Bidesariek Gipuzkoako garraiolariak 'zigortzen' dituztela salatu du Guitransek
Garraioaren sektorea "kohesionatzeko" garrantzia azpimarratu du Guitrans Gipuzkoako garraiolarien elkarteak, "kate logistikoan daukan posizionamendua" hobetzeko, atzerriko ibilgailuen "lehia desleiala", bidesarien eta dieselaren prezioen eta mugako auto-ilarak bezalako erronken aurrean". Guiranseko bazkideek bilera egin dute Donostiako Miramar Jauregian.
Bileran Gipuzkoako enpresak, Estatu osoko garraio elkarteak eta, gonbidatu bezala, Izaskun Bilbao Europako Parlamentuko diputatua izan dira.
Mario Palacios presidenteak salatu duenez, aktibitatea igotzeak ez dakar errentagarritasuna igotzea, garraioaren kostuen ondorioz. "2018an % 1,3 igo dira, baina prezioak, kasurik onenean, mantendu egin dira, eta kasu askotan jaitsi egin dira", esan du.
"Deslokalizatutako enpresen eta soldata eta zerga baxuagoak dituzten herrialdetako enpresen lehia desleialari" egotzi dio merkatua aldatzea, "prezioak eguneratzea ezinezko" bilakatu arte.
Horregatik, garraiolariek administrazio guztien arteko "ikuskapen eraginkorrak" eskatu dituzte enpresa horien "iruzurrezko jokaerak detektatzeko". Salatu dutenez, "bere kostu baxuak eta bere gidarien esklabotasuna" baliatzen dituzte. 2018ko Estatuen ikuskapenak ez ziren nahikoak izan, eta ez dute islatzen atzerriko ibilgailuen kopurua.
Gipuzkoako bidesariak eta horien inguruko azken aldaketa ere kritikatu ditu elkarteak. Esan duenez, "Gipuzkoako garraioa bidegabeki zigortzen jarraitzen dute" eta "lurraldeko enpresak gehiago zergapetzen dituzte". Azaldu dutenez, "hiru arkuetatik igarotzen den ibilgailu batek 1,57 euro gutxiago ordainduko du, eta Andoaingo arkutik lau aldiz igarotzen den ibilgailu batek 3,24 euro gehiago ordainduko du". Azken hori Gipuzkoako ibilgailuek egiten dute, eta ez kanpokoek.
Garraiolariek deskontuak eskatu dituzte sistema asko erabiltzeagatik eta ibilgailuen ingurumen-eraginkortasuna.
Batzarrean, Guitranseko bazkideek gasolioaren prezioa ere izan dute hizpide. "Zergen igoerari buelta ematea" eskatu dute, "prezioan eragina izan ezin denez eta prezioaren gorabeherari aurre egitea nahiko zaila denez, ezin dugu gainera zergen igoera gure gain hartu".
Azkenik, Gipuzkoako garraiolariak kezkatuta agertu dira Biriatuko auto-ilarekin. Azaldu dutenez, "2015etik bi egunean behin gertatzen dira". Pilaketa guztietan egon den kamioi batentzako galera 40.000 eurokoa litzatekeela salatu dute. Frantziako administrazioari "baliabide guztiak ez erabiltzea" eta "bere arazoak bere mugetatik kanpo ateratzea" leporatu dizkio.
Garraioak lurraldeko ekonomian duen garrantzia azpimarratu dute, hura "egituratzen" duelako, "sektore guztiekin eta erabiltzaileekin lotuta dagoelako". Palaciosek azaldu duenez, Gipuzkoako BPGren % 4,4 da, 12.000 lanpostu sortzen ditu eta 34,9 milioi tona garraiatzen ditu urtero.
Hala ere, gero eta garraio-enpresa gutxiago daude Gipuzkoan —"2018an baino 1.058 gutxiago eta 1.498 baimen gutxiago "—. Guitransen kalkuluen arabera, Foru Ogasunak 34,5 milioi euro gutxiago bilduko ditu urtero.
