'Euskal Y'-a uste baino motelagoa izango dela iragarri du Espainiak
Hasiera batean iragarritakoa baino motelagoa izango da abiadura handiko trena (AHT), Sustapen Ministerioaren arabera. Zentzu horretan, EAEko hiru hiriburuak lotzeko denbora gora egiteak Eusko Jaurlaritza “harritu” du.
Ana Pastor Sustapen ministroak Bergarako lotunea bisitatu zuen urtarrilaren 28an. 2019an lanak amaitu behar zituztela iragarri zuen ministroak. Bidaiariek Gasteiztik Bilbora joateko 40 minutu inguru, eta Donostiatik Gasteizera zein Bilbora 50 minutu beharko zituztela iragarri zuen Pastorrek.
Manuel Niño Azpiegituretako Estatu idazkariak denborak zehaztu zituen atzo. Horrela, Bilbo eta Gasteiz lotzeko 43 minutu beharko dituztela azaldu zuen Niñok. Donostia beste bi hiriburuekin lotzeko 55 minutu beharrezkoak izango direla iragarri zuen.
Denbora iragarpen horiek hasiera batean agindutakoak baino handiagoak dira: 28 minutu Bilbo eta Gasteiz lotzeko, 34 minutu Donostia eta Gasteiz lotzeko eta 38 minutu Donostia eta Bilbo lotzeko.
Datuak hasierako kalkuluekin “kontraesanean” daudela onartu du gaur Josu Erkoreka Eusko Jaurlaritzako bozeramaileak. Kasu horretan, abiadura handiko trenak “lehiakortasuna” galduko lukeela esan du.
Hirietako sarbidea
Hala ere, hiriburuetara sartzeko garaian hartzen den aukeran ezberdintasuna izan daitekeela uste du Erkorekak.
Eduardo Molina Adif Abiadura Handiko plangintza zuzendariak gaur, Bilbon, azaldu duenez, hirietan trenbidea lurperatzeko lanak aurrera eramateko proiektuak finantza bideragarritasuna izan behar du.
Trena Bilbon sartzeko Abandoko geltokira arte trenbidea lurperatzeko egitasmoa berreskuratu behar zutela iragarri zuen Ana Pastor ministroak duela zenbait aste.
Espainiako hiri askotan abiadura handiaren sarbideak lurperatze proiektuekin bideratu izan direla gogorarazi du Adifeko zuzendariak, baina egitasmo horiek “egun bideragarritasun eskasa” dutela onartu du.
Lanak gelditzeko eskatu du EH Bilduk
Azkenik, AHTren “obrak gelditzeko unea” dela adierazi du Dani Maeztu EH Bilduko legebiltzarkideak. Ibilbideak egiteko denbora aurreikuspenen aldaketa ezagutu eta gero, kostu eta mozkinak kontu handiz aztertzeko garaia dela uste du koalizio abertzaleak.
Koalizio abertzalearen hitzetan, datu berri horiek proiektua hasieratik “lardaskeria” bat dela demostratzen dute, ingurumen arrazoiengatik, kostu ekonomikoagatik eta errepideko garraioaren arazoak konpontzen ez dituelako.
Zure interesekoa izan daiteke
Etxebizitza sailburuak dio gehiago eraiki behar dela
EITB DATAk ezagutzera emandako datuak aztertu ditugu Denis Itxaso Etxebizitza eta Hiri Agenda sailburuarekin. Dioenez, etxebizitza gehiago eraiki behar da, baina horretarako lurzorua behar da. Epeak murriztea ere helburutzat jarri du sailburuak eta hiruzpalau urtean emaitzak ikusiko direla ziurtatu du.
Azken hamarkadan, nabarmen handitu da hipotekarako eskatzen dugun diru-kopurua: % 30 gehiago
Azken hamarkadan, etxebizitza ordaindu ahal izateko hipoteken zenbatekoak gora egin du Euskadin, Nafarroan eta Espainian. Izan ere, 2024. urtean azken hamarkadako markak hautsi ditugu.
Etxebizitzen eraikuntza gelditu den arren... Salerosketen kopurua zifra historikoetan dago EAEn eta Nafarroan
Euskadi 80ko hamarkadako erritmoan ari da eraikitzen, eta, hala ere, maximo historikoak gainditu ditu etxeen salerosketa-kopuruari dagokionez. Hori lortzeko, batez ere, bigarren eskuko etxebizitzen merkatua ari da mugitzen: saltzen diren etxeen % 85 ez dira berriak.
Nolakoak dira eraikitzen ari diren etxebizitza berriak?
Eraikitzen diren etxebizitzetatik zenbat dira babestuak? Eta, libreak? Zenbat dira ohiko etxeibizitzak? Eta zenbat daude bizilagunik gabe? Galdera horiek eta beste batzuek EITB Dataren azken txostenean dute erantzuna.
Alokairuak gora egin du Hego Euskal Herrian: sei etxetatik batean horrela bizi dira
EITB Dataren arabera, azken hamarkadan, Euskadin, Nafarroan eta Espainian alokairuan bizi diren etxebizitzen ehunekoa sei puntu inguru igo da.
Metro koadroa duela hamar urte baino % 35 garestiagoa da gaur egun Euskadin
Albiste honen barruan aurkituko duzun mapa interaktiboan, nabigatu dezakezu bizi zaren eremu funtzionaleko metro koadroaren prezioa zein den jakiteko: Donostiak jarraitzen du ranking horren buruan, eta ondoren datoz Getxo, Donostialdea eta Mungialdea.
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.