Urtea amaitu baino lehen zehaztuko dituzte AHTaren sarbideak
Eusko Jaurlaritzak, Sustapen Ministerioak eta Bilboko, Donostiako eta Gasteizko udalek urtea bukatu baino lehen zehaztuko dituzte Abiadura Handiko Trenaren (AHT) sarbideak, Gasteizko Gobernuak jakinarazi duenez.
Espainiako Gobernuko eta EAEko administrazioetako ordezkariek bilera egin dute gaur, Madrilen. Besteak beste, hauek hartu dute parte bertan: Ana Pastor Sustapen ministroa, Ana Oregi Ingurumen sailburua eta Bilboko, Donostiako eta Gasteizko alkateak; Juan Mari Aburto, Eneko Goia eta Gorka Urtaran, hain zuzen.
Bileran adostu dutenaren arabera, AHTaren lanen jarraipen batzordeak Gasteizko sarbidea aztertuko du lehenik eta behin, urrian. Ondoren, gauza bera egingo dute Bilbon eta Donostian.
Ana Oregi sailburuaren ustez, "positiboa" izan da Ana Pastor ministroak agertutako interesa eta erakunde guztiek akordio azkarra lortzeko borondatea, bai sarbideak bai azpiegitura osagarriak eraikitzeko.
Donostiaren kasuan, ordezkariek txalotu egin dute Atotxara Martutenetik heltzeko Jaurlaritzak egindako proposamena. Bilbon, Basauritik Abandora lur azpitik heltzeko ibilbidea ere begi onez ikusi dute, eta, Gasteizen, trena Dato geltokira heltzea ere bai.
Horren ildotik, Oregik, Aburtok, Goiak eta Urtaranek pozik hartu dute Sustapen Ministerioa lan horiek egiteko prest agertu izana.
EH Bilduren eta AHT Gelditu! Elkarlanaren kritikak
Dani Maeztu EH Bilduko legebiltzarkidearen ustez, euskal erakundeek eta Espainiako Sustapen Ministerioak egindako bilerak agerian uzten du Abiadura Handiko Trenarena “marketinean eta propaganda instituzionalean oinarritutako proiektua dela”.
“Munduko beste edozein tokitan eskandalagarria litzateke 5.000 milioi euro gastatu eta gero horrelako gaiak eztabaidatzen egotea”, kritikatu du.
AHTa euskal hiriburuetan nola sartuko den jakitea “ezinbestekoa” dela adierazi du, “besteak beste, bidaiaren iraupena, bidaiari kopurua eta azpiegituraren ibilbidea zehazteko”.
“AHTaren egitasmoa lau haizetara zabaltzen ari dira, baina oraindik ez dakite nola sartuko den Bilbon, Donostian eta Gasteizen”, deitoratu du.
Bestalde, AHT Gelditu! Elkarlanak elkarretaratzea egin du Jaurlaritzak Bilbon duen egoitzaren aurrean, obrak gelditzea eskatzeko. “Abiadura Handiko Trenak ez dauka zentzurik, dirua xahutzen ari dira eta hiriburuetarako sarbideak eraikitzerakoan higiezinek espekulaziorako aukera berria izango dute”, ohartarazi dute.
AHTaren kontrako plataformaren arabera, “hiriburu handiak lotzeko diseinatutako proiektua da, eta, beraz, herri txikiak baztertuta utziko dituzte”.
Ildo horretan, egun joan-etorri gehienak eskualdeen artekoak direla nabarmendu dute, "ez hiriburu nagusien artekoak".
Hiriburuen arteko ibilbideak egiteko, azpiegitura “nahikoa” badagoela uste dute. “Euskal hiriburuen arteko joan-etorriak egiteko erabili behar den denbora ia bera da kotxez, autobusez edo abiadura handiko trenean; beraz, gezurra da AHTari esker denbora aurreztuko litzatekeela”, erantsi dute.
Horrez gain, gogora ekarri dute ‘Euskal Y’-ak gutxienez 2030. urtera arte ez duela loturarik izango Frantziarekin, eta oraindik zehaztu gabe dagoela Burgosko zatiarekin noiz egongo den lotuta.
