49 urteko behargin bat hil da Atxondon, abiadura handiko trenaren lanetan
Behargin bat hil zen astelehenean abiadura handiko trenaren (AHT) lanetan, Atxondon (Bizkaia).
LAB sindikatuak gaur jakinarazi duenez, langileak 49 urte zituen, eta azpikontratatutako Conprovial enpresarentzat ari zen lanean.
Pieza bat langilearen gainera erori eta zauri larriak eta odoljario handia eragin zizkion, sindikatu abertzalearen arabera.
Bestalde, Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Sailak adierazi du lan-istripua 16:20an gertatu zela, Atxondoko obra batzuetan, eta biktima Galdakaoko Ospitalera eraman zutela.
Ohar baten bidez, LABek deitoratu du heriotza horri Pavinpront azpikontratako langile bat (eguerdian hil da, Amurrioko Tubos Reunidos enpresan, altutik erorita) eta astelehenean Andosillan (Nafarroa) hildako 50 urteko beharginaren kasu ere gehitu behar zaizkiola.
Hildako langileen familiei, lagunei eta lankideei elkartasuna eta babesa adierazi ostean, eta kritikatu du "Euskal Herrian istripu larriek" ez dutela etenik.
"Horren isla da altueratik eroritako biktimena; izan ere, prebentziorako neurri teknikoak hartzea erraza da, baina gertatzen jarraitzeak argi uzten du patronalak araudia betetzeari uko egiten diola", salatu du.
Bere ustez, "altuerako lanen segurtasun-araudia aplikatu izan balitz, ez zatekeen horrelako lan-istripurik gertatuko".
"Arazoa da patronalak laneko segurtasunari eta osasunari buruzko araudia urratzen duela lan-kostuak merkatzeko. Heriotza mota horiek saihets daitezke, horiek guztiak prebentzioa behar bezala kudeatuz, integratuz eta aplikatuz", berretsi du.
Zure interesekoa izan daiteke
Kamioilari bat zauritu da Taxoaren, deskargatzen ari zen metalezko fardel bat gainera erorita
59 urteko gizona Nafarroako Unibertsitate Ospitalera eraman dute, pronostiko erreserbatuko kolpe ugarirekin. Larunbat honetan, lanean ari zela gertatu da istripua.
MasOrange osoa eskuratzeko akordio ez-loteslea iragarri du Orangek
Operazioa urte honen amaieran egitea aurreikusten du. Horrela, Euskaltel, MasOrangen integratuta dagoena, enpresa frantsesaren eskuetara igaroko da.
Dozenaka kamioik trafikoa oztopatu dute Iruñean, baldintza hobeak aldarrikatzeko
Tradisna elkarteak hilabeteak daramatza "fiskalitate justua", garraio astunari bidesarien kobrantza etetea edota azpiegiturak hobetzea aldarrikatzen.
Eusko Jaurlaritzak Berrikuntzaren Itsasargiak abiatu ditu, Euskadi abangoardia zientifiko eta sozialeko Europako polo gisa sendotzeko
Berrikuntzaren Itsasargiak aurkeztu ditu, lehentasunak eta apustuak argitu, eta gizartean eta ekonomian eragina izango duten ezagutza aurreratuko proiektuak sustatzeko. Berrikuntza Funtsak 81 milioi euro izango ditu 2026an, eta % 6 handituko da urtero, 2030ean 103 milioi eurotik gorakoa izateko.
Angularen arrantza, bertan behera Euskadin
Erabakia bi txostenetan eta Arartekoaren ebazpen batean oinarritu da, aurreko kanpainan Euskadin 198,44 kilo angula arrantzatu ondoren.
Errenta aitorpena: urtea amaitu aurretik kontuan hartu beharrekoak
Datorren urteko errenta aitorpenerako oraindik hilabete asko geratzen bada ere, 2025eko ekitaldia amaitu aurretik, hainbat neurri har ditzakezu zergak arintzeko. Urtea amaitzeko bi hilabete falta direnean, Arkaitz Urdapilletarengana guri zenbait aholku eman dizkigu faktura fiskala murrizteko.
62 urteko gizon bat hil da Iturmendin, lan-istripu batean
Egurgilea mozketa lanak egiten ari zen Nafarroako herrian, Maugiaburu inguruan, eta adar bat gainera erorita zauritu da.
EAEk Espainiako Estatuari ordainduko dion Kupoa 1.532 milioikoa izango da 2026an, % 2,9 gehiago
2025ean 1.407 milioi euro ordaindu ditu guztira, baina ostegun honetan argitaratutako aurrekontuak kalkulatu du aurtengo azken likidazioa handiagoa izango dela, 1.700 milioikoa, hau da, aurreikusitakoa baino 293 milioi gehiago.
Europako Banku Zentralak interes-tasak % 2an mantendu ditu inflazioa egonkor dagoelako
EBZren Gobernu Kontseiluak, Florentzian bilduta, uste du "ekonomiak hazten jarraitu duela, nahiz eta nazioarteko ingurunea zaila izan".
Volkswagen taldeak mila milioitik gorako galerak izan ditu hirugarren hiruhilekoan, muga-zergak eta Porscheren arazoak direla eta
AEBko muga-zergen igoerak eta Porsche kirol-autoen fabrikatzailearen estrategia-aldaketak (errekuntza-motorra duten modeloen ekoizpena mantendu nahi du) 7.500 milioi euroko karga gehigarria ekarri dio taldeari. Karga horiek gabe, errentagarritasun-operatiboa % 5,4koa izango litzateke.