Europako AHT sarea garestiegia da eta bidaiari nahikorik ez dago, auditoreen arabera
Europar Batasuneko Kontu Auzitegiak gogor kritikatu du abiadura handiko trenaren sarea: obrak garestiegiak direla, bidaiari faltagatik eraginkorrak ez direla eta kasu batzuetan aurreikusitakoa baino abiadura askoz motelagoan zirkulatzen dutela ondorioztatu du.
Auditoreek Espainia, Frantzia, Italia, Alemania, Portugal eta Austriako abiadura handiko lineak aztertu dituzte, 5.000 kilometrotik gora, guztira. Abiadura handiko trenbide sarea hazten ari bada ere, Europak bere helburua beteko ez duela ondorioztatu dute. 2030. urtean kilometro kopurua hirukoiztea zen asmoa. Egun, 10.000 kilometro inguru daude eta 30.000 kilometroraino iristea zen helburua.
Ikerketa egiteko hamar linea aztertu dituzte, tartean 'Euskal Y'a. Auditoreen arabera, Espainia da abiadura handiko trenbide sarea eraikitzeko Europar Batasunetik diru-laguntza gehien jaso duen herrialdea: 11.200 milioi euro 2000tik 2017ra bitartean. Urte horietan Europar Batasunak guztira 23.700 milioi euro gastatu zituen egitasmo horretan.
Oro har, ikerketaren egileek adierazi dute abiadura handiko trenbideak eraikitzeko erabakiak "iritzi politikoetan" oinarritzen direla, eta ez kostuen eta onuren analisian.
Espainiari dagokionez, txostenak dio kasu gehienetan egitasmoaren "onurak oso txikiak" direla eta beste zenbaitetan "ikuspuntu sozioekonomikotik bideragarriak ez" zirela egiaztatu dela.
Linea bat bideragarria izateko abiadura handiko trenak bederatzi milioi bidaiari izan behar dituela dio Europar Batasunak. Bada, Espainiako bi lineatan kopuru horretara heltzen ez dela ohartarazi du.
Ildo horretan, eta zonalde bakoitzeko "bidaiari potentzialei" buruzko azterketa eginda, Europako auditoreek esan dute, besteak beste, 'Euskal Y'a ez dela bideragarria izango.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilariek protesta egin dute Iruñean, "Bidesariei ez" lelopean
Ehun kamioilari baino gehiago bildu dira protestan larunbat honetan Iruñean. Garraiolari nafarrak bidesariak "inposatzearen aurka" agertu dira, eta hauek eskatu dituzte: "bidezko fiskalitatea, azpiegituretan hobekuntzak, belaunaldien arteko erreleboa eta garraiolarien duintasun profesionala bermatuko duten neurri eraginkorrak".
Talgo % 9,7 igo da burtsan Sidenorrek konpainiaren % 30 erosi ondoren
Talgoren kotizazioa ordubete inguru egon da etenda ostiraleko saioan, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari Sidenorrek akzio-pakete hori erosi duela jakinarazi aurretik.
Sidenorren arabera, Talgok "etorkizuneko proiektu sendo batekin" ekin ahalko dio etapa berriari
Mikel Jauregi Eusko Jaurlaritzako Industria sailburuaren esanetan, euskal partzuergoak Talgoren % 29,76 erosteko sinatutako akordioa "mugarri oso garrantzitsua" da urtea amaitu aurretik operazioa gauzatu ahal izateko. EAJk euskal industriaren aldeko apustuaren erakusgarri gisa ospatu du operazioa; EH Bilduk, berriz, albiste ontzat jo du, nahiz eta izen aldaketa eskatuko duen eta beheranzko joera hartua duen euskal ekonomiarentzat lagungarria izatea espero du.
Talgo eta Sidenor, euskal industriaren bi erraldoi
Lehenengoa erreferentea da tren-sektorean; bigarrena, berriz, liderra da siderurgian.
Sidenor buru duen partzuergoak Talgoren % 29,76ren erosketa itxi du 156 milioiren truke
Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV) behin-behinean eten du Talgoren kotizazioa, Sidenorrek gidatutako partzuergoak Pegasorekin sinatutako akzioen salerosketa-kontratua sinatu ondoren. Eragiketak otsailean lortutako aurreakordioa berretsi du, eta erosketaren azken faseari ekin dio.
Bizkaiko hegoaldeko trenbide-saihesbidearen obrak urtea amaitu baino lehen hasiko dira
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana Garcia Chuecak azaldu duenez, obrak amaitutakoan merkantzia-trenek ez dute Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo zeharkatu beharko. "Aldiriko trenek bakarrik zirkulatuko dute, iberiar zabalera baitute trenbide horiek", gaineratu du.
Angula-arrantza denboraldia hastear, Bizkaiko eta Gipuzkoako arrantzaleak lehorrean
Eusko Jaurlaritzak bertan behera utzi du aurtengo angularen arrantza-kanpaina, espeziea galtzear dagoela argudiatuta. Hala, urtebetean, gutxienez, ezingo da angularik harrapatu Bizkaiko eta Gipuzkoako ibaietan. Euskadiko Anguleroen Elkarteak salatu du Europa osoan arrantzatuko dutela angula, Euskal Autonomia Erkidegoan izan ezik.
“Ipar Euskal Herrian, Asturiasen, Kantabrian… Europa osoan ari dira angula arrantzatzen, EAEn izan ezik”
Angula denboraldia hastear den honetan, Gipuzkoako eta Bizkaiko arrantzaleek ezin izango dute angula arrantzatu, Jaurlaritzaren debekua dela eta. Unai Eizagirre Anguleroen Elkartearen lehendakariak onartu du angularen egoera ez dela ona, baina kritikatu du debekua Euskal Autonomia Erkidegoan soilik ezarri dela, eta, bien bitartean, Asturiasen, Galizian... angula arrantzatzen ari direla. Eurak soluzioaren parte direla nabarmendu dute, eta, Frantziako eredua jarri dute mahai gainean.
Gobernantza Sailak 167,5 milioi bideratuko ditu 2026an Administrazioa arinagoa izan dadin
Gainera, Ubarretxena sailburuak iragarri duenez, Eusko Jaurlaritzak 2023, 2024 eta 2025eko Lan Eskaintza Publikoak batuko ditu, eta guztira 1.700 plaza aterako ditu Administrazio Orokorrean, baina ez da deialdi bakarra egingo, eskalen arabera deituko dira.
Eusko Jaurlaritzak 8 ikuskatzaile gehiago kontratatuko ditu etxebizitza turistikoen gaineko kontrola areagotzeko
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak bere sailari dagokion datorren urteko aurrekontu-proiektua aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean. Guztira, 56,5 milioi euroko aurrekontua izango du, aurten baino % 2 gutxiago.