Horrenbestez, AHTa “euskal hiriburu nagusien arteko luxuzko metroa” dela esan dute. “Zentzugabekeria ekonomiko izugarria da, baliabide publikoak xahutzea”, azpimarratu dute.
Zure interesekoa izan daiteke
Abadiñoko lantegiaren itxieraren aurka mobilizatu dira Metal Groupeko langileak
Langileek elkarretaratzea egin dute Berrizen, Abadiñoko lantegiaren itxiera salatzeko, izan ere, 48 pertsona lanik gabe utziko ditu, eta Legutioko lantegian aurkeztutako lan-erregulazioko espediente (LEE) salatzeko, bertako 183 langileetatik 91 kaleratzea aurreikusten baitu.
Amaitu dira Basauri eta A-8a arteko lotunea hobetzeko lanak, 26 hilabeteko lanen ondoren
Proiektuak 5,36 milioiko inbertsioa izan du euste- eta seinaleztapen-sistemak egokitzeko.
Bilboko Aireportuak 200 hegaldi baino gehiago eskainiko ditu gaur eta bihar artean
Guztira, Gabonetan zehar 2.368 hegaldi hartuko ditu Bizkaiko terminalak. Joan den ostiralean, abenduak 19, programatutako operazio gehien izan zituen eguna izan zen, 137 guztira, eta ondoren, abenduaren 22an, astelehena, 136 operaziorekin.
Uvesco euskal inbertsoreen esku geratu da berriz
BM Supermerkatuen eta Super Amararen jabe den konpainiak enpresa-sustraitzea indartuko duen operazioa burutu du; datozen egunetan beste euskal partzuergo batek Ayesa (garai bateko Ibermática) ere erosiko duela baieztatu dute.
CCOOk eta LABek Nafarroako Osasun Zerbitzuan izandako sexu-erasoen inguruan erantzukizunak argitzea eskatu dute
Kautelazko neurriak berehala hartzea, kaltetutako pertsonak babestea eta ikerketa zorrotza egitea eskatzen dute; horrez gain, goragoko instantziek gertakarien berri ba ote zuten argitzea eskatu dute.
Espainiako Gobernuak 2026an luzatuko ditu garraiorako laguntzak, eta hilean 60 euroko abonu bakarra onartu du
Eusko Jaurlaritzak eskatuko du abonu bakarra Euskadiko aldirietan aktibatzea, Estatuko gainerakoekin homogeneotasuna mantentzeko.
Espainiako Gobernuak gutxieneko pentsioak % 7 igo eta autonomoen kuotak luzatuko ditu 2026rako
Urteko azken bileran erabaki dute ere, besteak beste, bizitzeko gutxieneko diru-sarrera % 11,4 handitzea.
Noël d'Anjou sailburuak nabarmendu duenez, aurrekontuek "norabide argia markatzen dute etorkizuneko Euskadirantz"
Aurrekontuak onartzeko bozketaren ostean, Noël d’Anjou Ogasun eta Finantza sailburuak berretsi du horiek zerbitzu publikoak indartzen dituztela eta “pertsonak erdigunean jartzen” dituztela, kontu “arduratsuak” eta “konprometituak" direlako herritarren arazoekin, eta “etorkizuneko Euskadirantz norabide argia" markatzen dutela.
Eusko Legebiltzarrak 2026rako aurrekontuak onartu ditu, oposizio osoaren ezezkoarekin
Gobernuko kideen (EAJ eta PSE-EE) gehiengo absolutuari esker egin dute aurrera, eta aurrekontuak 16,3 milioi eurokoak izango dira, aurtengoak baino % 4,1 gehiago.
Greba deitu dute Legutioko Metal Groupen, eta protestak egingo dituzte Abadiñon, 139 kaleratze eragingo dituen EEEa salatzeko
Enplegu-erregulazioko espedientean, Lebarioko (Abadiño) lantegia ixtea proposatzen dute, eta bertako 48 langileak kaleratzea. Legutioko lantegiko 91 behargin ere botako dituzte.