Azaroan probatuko du Gipuzkoak kamioientzako bidesari berria
Bidegi Gipuzkoako azpiegituren agentziak azarotik aurrera probatuko du kamioientzako bidesari berria, Europako Batzordeak aldeko irizpena eman ostean. Urtarriletik aurrera Irundik Etzegarateraino iristen diren kamioilariek gehienez hamar euro ordaindu behar izango dituzte.
Aintzane Oiarbide Gipuzkoako Foru Aldundiko Bide Azpiegituretako diputatuak gogora ekarri duenez, Irunen eta Etzegaraten AT sistemadun arkuak jarri dituzte jada. Asteburu honetan, berriz, Andoainen jarriko dute kamioien matrikulak irakurtzen dituen arkua.
Bidesaria azaroan jarriko dute martxan, baina momentuz proba besterik ez da izango. Izan ere, N-1 eta A-15 errepideak zeharkatzen dituzten kamioilariek ez dute ordainsariagatik ordaindu behar izango 2018ko urtarrilera arte.
Oiarbidek azaldu duenez, tasa bera ordainduko dute garraiolari guztiek, jatorriaren arabera ezin baita inor diskriminatu. Gauzak horrela, ez da aurreikusten beherapenik Gipuzkoako garraiolarientzat, neurri hori "atzera botako bailuke berehala Europako Batzordeak". Dena dela, kamioilari gipuzkoarrentzat mesedegarriak suerta litezkeen beste neurri batzuk aztertzen ari direla ziurtatu du diputatuak.
Beste alde batetik, Iñigo Arias AT sistemadun proiektuaren arduradunak jakinarazi du webgune berrian "azken eguneraketak" egiten ari direla, bertan bidesari sistema berriaren inguruko xehetasunak kontsultatu ahal izateko.
Ibilgailuan Via T izeneko tresna kokatuta dutenek ez dute webgune horretan izena eman behar izango, baina gainontzekoek bai. Hala, ordainketa kontaktu fisikorik gabe egin ahal izateko matrikula eta gidariaren datuak gorde beharko dituzte webgunean.
Erabiltzaile berriek 24 orduko epea izango dute bidesaritik igaro ostean webgunean izena eman eta ordainketa egiteko.
Europako Batzordearen oniritzia
“2016an txostena bidali genuen Europako Batzordera, eta Bide Azpiegituretako Sailarekin lan egin ondoren, aldeko irizpena eman du, bidesariak 7. artikuluan ezartzen dituen baldintza guztiak betetzen dituela adieraziz", azaldu du Oiarbidek.
Azpiegitura horrek izandako kostua berreskuratzeko tasak nahitaez bete behar dituen baldintzak zehazten ditu artikulu horrek. Era berean, jatorriaren edo xedearen arabera garraiolariak ezin direla ez zuzenean ezta zeharka ere diskriminatu azpimarratzen du.
Oiarbidek gogora ekarri duenez, N-1 errepidean bidesaria ezartzearekin bi helburu nagusi beteko lirateke: trafikoa orekatzea eta kanpoko garraiolariek azpiegitura hori mantentzeko ekarpena egitea. “Europa zeharkatzen duen ardatzean dago, eta ez da posible gipuzkoarrok bakarrik ordaintzea errepide hau mantendu eta hobetzeko lanak", gaineratu du diputatuak.
Albiste gehiago ekonomia
Villavesako langileek eutsi egin diote sanferminetan eragina izango duen grebari
Gaur bildu dira TCCko zuzendaritza eta enpresa batzordea, baina ez dira ados jarri, eta batzordeak enpresaren "jarrera immobilista" salatu du.

Akordiorik gabe amaitu da sindikatuen eta Mercedes Vitoriaren arteko kontziliazioa, lanaldiko bederatzigarren orduagatik
UGT sindikatuak aurrera jarraituko du prozesu judizialarekin, eta langileei lan egindako aparteko orduak berreskuratzeko eskubidea aitortzeko eskatu du.
Alokairuen prezioak mugatzeko Gipuzkoako erreferentzia indizea jaso du Etxebizitza Ministerioak
Gipuzkoan, Errenteria, Lasarte-Oria, Zumaia eta Irun daude tentsionatutako eremu gisa aitortuta daude dagoeneko, eta Donostia uztailean gehituko zaio zerrenda horri.
Sindikatuek elkarretaratzea egin dute Eskoriatzan azken lan-istripu hilgarriak salatzeko
LAB, ESK, Steilas, EHNE-Etxalde eta HIRU sindikatuek ahotsa altxatu dute ostiral honetan Eskoriatzan, basogintza sektoreko lan prekaritatearen aurka.
LEAk udazkenean ekingo dio berriro produkzioari Gamarran, aldi baterako poligono batean
Ekoizpena udazkenean hasteak "ondorio positibo argia izango du plantillarentzat", LEAk jakinarazi duenez. Aste honetan, enpresak batzordeari jakinarazi dio aldi baterako lan-erregulazioko espediente bat planteatzeko asmoa duela "ezinbesteko arrazoiengatik". Gaur egun plantilla osatzen duten 120 langileetatik 100 ingururi eragingo lieke.

Irteera-operazioa abian da, 2024an baino erregai-prezio baxuagoekin
95 oktanoko gasolina litroa 1,55 euro inguruan dago, eta diesel litroa, berriz, 1,45 euro inguruan.
Albiste izango da: Osasun Itunaren bilera, Mutrikuko istripua eta irteera operazioa
Gaurkoan albiste izango direnen laburpena, bi hitzetan.
664 pertsona edo enpresak 322,4 milioi euroko zorra dute Nafarroako Ogasunarekin
Zerrendan aurreko urtean baino 11 zordun gehiago agertzen dira. Zor den kantitatea ere hazi egin da eta 2,8 milioi euro gehiagokoa da. Zordun gehienak pertsona juridikoak dira eta ia denek Nafarroan dute egoitza.
LABek ez du osasun ituna babestuko, osasungintza pribatuko kontratuei eutsiko zaielako
LAB sindikatuak iragarri du ez duela osasun ituna babestuko, ezta biharko bilerara joango ere, "sektore pribatuarekiko menpekotasunak" bere horretan jarraituko baitu .
Zaborren tasa berria onartuta eta gainerako zergak izoztuta, Bilbon
Udalak ordenantza berria onartu du oposizioaren ezezkoarekin, neurriak herritarren poltsikoetan izango duen eragina kritikatzen baitute. Tasak gaur egungo zaborren tasa ordezkatuko du eta zerbitzuaren benetako kostuaren araberakoa izango da.