Hiroshi Teshigahara zinemagile japoniarraren atzerabegirakoa eskainiko du Zinemaldiak
Donostiako Zinemaldiaren 71. edizioak Hiroshi Teshigahara zinemagile japoniarrari buruzko atzerabegirakoa eskainiko du zinema klasikoaren zikloan, eta hark 1953 eta 1992 artean zuzendu zituen 20 titulu erakutsiko dira (film luzeak, ertainak eta laburrak).
Hiroshi Teshigahara (1927-2001) XX. mendeko 60ko hamarkadako zinema japoniarreko funtsezko zuzendarietako bat da, poetika esperimentaleko pelikula batzuei eta Kobo Abe idazlearekin izandako lankidetza luzeari esker. Espainian ikusi ahal izan zen haren filma bakarra, Suna no onna/Woman in the Dunes (1964), garai haren eta Teshigahararen estiloaren isla da.
Errealizadore japoniarrak Arte Ederrak ikasi zituen, eta 50eko hamarkadaren erdialdean hasi zen zinemaren munduan, film labur dokumentalaren esparruan. II. Mundu Gerran erresistentzia mugimenduek erakutsi zituzten Mendebaldeko zinema korronte guztiek interesa piztu zioten. Cinema 57 izeneko klub baten parte ere izan zen. Bertan, askotan areto komertzialetan ikusten ez ziren dokumentalak proiektatzen eta eztabaidatzen zituzten.
Zinema dokumentalarekiko interes hori ondoren egin zituen fikziozko film luzeetan ere islatu zen.
Kobo Abe idazlearekin batera egindako lana oso emankorra izan zen. Honek hainbat pelikuletako gidoiak idatzi zituen eta bere hiru eleberri zinemara egokitu zituen Teshigaharak eskatuta.
Donostiako Zinemaldian Japoniako zinemagilearen bi lan ikusteko aukera izan da orain arte. 1985eko edizioan, Suna no onna zinta aurkeztu zuen "Errautsak eta diamanteak" zikloan. 2008an, berriz, Moetsukita chizu proiektatu zen "Japonia beltzean" atzerabegirakoaren barruan.
Atzerabegirako hau "Klasikoak" zikloaren parte da. Euskadiko Filmategiarekin batera antolatu, eta Japan Foundation eta Etxepare Euskal Institutuarekin elkarlanean egin da, "Euskadi Japonia 2023" programaren baitan. Zikloaren osagarri gisa, Inuhiko Yomotaren Crónicas de vanguardia. Conversaciones con Hiroshi Teshigahara liburua argitaratuko da, japonieratik Daniel Aguilarrek itzulia.
Albiste gehiago zinema
Euskadiko Filmategiak 14 film klasiko proiektatuko ditu udazkenean
Pelikulok, tartean euskarazko lau film ertain zaharberritu, Gasteizen, Donostian, Bilbon, Iruñean eta Donibane Lohizunen ikusi ahalko dira.
Zinemaldiaren uzta Bilbora eta Iruñera iritsiko da
Donostiako Zinemaldiak jaialdian erakutsi dituzten filmetako batzuk proiektatuko ditu Bizkaiko eta Nafarroako hiriburuetako Golem zinema aretoetan; besteak beste, Karmele eta Los domingos Urrezko Maskorraren irabazlea izango dira ikusgai.
Jose Luis Rebordinos: "Zaila izango da errepikatzea euskal ekoizpenek aurten izan duten emaitza paregabea"
Aurtengo Zinemaldia emaitza paregabearekin amaitu da euskal ekoizpenentzat. Jose Luis Rebordinos jaialdiko zuzendaria harro agertu da, pozik; izan ere, pelikulak inoiz ez bezala txalotu dituztela adierazi du. Jatorrizkoa: Gaztelaniaz.
Alauda Ruiz de Azua: "Donostian gertatutakoa bidaiaren hasiera da"
Alauda Ruiz de Azuaren Los domingos filmak irabazi du Donostiako Zinemaldiaren 73. edizioko Urrezko Maskorra. Barakaldoko zuzendariak esan du "amets bat" bizitzen ari dela, baina ikusleek filma aretoetan nola hartzen duten ikusi arte itxaron behar dela.
Zilarrezko Maskorra eskuan, gertatzen ari zaiona sinetsi ezinik dago Jose Ramon Soroiz
Euskal aktoreak irabazi du Donostiako Zinemaldiko interpretazio onenaren saria, Maspalomas filmean egindako lanagatik. Ex aequo irabazi du, Zhao Xiaohong txinatarrarekin (Her heart beats in its cage) batera.
Jose Ramon Soroizek irabazi du interpretazio onenaren Zilarrezko Maskorra, Zhao Xiaohong aktore txinatarrarekin batera
Jose Ramon Soroiz aktore euskaldunak irabazi du Donostiako Zinemaldiko interpretazio onenaren saria, 'Maspalomas' filmean egindako lanagatik. Ex aequo izan da saria, Zhao Xiaohong txinatarrarekin ('Her heart beats in its cage' ) batera. Soroizek filmeko zuzendariei eta bere familiari eskerrak eman dizkie, baita bere herriari, Legorretari, ere.
“Los domingos”ek loria erdietsi du, Urrezko Maskorra irabazita
Alauda Ruiz de Azua barakaldarraren filmak irabazi du Zinemaldiko sari nagusia, baita Euskal Zinemaren Irizar saria ere. Jose Ramon Soroizek “Maspalomas” pelikulan egindako interpretazio erraldoiak, bestalde, interpretazio onenaren saria ekarri dio aktore legorretarrari, Zhao Xiaohong txinatarrarekin "ex aequo".
"Aro berria" Irati Gorostidiren filmak epaimahaiaren aipamen berezia jaso du New Directors atalean
"Aro berria" filmak istorio hau kontatzen du: Ur-kontagailuen fabrika bateko langileak batzartu egin dira azkenean aurrera egingo ez duen greba bat eztabaidatzeko. Desengainatuta, inkonformistenek eremu intimoagoetara bideratuko dituzte errotiko transformaziorako dituzten nahiak. Batzuek fabrika utzi eta mendietako komunitate isolatu batean integratuko dira, non dozenaka gaztek bilaketa bizia egingo duten esperientzia katartiko partekatuen medioz.
Perlak saileko 'The voice of Hind Rajab', Publikoaren Sariaren irabazlea
Perlak saileko The voice of Hind Rajab pelikula izan da Publikoaren sariaren irabazlea. Odessa Rae ekoizleak eta Motaz Malhees aktoreak jaso dute saria. Aktoreak azaldu duenez, sari honek esan nahi du "publikoak Hid-en ahotsa entzun duela"; alegia, Israelgo Armadak tirokatutako ibilgailu batean ordu luzez egon ondoren hil zen neskatoaren ahotsa.
"Los domingos" filmak jaso du Zinemaldiko Euskal Zinemaren Irizar saria
Alauda Ruiz de Azua filmaren zuzendariak hunkituta jaso du Ane Gabarain buru izan duen epaimahaiak ebatzitako saria.