da Zinemaldiko sail nagusitik.
Nolanahi den, Suro Mikel Gurrea donostiarraren lehen film luze zirraragarriak, zeinak EITBren parte-hartzea baitu, Euskal Zinemaren Irizar saria irabazi du, eta sail horretako epaimahaiak aipamen berezia eman dio "A los libros y a las mujeres canto" Maria Elorzaren pelikulari.

Surok, gainera, nazioarteko kritikariek ematen duten Fipresci saria jaso du, baita Euskal Gidoigileen Elkartearena ere, Gurreak berak Francisco Kosterlitzekin batera egindako lanari zor.
Beste sailak
Zabaltegi Tabakalera ikus-entzunezko joera berriak biltzen dituen atalean, Godland Hlynur Palmasonen filma izan da nagusi. Tengo sueños eléctricos Valentina Maruelen filmak irabazi du saria Horizontes Latinos sailean, eta New Directorseko irabazlea Fifi Jeanne Aslan eta Paul Saintillanen pelikula izan da.
Gala bukatutakoan, bertaratutakoek Marlowe Neil Jordanek zuzendutako filma ikusi dute, zuzendariak berak Liam Neeson eta Diane Kruger protagonistekin batera pelikula aurkeztu eta gero.
Albiste gehiago zinema
Ione Hernandez bere lehen film luzea filmatzen ari da, Emma Suarez eta Elena Anaya aktoreekin
Zinemagile eta antzerkigilearen lehen film luzeak baten semeak bestearen alabari egindako sexu-eraso bati aurre egin beharko dioten bi ahizparen istorioa du kontagai.
Imanol Uribe, zinema aretoetara bueltan, "La sospecha de Sofía" filmarekin
Segoviako ihesa, Mikelen heriotza eta Días contados filmen zuzendariaren film luze berria urriaren 3an iritsiko da Hegoaldeko zinema aretoetara.
Euskadiko Filmategiak 14 film klasiko proiektatuko ditu udazkenean
Pelikulok, tartean euskarazko lau film ertain zaharberritu, Gasteizen, Donostian, Bilbon, Iruñean eta Donibane Lohizunen ikusi ahalko dira.
Zinemaldiaren uzta Bilbora eta Iruñera iritsiko da
Donostiako Zinemaldiak jaialdian erakutsi dituzten filmetako batzuk proiektatuko ditu Bizkaiko eta Nafarroako hiriburuetako Golem zinema aretoetan; besteak beste, Karmele eta Los domingos Urrezko Maskorraren irabazlea izango dira ikusgai.
Jose Luis Rebordinos: "Zaila izango da errepikatzea euskal ekoizpenek aurten izan duten emaitza paregabea"
Aurtengo Zinemaldia emaitza paregabearekin amaitu da euskal ekoizpenentzat. Jose Luis Rebordinos jaialdiko zuzendaria harro agertu da, pozik; izan ere, pelikulak inoiz ez bezala txalotu dituztela adierazi du. Jatorrizkoa: Gaztelaniaz.
Alauda Ruiz de Azua: "Donostian gertatutakoa bidaiaren hasiera da"
Alauda Ruiz de Azuaren Los domingos filmak irabazi du Donostiako Zinemaldiaren 73. edizioko Urrezko Maskorra. Barakaldoko zuzendariak esan du "amets bat" bizitzen ari dela, baina ikusleek filma aretoetan nola hartzen duten ikusi arte itxaron behar dela.
Zilarrezko Maskorra eskuan, gertatzen ari zaiona sinetsi ezinik dago Jose Ramon Soroiz
Euskal aktoreak irabazi du Donostiako Zinemaldiko interpretazio onenaren saria, Maspalomas filmean egindako lanagatik. Ex aequo irabazi du, Zhao Xiaohong txinatarrarekin (Her heart beats in its cage) batera.
Jose Ramon Soroizek irabazi du interpretazio onenaren Zilarrezko Maskorra, Zhao Xiaohong aktore txinatarrarekin batera
Jose Ramon Soroiz aktore euskaldunak irabazi du Donostiako Zinemaldiko interpretazio onenaren saria, 'Maspalomas' filmean egindako lanagatik. Ex aequo izan da saria, Zhao Xiaohong txinatarrarekin ('Her heart beats in its cage' ) batera. Soroizek filmeko zuzendariei eta bere familiari eskerrak eman dizkie, baita bere herriari, Legorretari, ere.
“Los domingos”ek loria erdietsi du, Urrezko Maskorra irabazita
Alauda Ruiz de Azua barakaldarraren filmak irabazi du Zinemaldiko sari nagusia, baita Euskal Zinemaren Irizar saria ere. Jose Ramon Soroizek “Maspalomas” pelikulan egindako interpretazio erraldoiak, bestalde, interpretazio onenaren saria ekarri dio aktore legorretarrari, Zhao Xiaohong txinatarrarekin "ex aequo".
"Aro berria" Irati Gorostidiren filmak epaimahaiaren aipamen berezia jaso du New Directors atalean
"Aro berria" filmak istorio hau kontatzen du: Ur-kontagailuen fabrika bateko langileak batzartu egin dira azkenean aurrera egingo ez duen greba bat eztabaidatzeko. Desengainatuta, inkonformistenek eremu intimoagoetara bideratuko dituzte errotiko transformaziorako dituzten nahiak. Batzuek fabrika utzi eta mendietako komunitate isolatu batean integratuko dira, non dozenaka gaztek bilaketa bizia egingo duten esperientzia katartiko partekatuen medioz.