Ibilgailu elektrikoen salmenta laukoiztu egin da EAEn eta Nafarroan
Irailak 9an ospatzen da urtero Ibilgailu Elektrikoaren Munduko Eguna. Gure kaleetan gero eta auto elektriko edo hibrido entxufagarri gehiago ikusten ditugu, eta karga-puntuen kopurua ere handitzen ari da. Izan ere, gasolio eta gasolina bidez ibiltzen diren autoek epe bat dute ortzimugan: 2035ean sartuko da indarrean ibilgailu mota horiek saltzea debekatzen duen Europako Parlamentuaren lege berria, salbuespen gutxi batzuetan izan ezik.
Egoera honen aurrean, asko dira % 100 elektrikoak diren autoekiko interesa piztu zaien erosleak. Hain zuzen ere, Automozioko Ikasketen Institutuak (IDEAUTO) eta Faconauto saltokien elkarteak eskaintzen dituzten datuen arabera, azken bost urteetan laukoiztu egin da salmenta Euskadin eta Nafarroan; alegia, aurten (abuztuaren 30era arte) 2019an baino lau aldiz ibilgailu elektriko gehiago matrikulatu dira.
Salmentek gora egin duten arren, autoen merkatu orokorraren barruan auto elektrikoak hartzen duen espazioa ez da oso handia: % 6,24 da Euskadin eta % 9,81 Nafarroan (Faconautoren eta Ideautoren datuak). Gasolinaren, gasolioaren, hibridoaren eta hibrido entxufagarriaren atzetik euskal merkatuan dagoen bosgarren teknologia da. Beraz, datozen 12 urteetan datu hori nabarmen handitzea izango da erronka nagusia.
Luis Maria Vidal Bizkaiko Autonervion kontzesionarioko salmenta-arduradunaren hitzetan, erosleek auto elektrikoaren inguruan dituzten zalantza nagusiak autonomia, bateriaren iraunkortasuna eta erosketaren kostua izan ohi dira.
Hala ere, Vidalek dio ibilgailu mota horien ohiko eroslea gaiaren inguruan oso ondo informatuta eta kontzientziatuta egoten dela saltokira joan aurretik. Horietako askok maiz hartzen dute autoa, ia egunero, eta egiten dituzten distantziak ez dira oso luzeak.
Auto elektrikoa erosteak ekartzen duen kostuari dagokionez, kontuan hartu behar da erakundeek mugikortasun elektrikorako laguntza-plan bat dutela abian. Moves III Plana da, eta auto elektriko edo hibrido bat erosteko zein karga-estazio bat instalatzeko dirulaguntzak ematen dira.
Laguntza horiek Next Generation funtsetatik datoz, eta 2021etik 2023ko abenduaren 31ra bitartean eskatu daitezke. Auto bat erosiz gero, partikular batek 7.000 euro arte kobratu ditzake, ibilgailuaren ezaugarrien eta erosketa-ereduaren arabera -ibilgailu zaharra txatar bihurtzea erabakitzen badugu edo ez-. ç
Auto elektriko bat erostea, gainera, errenta-aitorpenean sartu daiteke.
Norbanakoez gainera, administrazioek, autonomoek eta enpresek ere dirulaguntzak jaso ditzakete ibilgailu elektrikoak erosteagatik.
Araba, Bizkaia eta Gipuzkoaren kasuan, Eusko Jaurlaritzak Energiaren Euskal Erakundearen (EEE) bitartez kudeatzen du laguntzen banaketa eta webgunean informazio guztia dago, baita laguntzak eskatzeko bidea ere. Nafarroan, Gobernuak berak kudeatzen du Moves III Plana, eta webgune bat ere badu, informazio guztiarekin eta laguntzak eskatzeko leihoarekin.
Albiste gehiago ekonomia
CCOOk Unai Sordo berrautatu du idazkari nagusi, botoen % 96,1ekin, bere azken agintaldia izango denerako
Comisiones Obrerasek Unai Sordo aukeratu du berriro datozen lau urteetan sindikatuko buru izateko. Hautaketaren osteko lehen hitzaldian, ustelkeriaren aurka borrokatzeko eskatu du, eta lanaldi-murrizketaren aldeko mobilizazioak iragarri ditu.
Greba mugagabea iragarri dute Iruñeko villavesa autobusetan uztailaren 1etik aurrera
Langileek hilabeteak daramatzate lanuzteak eta protestak egiten, hitzarmena eguneratzea aldarrikatzeko.
Lan mahai bat osatu da Barrualde-Galdakao ESIko larrialdi zerbitzuaren egoera bideratzeko
Inplikatutako alderdi guztiek hartuko dute parte, “diskrezioz” lan eginda. Egoerak eztanda egin du, larrialdi zerbitzuetako langileen zati handi bat bajan dagoen garaian, zuzendari medikoak dimisioa eman duenean.
Eusko Jaurlaritzak hamarren bat apaldu du 2026rako hazkunde aurreikuspena eta % 1,7an kokatu du
Industria izango da ziurgabetasunak eta nazioarteko merkataritzaren moteltzeak gehien eragingo duen sektorea, kanpoko lehiak daukan eraginagatik.
Sindikatuek salatu dute Galdakaoko Ospitaleko zuzendaritza duela bi urtetik zela arazoaren jakitun
Galdakaoko larrialdi-zerbitzuetako langileek duela bi urte salatu zuten lan-karga handiegia zutela, LAB sindikatuko Jessica Gondraren hitzetan. Horren esanetan, zuzendaritzak urte biko epean ez du ezer egin. Sindikatuen ustez, zuzendaritzak egoera baliatu nahi du langileen irudia zikintzeko, Gernika-Lumoko larrialdi-zerbitzua gauez itxita.
Barrualde-Galdakao ESIaren zuzendari medikoak dimititu egin du, larrialdi-zerbitzuko langileen bajak direla eta sortutako krisi betean
Langileen batzordea eta zuzendaritza 13:00etan bilduko dira, Galdakao-Usansolo Ospitaleko Larrialdi Zerbitzuko egoera bideratzeko. Bertan, azken asteetan hainbat baja-mediko eta barne mugimenduak pilatu dira.
Auzitegi Gorenak atzera bota du ABRAren helegitea, eta 'Arabako Mahastiak' jatorri-deitura behin betiko baliogabetzea berretsi du
Uste du bederatzi urte hauetan "kalte larria" egin zaiela "Errioxa jatorri-deiturari, haren kideei, markari eta izen onari".
Gasteizko lorezainak lanera itzuli dira, gutxieneko zerbitzuak betetzeko
Gasteizko lorezainak lanera itzuli dira gutxieneko zerbitzuak betetzeko. Florida parkeko belarra mozten hasi dira. Belarra mozteko bost makina eta sasiak garbitzeko beste pare bat makinarekin ia hiru hilabetez ukitu gabe egon diren lorategiak zaintzen hasteko agindua jaso dute. Ezarritako zerbitzu minimoak gehiegizkoak eta justifikazio gabeak direla salatu dute lorezainek.
Hasi da hegaluzearen denboraldia: 8.000 kilo heldu dira Getariako portura
Datozen egunetan olatu handia espero da, euskal arrantzaleek hegaluze asko arrantzatu baitute kostaldetik gertu. Salneurria: 13 euro.
ELAk helegitea jarriko die Gasteizko lorezainei ezarritako gutxieneko zerbitzuei
Sindikatu abertzalearen ustez, "justifikaziorik gabekoak" dira eta "grebarako eskubidea urratzen dute". ELAk salatu duenez, "orain funtsezkotzat jotzen da baldintza prekarioak dituen lan bat".