'Euskal Y'-a uste baino motelagoa izango dela iragarri du Espainiak
Hasiera batean iragarritakoa baino motelagoa izango da abiadura handiko trena (AHT), Sustapen Ministerioaren arabera. Zentzu horretan, EAEko hiru hiriburuak lotzeko denbora gora egiteak Eusko Jaurlaritza “harritu” du.
Ana Pastor Sustapen ministroak Bergarako lotunea bisitatu zuen urtarrilaren 28an. 2019an lanak amaitu behar zituztela iragarri zuen ministroak. Bidaiariek Gasteiztik Bilbora joateko 40 minutu inguru, eta Donostiatik Gasteizera zein Bilbora 50 minutu beharko zituztela iragarri zuen Pastorrek.
Manuel Niño Azpiegituretako Estatu idazkariak denborak zehaztu zituen atzo. Horrela, Bilbo eta Gasteiz lotzeko 43 minutu beharko dituztela azaldu zuen Niñok. Donostia beste bi hiriburuekin lotzeko 55 minutu beharrezkoak izango direla iragarri zuen.
Denbora iragarpen horiek hasiera batean agindutakoak baino handiagoak dira: 28 minutu Bilbo eta Gasteiz lotzeko, 34 minutu Donostia eta Gasteiz lotzeko eta 38 minutu Donostia eta Bilbo lotzeko.
Datuak hasierako kalkuluekin “kontraesanean” daudela onartu du gaur Josu Erkoreka Eusko Jaurlaritzako bozeramaileak. Kasu horretan, abiadura handiko trenak “lehiakortasuna” galduko lukeela esan du.
Hirietako sarbidea
Hala ere, hiriburuetara sartzeko garaian hartzen den aukeran ezberdintasuna izan daitekeela uste du Erkorekak.
Eduardo Molina Adif Abiadura Handiko plangintza zuzendariak gaur, Bilbon, azaldu duenez, hirietan trenbidea lurperatzeko lanak aurrera eramateko proiektuak finantza bideragarritasuna izan behar du.
Trena Bilbon sartzeko Abandoko geltokira arte trenbidea lurperatzeko egitasmoa berreskuratu behar zutela iragarri zuen Ana Pastor ministroak duela zenbait aste.
Espainiako hiri askotan abiadura handiaren sarbideak lurperatze proiektuekin bideratu izan direla gogorarazi du Adifeko zuzendariak, baina egitasmo horiek “egun bideragarritasun eskasa” dutela onartu du.
Lanak gelditzeko eskatu du EH Bilduk
Azkenik, AHTren “obrak gelditzeko unea” dela adierazi du Dani Maeztu EH Bilduko legebiltzarkideak. Ibilbideak egiteko denbora aurreikuspenen aldaketa ezagutu eta gero, kostu eta mozkinak kontu handiz aztertzeko garaia dela uste du koalizio abertzaleak.
Koalizio abertzalearen hitzetan, datu berri horiek proiektua hasieratik “lardaskeria” bat dela demostratzen dute, ingurumen arrazoiengatik, kostu ekonomikoagatik eta errepideko garraioaren arazoak konpontzen ez dituelako.
Zure interesekoa izan daiteke
Abadiñoko lantegiaren itxieraren aurka mobilizatu dira Metal Groupeko langileak
Langileek elkarretaratzea egin dute Berrizen, Abadiñoko lantegiaren itxiera salatzeko, izan ere, 48 pertsona lanik gabe utziko ditu, eta Legutioko lantegian aurkeztutako lan-erregulazioko espediente (LEE) salatzeko, bertako 183 langileetatik 91 kaleratzea aurreikusten baitu.
Amaitu dira Basauri eta A-8a arteko lotunea hobetzeko lanak, 26 hilabeteko lanen ondoren
Proiektuak 5,36 milioiko inbertsioa izan du euste- eta seinaleztapen-sistemak egokitzeko.
Bilboko Aireportuak 200 hegaldi baino gehiago eskainiko ditu gaur eta bihar artean
Guztira, Gabonetan zehar 2.368 hegaldi hartuko ditu Bizkaiko terminalak. Joan den ostiralean, abenduak 19, programatutako operazio gehien izan zituen eguna izan zen, 137 guztira, eta ondoren, abenduaren 22an, astelehena, 136 operaziorekin.
Uvesco euskal inbertsoreen esku geratu da berriz
BM Supermerkatuen eta Super Amararen jabe den konpainiak enpresa-sustraitzea indartuko duen operazioa burutu du; datozen egunetan beste euskal partzuergo batek Ayesa (garai bateko Ibermática) ere erosiko duela baieztatu dute.
CCOOk eta LABek Nafarroako Osasun Zerbitzuan izandako sexu-erasoen inguruan erantzukizunak argitzea eskatu dute
Kautelazko neurriak berehala hartzea, kaltetutako pertsonak babestea eta ikerketa zorrotza egitea eskatzen dute; horrez gain, goragoko instantziek gertakarien berri ba ote zuten argitzea eskatu dute.
Espainiako Gobernuak 2026an luzatuko ditu garraiorako laguntzak, eta hilean 60 euroko abonu bakarra onartu du
Eusko Jaurlaritzak eskatuko du abonu bakarra Euskadiko aldirietan aktibatzea, Estatuko gainerakoekin homogeneotasuna mantentzeko.
Espainiako Gobernuak gutxieneko pentsioak % 7 igo eta autonomoen kuotak luzatuko ditu 2026rako
Urteko azken bileran erabaki dute ere, besteak beste, bizitzeko gutxieneko diru-sarrera % 11,4 handitzea.
Noël d'Anjou sailburuak nabarmendu duenez, aurrekontuek "norabide argia markatzen dute etorkizuneko Euskadirantz"
Aurrekontuak onartzeko bozketaren ostean, Noël d’Anjou Ogasun eta Finantza sailburuak berretsi du horiek zerbitzu publikoak indartzen dituztela eta “pertsonak erdigunean jartzen” dituztela, kontu “arduratsuak” eta “konprometituak" direlako herritarren arazoekin, eta “etorkizuneko Euskadirantz norabide argia" markatzen dutela.
Eusko Legebiltzarrak 2026rako aurrekontuak onartu ditu, oposizio osoaren ezezkoarekin
Gobernuko kideen (EAJ eta PSE-EE) gehiengo absolutuari esker egin dute aurrera, eta aurrekontuak 16,3 milioi eurokoak izango dira, aurtengoak baino % 4,1 gehiago.
Greba deitu dute Legutioko Metal Groupen, eta protestak egingo dituzte Abadiñon, 139 kaleratze eragingo dituen EEEa salatzeko
Enplegu-erregulazioko espedientean, Lebarioko (Abadiño) lantegia ixtea proposatzen dute, eta bertako 48 langileak kaleratzea. Legutioko lantegiko 91 behargin ere botako dituzte.