Erregaien prezioak gora egin du bosgarren astez jarraian, abuztuko zubiaren atarian
Erregaien batez besteko prezioak goranzko joerarekin jarraitu du aste honetan, eta bosgarren astez jarraian gora egin du. Horrela, abuztuko zubiaren atarian, gasolinak urteko preziorik garestiena du.
Zehazki, gasolina aurreko astean baino % 1,82 garestiago dago, litroko 1,68 euroan. Horrela, 2022ko azken asteko mailara itzuli da, Europar Batasuneko Petrolio Buletinaren datuen arabera.
Dieselaren batez besteko prezioak ere gora egin du bosgarren astez jarraian (% 3,4), eta litroko 1,552 eurora iritsi da.
Gorakada horiek kontuan izanda, bi erregaien prezioek gainditu egiten dituzte 2022an Ukrainako gerra hasi aurretik zituzten prezioak. Diesel litroko 1,479 euro eta gasolina litroko 1,594 euro ordaintzen ziren orduan.
Erregaien prezioaren goranzko joera hori abuztuko zubia hasi eta ordu gutxira gertatzen da; izan ere, aurreikuspenen arabera, urteko asteburu honetan ibiliko dira ibilgailu gehien Estatuko errepideetatik.
Hala ere, bi erregaiak urrun daude duela urtebete inguru izan zituzten maximoetatik, 2022ko uztailean gasolina 2,141 euroraino eta gasolioa 2,1 euroraino iritsi baitziren.
Prezio horiekin, 55 litroko depositu bat dieselarekin betetzeko 85,3 euro ordaindu behar dira egun, eta 103,9 euro (18,6 euro gehiago) ordaindu behar ziren iaz, sasoi berean, orduan indarrean zegoen litroko 20 zentimoko deskontua barne.
Gasolinaren kasuan, 55 litroko depositu bat gasolinarekin betetzeko 92,4 euro pagatu behar dira orain, 2022ko aldi berean 104,5 euro (11 euro gehiago) ordaindu behar ziren arren.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.