Zure interesekoa izan daiteke
Balenciaga ontziolako langileek atzera bota dute Abu Dhabi Ports talde arabiarraren azken eskaintza
Pasa den azaroaren 30ean, Balenciaga ontziolak salerosketa akordioa sinatu zuen aipaturiko inbertsio talde arabiarrarekin, 11,2 milioi euroren truke. Salerosketa ixteko, ordea, ezinbesteko baldintza da langileekin akordioa lortzea. Antza denez, langileen erosahalmena bermatuko luketen soldatak dira akordiorako korapilo nagusia.
Talgoren erosketaren ondoren, partzuergoko kideek Rivabellosako fabrika bisitatuko dute
Imanol Pradales lehendakaria eta Jose Antonio Jainaga enpresaria buru zirela, akziodun berriek Talgo enpresak Rivabellosan dituen instalazioak bisitatu dituzte. Denek uste dute operazioa funtsezkoa izan dela enpresaren jarduera eta enplegua sendotzeko, eta etorkizun oparoa iragartzen diote tren-enpresari.
Petronorreko greba bertan behera, enpresak bide judizialari uko egin ostean
Sindikatuek bertan behera utzi dute greba mugagabea, zuzendaritzarekin adostuta, 83 eguneko lanuztearen ondoren.
Europa osoko nekazariek Brusela hartu dute politika bateratuaren eta Mercosurrekiko akordioaren aurka protesta egiteko
Lehen ordutik, milaka traktorek eta nekazarik hiriko auzo europarra blokeatu dute, Europar Batasuneko erakundeen politiken aurka protesta egiteko. Poliziarekin ere istiluak izan dira. Europako nekazaritza-sektorea kontuan hartzeko eta kalterik ez egiteko eskatu dute.
EAEko ekonomiaren hazkundea % 2,1ekoa izango da datorren urtean, Confebasken arabera
Confebaskek aurreikusten du BPGa % 2,1 haziko dela 2026an Euskal Autonomia Erkidegoan, nahiz eta egun dauden "arriskuek" % 1,7 eta % 2,6 arteko tartean egotea eragin dezaketen. Inbertsioan eta enpleguan dinamismo txikiagoa izatea espero du Confebaskek.
Bizumen gaineko kontrol gehiago izango dira 2026an, baina profesionalei eta enpresaburuei eragingo die soilik
Zerga Agentziak ordainketa digitalei buruz jasotzen duen informazioa indartuko du 2026tik aurrera, Bizumekin egindako eragiketak barne, baina neurria jarduera ekonomikora mugatuko da eta ez du eraginik izango partikularren arteko trukeetan.
Abereak txertatzearen aldeko eta kontrakoak daude gurean, horrek ondorio ekonomikoak izan ditzakeelako
Nafarroako Gobernuak behi, zezen eta txekor guztiak txertatu nahi ditu, eta horren alde agertu da sektorea ere. EAEn, aldiz, hainbat abeltzain horren kontra agertu dira, txertoa jarriz gero, haragiaren prezioan eragina izango duelakoan. Alabaina, kasu bakar bat agertuko balitz, etxaldeko abelburu guztiak sakrifikatzea eragingo luke.
Medikuen sindikatuek ez dute onartu Osasun Ministerioaren azken eskaintza, eta negoziazio mahaia utzi dute
CESM eta ASM zentralek elkarrizketa "dinamitatzea" leporatu diote Osasun Ministerioari. Mobilizazio gehiago egingo dituztela iragarri dute.
Nekazarien protestek jarraitzen dute Ipar Euskal Herrian eta Frantzia osoan, dermatosi nodularraren auzia nola kudeatu den eta Mercosurren ituna salatzeko
Dozenaka nekazarik hainbat autobide moztu dituzte Frantziako Estatuan, tartean A-63a, Hego Euskal Herriko mugan.
ELAk, LABek eta Steilasek sektore publikoan euskaraz lan egin eta zerbitzua euskaraz emateko eskubidea bermatzeko eskatu dute
Euskararen aurkako oldarraldi judizialaren aurrean, alderdiei zerbitzu publikoetan euskaraz lan egin eta arreta jasotzeko bermeak emango dituen lege bat exijitu diete. LABek EAJri eskatu dio ausarta izan dadin EH Bilduren proposamena babesteko. ELAk ere uste du EH Bilduren proposamena jeltzaleena baino hobea dela.