Bertan behera utzi du Tapiak La Navaleko batzordearekin egin duen bilera
La Navaleko langile batzordeak eta Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Azpiegituretako sailburuak gaur egindako bilera tentsioz beterikoa izan da, eta sailburuak bertan behera utzi du.
Enpresako zuzendaritzak langile guztiak kaleratzeko espedientea iragarri ondoren, Jaurlaritzak Van Door armadore holandarrarekin negoziatzen jarraitzen du, Sestaon hasitako Alexia izeneko draga bertan amaituz gero inbertitzaile bat errazago agertuko delakoan.
Langileek, berriz, konpromiso zehatzagoa eskatu diote, eta batak zein besteak zapuztuta alde egin dute bileratik.
La Navalek Sestaoko ontziolako 177 langileei eragingo dien lan-erregulazioko txostena aurkeztu du jada, eta enpresari amaiera emateko planak aurrera jarraitzen du.
Langileen batzordea eta sailburua Bilbon bilduta zeudela, langileek elkarretaratzea egin dute bileraren kanpoaldean, "lehendakari zu joan zaitez Cadizera" leloa oihukatuz; Sestaoko ontziola behin itxita, langile gehienak Cadizeko Navantia enpresan hasiko baitira lanean.
Ordu erdiz bilduta egon ostean, sailburuak bertan behera utzi du bilera. Juanjo Llorden langileen batzordeko idazkariaren esanetan, Tapia "haserretu egin da" erantzunik ez zuen galderak egin dizkiotelako.
Sailburuak, berriz, galderarik ez diotela egin eta "ontziola ez dela ixten dioen titularra baino ez zaiola interesatzen" leporatu diotela salatu du. Hori dela eta, mahaitik altxa eta bileratik alde egin duela azaldu du, "ez baitut horrelakorik onartuko".
IRTENBIDEAK
Egoerak okerrera jotzen duen bitartean, sailburuak bi irtenbide aipatu ditu: batetik, Van Oord armadorearekin negoziatzen jarraitzea, denbora irabazteko.
Hala ere, armadorearekin izaten ari diren negoziazioak tentsio handikoak direla esan du sailburuak, baina "oraingoz mahaitik altxatu ez dela eta horrela izaten jarraitu nahi dutela" gaineratu du.
Bestetik, inbertitzaile pribatu baten bila jarraitzen dutela azaldu du Tapiak. Ildo horretan, Sestaoko ontziolan inbertitzeko interesa duten enpresa "serioak" daudela iragarri du sailburuak.
Hala ere, langileen batzordeak ez du inbertitzaile pribatu bat aurkitu nahi eta erreskate publikoa beharrezkoa dela uste du. Hori horrela, "Gobernu zentralak eros gaitzala" eskatu dute berriro.
"Langileen % 88ek Navantian lan egitera joateko eskubidea dute, hortaz, Gobernu Zentrala gu erostea ez da errazagoa izango 150 familiak erbestera joan beharrean?, esan du Llordenek.
Langileen batzordearentzat errealitate bakarra "bihartik aurrera kobratuko ez dutela" da, eta "denbora bukatzen dela" salatu dute. "Urtebete izan dute inbertitzaileak bilatzeko eta Van Oord enpresariarekin akordioa adosteko; ez dakit asko edo gutxi lan egin dute, baina ez da emaitzarik izan", azaldu Llordenek.
Zure interesekoa izan daiteke
2025a amaitzeko eta 2026rako diru-laguntza gehiago izango dira auto elektrikoak erosteko
Espainiako Trantsizio Ekologirako Ministerioak 50 milioi eman dizkio Eusko Jaurlaritzari Moves Plana agortu ondoren diru-laguntzaren zain zeuden 3.400 eskariei erantzuteko. Espainiako Gobernuak laguntza berriak emango ditu, gainera, datorren urtean.
Balenciaga ontziolako langileek eta Abu Dhabi Ports talde arabiarrak konpainiaren geroa bermatu dute, soldataren inguruko akordioa erdietsita
Langileekin akordioa lortzea ezinbesteko baldintza zen ontziola erosteko. Adostutakoaren arabera, soldatak % 5 jaitsiko dizkiete beharginei, baina hori onartuta, talde arabiarrak Zumaiako ontziola erosi ahalko du, 11,2 milioi euroren truke.
Eusko Jaurlaritzak "positibotzat" jo du Balenciaga ontziolan lortutako akordioa, eta langileei egindako "esfortzua" eskertu die
Eusko Jaurlaritzako Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasun sailburuak esan duenez, negoziazioan "soka asko tenkatu da, baina ez da inoiz apurtu". Akordioak lan-karga emango die ontziolaren beraren beharginei zein haren menpe dauden lanpostu ez zuzenei.
Zumaiako alkateak zoriondu egin ditu Balenciaga ontziolaren negoziazioan parte hartu duten alde guztiak
Iñaki Ostolaza, Zumaiako alkatea, pozik agertu da akordioarekin eta zorionak eman dizkie Balenciaga ontziolaren negoziazioan parte hartu duten alde guztiei, eta aipamen berezia egin die langileei.
Behiak txertatzen hasi dira Ipar Euskal Herrian, laborarien protesten artean
Izuran lehen 30 behiak txertatu dituzte jada. Albaitariek lan handia dute aurretik, abelburu guztiak erabat babesteko. Bitartean, laborariek protestekin jarraitzen dute, txertaketak garrantzia ez duelakoan. Ezarritako protokoloa bertan behera uzteko eskatzen diete agintariei.
ELAri kalte-ordaina eman beharko dio Tubos Reunidos Threadsek greba eskubidea larriki urratzeagatik
Enpresak greban zeuden langileak plantillako beste langile batzuekin ordezkatu zituela egiaztatu zuen Lan Ikuskaritzak eta EAEko Justizia Auzitegi Nagusiak ondorio hori berretsi du.
CAFeko langile batzordeak eskatu du kontratuak kalitatezko enplegua ekar dezala "langileentzat eta azpikontratentzat"
Mikel Fernandino LAB sindikatuko ordezkariaren esanetan, albistea oso ona da, eskaria "bolumen handikoa" eta "Europakoa" delako.
CAFek lortu egin du "mendeko kontratua": 1.700 milioi euro Belgikan trenak egiteko
Beasainen egoitza duen konpainiak kontratu horren inguruko ziurgabetasunarekin amaitu du; izan ere, polemika handia piztu zen han, Alstom enpresa frantziarrak dagoeneko hainbat lantegi baititu Belgikan, eta enpresa horrek kontratua ez lortzea kritikatu zuten.
Balenciaga ontziolako langileek atzera bota dute Abu Dhabi Ports talde arabiarraren azken eskaintza
Pasa den azaroaren 30ean, Balenciaga ontziolak salerosketa akordioa sinatu zuen aipaturiko inbertsio talde arabiarrarekin, 11,2 milioi euroren truke. Salerosketa ixteko, ordea, ezinbesteko baldintza da langileekin akordioa lortzea. Antza denez, langileen erosahalmena bermatuko luketen soldatak dira akordiorako korapilo nagusia.
Talgoren erosketaren ondoren, partzuergoko kideek Rivabellosako fabrika bisitatuko dute
Imanol Pradales lehendakaria eta Jose Antonio Jainaga enpresaria buru zirela, akziodun berriek Talgo enpresak Rivabellosan dituen instalazioak bisitatu dituzte. Denek uste dute operazioa funtsezkoa izan dela enpresaren jarduera eta enplegua sendotzeko, eta etorkizun oparoa iragartzen diote tren-enpresari.